Jos ostasin trabantin...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Polara, 13.5.2005.

  1. Polara

    Polara Gearhead

    ...Niin mitenkäs siihen niitä "peltihommia" tehhään? Tuli vaan tuossa mieleen, että jos siihen pitäs vaihtaa vaikka maatuneet helmat, tai jotain muuta, niin miten ne paikataan?
    Tuskin on saatavana hirveesti NOS osiakaan, vaikka oli hurjan suosittu sillon joskus...
    Eli pitäiskö sitä alkaa keittelemään jotain paperimassaa ja siitä muovata, kun vähä huono sitä on hitsata?!
    Tuohan olis klassikko!

    P.S. Metsälöytö tämäkin...
     
  2. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Eikös trabissa ole ihan peltinen korin runko ja siinä jotenki kiinni ne jonkun muovin esiasteesta tehdyt pinta "pellit". Onhan noitten harrastajia suomessa, tietoa varmasti löytyy Yx kaveri ajaa sellaisella ralliakin historicissa, kauhiaa menoa... Oli muuten faijan eka auto -58 Trabant.
     
  3. timuli

    timuli Gearhead

    saiskohan tommosen Trabin rekisteröityä mopoksi?
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Kuopion moottoritiellä tuli trabi vastaan pari viikkoo sitten. :eek:
    Olihan meidänkin kotona pari trabantia :odroll:
     
  5. Muki

    Muki Gearhead

  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Täällä meidän kylällä on yks Trabantti poliisiautona ihan virallisissa väreissä, vilkuilla ja kaikkea. Lisää sellasia vaikkapa Liikkuvalle Poliisille niin olis kivaa. "Tuolla menee joku kaahari. Perään!!!" PII-PAA, PII-PAA :rotfl:
     
  7. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Ei sattuis sun kaveri asustelee Kehä3 sen länsipäässä pöllönummen puolella? Tässä meidän kotipolulla käy joku jamppa säännöllisesti ulkoiluttamassa tajutoman hienoa historic trabanttia säännöllisesti. On muuten "kireet" äänet :rotfl:
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Jyväskylän Suurajoissahan kaikki tehdastrabantit tais melkein aina päästä maaliin, tosin kai suunnilleen päivää myöhemmin kuin muut eli niiden vauhti ei kuitenkaan huimannut :rotfl: Yks vuosi joskus 80-luvulla kateltiin kun se niiden tehdastiimi tuli Suomeen. Oli siinä komeita peleja, huoltoautoina farmariwarreja ja kuljetuskalustona myös semmosista laatikkowarreista tehtyjä autonkuljetusautoja. DDR oli voimissaan 8)
     
  9. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Ei ainakaan viimex asunut, mutta muistan sen jutelleen toisestakin kilpurista, oiskohan se. Tämän kaverinkin auto on vimpan päälle laitettu ja hieno ja vaikka menosta oikea vauhti puuttuukin, on kisailu sillä kuulemma kuitenkin vallan hauskaa.
     
  10. Stone

    Stone 3rd gear

    Onko mulle puhuttu kakkaa kun luulin että esim. ovet on Trabantissa vaneria?

    EDIT: tästä joka kodin koristeeksi Trabant! CLICK!
     
  11. Muki

    Muki Gearhead

    Joskus 80-luvun alussa, kun orastava autoharrastus riivasi, lainasin kirjastosta ensimmäisen vastaan osuneen autokirjan.

    Horst Ihling

    "Näin hoidan kaksitahtiautoani"

    Yhtään mitään en autoista ymmärtänyt, mutta oivalsin että tässä on nyt jokin koira haudattuna. Harppisaksanseisoja.

    Elämä kuljetti mennessään ja kerran kävi niin, jotta autoilun jatkamisen edellytys oli että otti vastaan lahja-warren.

    Ajoin sillä kaikkiaan 60tkm.

    Kerran vaihdoin kannen ollessani vkl-vapaalla Haminasta. Iltakymmeneltä vähän ennen Kotkaa varvin kansi piiputti, mutta mulla oli tietty valmiiksi oikaistu kansi tilkkeineen takakontissa.

    Trabantista ei juuri tietoa. Niin alas ei tarvinnut vajota...

    Mulla on vähän semmoinen viha-rakkaussuhde tohon varviin. Se kuitenkin kiikutti vaikeina vuosina paikasta toiseen ja teinpä sillä paljon töitäkin.

    Missään nimessä varvi ei kuitenkaan ole niin huono vehje kuin mitä maine antaisi ymmärtää.

    Trabant lienee kuitenkin aidosti kaamea esitys ? No ei pitäis tuomita kun ei ole suhannut sillä.

    Paras oli se mainos missä viiksivallu istuu varvin puikoissa ja kehaisee:

    "Meillä ei autoiluun törsätä"

    Niinpä niin.
     
  12. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Se Trabin muovi on sellaista ruskeaa, niinkuin muovitettua kovalevyä ennemmin kuin vaneria, onhan sillä nimikin, vaan ei tule mieleen. Eihän trabant sen huonompi auto ole, kuin warre, snadimpi vaan ja vielä köyhemmin varustettu, bensaakin mitataan tikulla. Kyllä mahtais semmoisella saada stadin cruisingissa enemmän huomiota, kuin tusinajenkillä ja takana tulijat pitäis varmasti kunnon hajuraon, kun savuttelis menemään.
     
  13. Polara

    Polara Gearhead

    ...Nokun mulla oli semmonen muistikuva, että eikös se kori ollut jotain ihme kovaa pahvia?!? Oonkohan ihan metsässä?

    Joo kuopiossa tosiaan se K1 katsastuksen inssi ajelee ainakin kesäisin semmosella tosi siistillä trabantilla. Oli joskus lehdessäkin juttua...
     
  14. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Piti oikein kysyä kaverilta tosta tarbantin muovista ja näin vastasi:

    Suora vastaus kysymykseesi on: aine on formaldehydillä kovetettua puuvillaa, Siitä DDR käytti nimeä Duroplast. On muuten nykyisin ongelmajätteeksi luokiteltua. Kiinnitystapa on aina ollut jokin liima + ruuvit tai naulat, nykyisin tapamme on Sicafleks ja pop-niitit.
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    :soosoo: Mikäs köyhän varustelun merkki toi nyt on. Meillä on käytössä ihan samanlainen bensamittari Bel Airissakin, tosin meillä se on jalopuinen versio eli yhdestä kotipihan koristepuusta repästy :wink:
     
  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    KLB mobilistissa kutsui nimellä Leukoplast-bomber eli laastaripommittaja :wink:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

  18. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Makedoniassa niitä kuttaperka autoja näki useinkin, oli vähällä etten ostanut ittellekkin. Hieno auto.
     
  19. -TH-

    -TH- Gearhead

    eiköpä se paikkaus hoitune,ku haet halpaa laminaattilattiaa paketin ja vuolet paikat siitä :rotfl: , eise ainakaan huonommaksi mene.

    kuopion eteläpuolella maatuu sopivasti pressun alla, mutta kuitenkin senverran keula paljaana,että pahvisen hymyn huomaa... em. kaltainen ajopeli, liekkö jonkun "kaukoviisaasti tuleville pöpilisteille tai laitan varmasti ite kun kerkiin "-harrastajan säilömänä? en ole kysellyt onko kaupan, enkä kysy.
     
  20. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Viime aikoina ollu hieman Trabikuumetta ilmassa. Jos vaikka ostais Trabantin.
    Youtubessa on mukavasti videoita noista.
    Oli ilmeisesti autoa suurempi asia itäsaksalaisille.
    Tehty kuitenkin yli 3 miljoonaa kpl joten luulis niistä riittävän yksi meikäläisellekin.
    Tuollainen olis riittävän erilainen värkki meikäläisen autokokoelman jatkoksi, kun se t400 Goggomobiilikin tuli taannoin hävitettyä elämän pyörteissä. Oli 2-tahtinen sekin, toki tehoa Goggossa oli puolet Trabia vähemmän.
    Välillä ajelis kesäajoja harrastejenkeillä ja välillä sitten tuollaisella mustanmaan ”moottorikelkalla”.
     

Kerro tästä muillekin!