Jos nyt kuitenkin ottaisit sen riisikupin tai saksalaisen...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GMSportrSide, 18.7.2006.

  1. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Audi/VW mekaanikkona mulla on vähän eriävä mielipide siitä miten "hyviä" noi ~95 eteenpäin saksanseisojat on.

    Tai sanotaan näin, että vaikka työpaikkaetuna on varaosat/erikoistyökalut/korjausoppaat/kokemus jne yms, en silti ostaisi uudehkoa VAG-tuotetta. Enkä vanhempaakaan, kun samaan hintaan saa aitoa amerikanrautaa, joka usein on vähemmän ajettu, paremmin varusteltu (V8+automaatti+takaveto), kuluttaa marginaalisesti enemmän, ja johon saa varaosia nyt eikä kahden viikon kuluttua saksasta (jos sieltäkään).

    Jokainen tekee mitä haluaa omilla (ja laina-)rahoillaan.
     
  2. HEPAC

    HEPAC 1st gear

    Hmph... :eek:

    Mikäs kone se esim. S6/RS6:ssa on saatavilla ja milläs vaihteistolla nuo useimmiten on... ja kuinka voi takavedon luokitella paremmaksi varusteeksi kuin nelivedon? Ei voi käsittää ei.

    Kuika niin ei saa varaosia saksasta? Mulle ainakin toimitukset pelanneet ja aina alle viikossa (palturia sanon minä).

    Noista varusteista vielä haluaisin kommentin. Mitä varusteita tarkoitat, että niitä on enemmän/paremmin? Tiedät varmaan ammattisi puolesta kuinka Audin ässät on varusteltu.

    Eipä sempuoleen... jenkit on jenkkejä ja niissähän on aina sitä jotain etc, mutta nyt oli kyse riisikupista tai saksanseisojasta. Tästä juonti oma palopuheeni Audista :rotfl:
     
  3. neppari

    neppari Gearhead

    Meillä oli aikoinaan siis ennenkuin muutettiin tänne korpeen niin muutama riisikippo.

    Ainot josta oikeastaan tykkäsin oli '83 Toyota Carina II coupe. Nämä muut diesel Corolla ja muutama 323 mazda ei oikein iskenyt, mutta niilläkin oli funktionsa silloin.

    Mutta jos nyt pitäisi pakosti ottaa joku idän ihme taitaisin ottaa euroopan nopeimman traktorin eli Volvon. Vaikka varaosat maksaa enemmän kun tienaa kuukaudessa. Ja bensaakin menee saman verran kun jenkillä. Tällä hetkellä kun painaa enemmän tuo hirviturvallisuus.
     
  4. niklas_

    niklas_ 1st gear

    kaverilla on tommonen S4 tuplaturbo 2,7 quattro. kyllähän se kulkee (chipattu 310hv)

    mutta varaosat ovat niin naurettavan kalliit. esim ajovalopesuri s4 seen tais maksaa jotain 400e
     
  5. coronet-66

    coronet-66 3rd gear

    eiks audit oo ylihintaisia volkkareita... ja volkkarit seatteja...ja seatit skodia... :rotfl: :poff:
     
  6. kerppu

    kerppu 1st gear

    täytyy sanoa useita kuppeja omistaneena skoda octavia oli kyllä erittäin postiivinen yllätys. Mitään isompaa ei 120thkm aikana mennyt rikki ja huollot oli mielestäni tosi halpoja.

    ahh..puhuimpa kakkaa, auto yritettiin varastaa joskus ja sen jälkeen 2x vaihdettiin oikeanetuikkunan lasinnostin.
     
  7. GMSportrSide

    GMSportrSide 1st gear

    Jos saa tyhmäksi heittäytyä

    ...niin piti kysymän että eikös nuo japsit ja EUlaiset le pärjänneet aika hyvin kisatunnelmissa. Ja sitten toisena toteutus. Jos amerikalainen ottaa/saa kaksi kaksikolmasosaa tehoja siittä mistä europpalaainen/japski insinööri (tai kai ne on ja intiassa piirreltyjä), niin missä vika. Onko kysymys siitä ettei pysty vai perinteisestä tavasta tehdä amerikkalainen auto. Vaihdetaan lohko isompaan ja kopiokoneella saa suuremmat kopiot muista osista. Onko joku nänyt TopGearin jakson missä tyypitettiin uusin Viperi.
    Mutta onhan noita hyviäkin esimerkkejä, kuten 300C, ja se hemi siinä. Taisi olla kohtalaisen hyvät kul. lukemat noin isoksi myllyksi. Työkaveri vaan naljaili että on se hyvä mennä hehkuttaa että ostinpa uuden V8 mutta ei se kyllä pyöri kun neljällä pytyllä. Tilannekomiikkaa...
    Alustasta en edes uskalla sanoa mitään... Tai no palkkirunko ja lehtijouset taakse.
    Pointti oli siis se että onko se tekniikan parantuminen/lisääntyminen vaan huono asia siinä mielessä ettei sitä voi korjata itse.
     
  8. Erska

    Erska Gearhead

    Mutta toisaalta suurin osa amerikkalaisista on niin kädettömiä autojensa kanssa että ihan sama miten se on tehty?

    Amerikkalaisten autojen huoltomiehillä on vaan kissanpäivät. :)
     
  9. GMSportrSide

    GMSportrSide 1st gear

    No onkos tullut kesä..

    ... jos ei amerkikkalisetkaan jaksa autojaan korjata. Nooh eipä vaan.
    Eikös ne täällä osteta juurikin sen takia että saa ruuvata jotakin. Plussana vielä hyvä luotetaavuus. Mutta kun bensa ei ole enää niin halpaa että ois vaikka tynnyrissä polttaa. Mielestäni tuo insinööritaito on kehittyneempi täällä. Kyllä se 60 vuotta palvellut lohko on pakko olla hyvä, mutta vaihtoehtoja kyselinkin...
    Väänetään kysymys että jos olisi rahaa, sopivasti, minkä ottaisit?
     
  10. Erska

    Erska Gearhead

    Jos uusista pitäs valita, pitäs olla vielä henkilöauto niin uus Dodge Challenger kun ilmestyy.

    Jos näistä niin Chrysler 300C taikka Dodge Charger. Takavetosena SRT-8 tasolla. 8)
     
  11. ripe

    ripe 1st gear

    Re: No onkos tullut kesä..

    Sopivasti? no jos sitä on käytössä vain normaalisti, elikä suhteellisen vähän.
    Ostaisin 80-luvun lopusta olevan japsin, se kait pelais viä jollain lailla muutaman vuoden.
    Sit kun 124Korin mersuja rupee saamaan 100e ostaisin sit semmosen, sillä sit ajelisin lopun ikääni.
    Muutenkin se on ihanne auto kaikin puolin, nainen kuin nainen vaihtaa siihen esim. ajovalopolttimon minuutissa :odroll: niin ainakin uskoisin.

    200dieselin kihtyvyys on tietty huonoo, mut voishan sitä opetella ajaan sillä autolla, kyl sillä ohi pääsee kun vaan osaa ohittaa. 120km/h ei tee tiukkaa ja kovenpaa ei saa edes ajaa.
     
  12. Maria

    Maria 1st gear

    Mieluummin kyllä kävelen.. :wink:

    No jos olis ihan pakko valita, niin Mersun R500 tulis pihalle.

    Riiseistä ei oikein kiinnosta mikään ja saksalaisista ei kans.
    Jaa tai Audi S8 on ollut aika kiinnostava kärry jo jokusen vuoden.
     
  13. coronet-66

    coronet-66 3rd gear

    Meillä on käyttiksenä rocolla farmari 05 , ollut vuoden päivät eikä ole edes yhtään polttimoa vaihdettu
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kyllähän sitä hyvin sopii pihalle 2 amerikkalaista ja 2 saksalaista yhtäaikaa..
     
  15. Fireball

    Fireball Gearhead

    Eipä nuo neljä jenkkaria tossa pihassa toisiaan saastuta, mutta jos pystys kynnet niin 300C farkku ja hemmy se olis perheenisän toiveena. Sen Viperin jälkeen :lol:
     
  16. flatonia flattop

    flatonia flattop 3rd gear


    Ooppelihan on nykyään tilastojen valossa luotettavin saksalainen :poff:
     
  17. kmovat

    kmovat 1st gear


    seatit on pirkkavolkkareita :D
     
  18. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Mä tiedän just miten hyvin S/RS jne audit/vw:t on varusteltu, eikä mulla ole mitään valittamista niiden varustetasosta tai moottorien speckseistä (hv/nm), vaan siitä että laatu on, suoraansanoen, huonoa nykyään.
    Mutta mä en viitsi julkisesti kirjoittaa kaikkea mitä tulee tehtyä ihan päivittäin +60000€ autoihin jotka on alle 5v vanhoja. YV:llä voin EHKÄ laittaa vähän listaa jos joku kertoo pätevän syyn miksi mun pitäisi.
    Vanhemmista audeista (esim. 80/100/200) voin sanoa että ne on luotettavia autoja, mutta kalliita ikäisikseen, ja samaan hintaan mä ajan mieluummin amerikkalaisella. Varaosien saatavuus liittyy taas noihin vanhempiin VAG tuotteisiin, ei uudempiin (niihin saa "mitä vaan" nopeasti). Audin quattro on hyvä järjestelmä, varsinkin vanhemmat, mutta mä en henk. kohtaisesti ole valmis maksamaan siitä, kun todellinen hyöty on keskivertokuskilla tosiaan siina suolapaskakuravellissä, mikä alkaa jossain joulukuun alussa ja loppuu viimeistään huhtikuussa. Eikä ne autot pysähdy yhtään paremmin, oli nelivetoa tai ei.

    Ja tässä on nyt se mun ns. pointti: Mä henk. kohtaisesti olen suorastaan vittuuntunut siitä, että joudun asiakkailleni selittämään miksi niiden 2-4 vuotta vanhassa, alle 70tkm ajetussa kalliissa "premium merkissä", audissa joudutaan vaihtamaan usean sadan/tuhannen eurosta osia, jotka vanhemmissa/muissa merkeissä toimii vielä +10 vuoden/+150tkm jälkeen. Ja nää osat ei todellakaan ole mitään yleisesti hyväksyttyjä kulutusosia (jakoremmejä, jarrukamoja jne).

    Tai siis lähinnä mä olen pettynyt siitä että kaikki se teknologia mitä VAG on kehittänyt/ottanut käyttöön on niin epäluotettavaa nykymalleissa. Ja tän mielipiteen muuten jakaa aika moni VAG mekatsu. Tässäkin on valmistuskustannuksista kyse, ei mistään muusta.


    Edelleen, tässä kysyttiin mielipiteitä ja mä kerroin omani, joka pohjaa aika vahvaan kokemukseen hearsayn sijasta.
     
  19. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Audi ilman muuta. Mielestäni yksi hienoimmista autoista mitä kaupasta saa. Sain koeajaa uuden RS4sen ja niin hienoja kasin rähinöitä en vielä ole yhdestäkään jenkistä kuullut. Ja autohan oli siis tehtaan "vakio" .

    Arkinen tavoite on A4 / quattro / turbo / bensa 1,8-2,0 .
     
  20. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Ei tainnu kokeille antaja tietää mikä "gearbangeri" sää olet?! Äijä saa diiselihiluxinki potkaseen täyskaasuvaihdoissa niinku mää kilpurin lencolla! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!