Jos vielä mietit miten korjaat rojektin ruostekohdat.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja v-v, 25.2.2008.

  1. v-v

    v-v Gearhead

  2. Terosu

    Terosu 1st gear

    Onko sillä toisaalta mitään väliä miten jotain japskikäyttisryjää paikkailee katsastusta varten?
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ei v**** mitä ohjeita :rotfl: :rotfl:
    tuuninkia.
     
  4. Nailhead

    Nailhead 3rd gear

    Kaverilla on hyllyssä juurikin tuo opus,mistä nuo ohjeet on.Kyseisessä oppaassa löytyy muitakin nerokkaita vihjeitä auton huoltoon/korjaamiseen.
    Julkaistu muistaakseni 70-luvulla se kirja.
    Taitaa olla ahkerasti luettu,kun on kova kato käynyt... :rotfl:
     
  5. flatonia flattop

    flatonia flattop 3rd gear

    Just no siitä vaan jos ite ajaa loppuun mutta taitaa tuommoisetkin usein mennä myyntiin... "hyväkuntoinen ja juuri katsastettu, ei mätä" :soosoo:

    Sitäpaitsi pienemmällä vaivalla sinne peltiä saa laitettua..
     
  6. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Löytyy hyllystä myös täältä.Pikkupoikana lueskelin kovasti kyseistä kirjaa.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla on myös tuo kirja. Kuinkahan monen harrastajan tallissa oli mig-hitsivehkeet kirjan ilmestymisen aikaan -75. Samaan malliin nauretaan OD:n remonttireiskojen ohjeille 30:n vuoden päästä. Auton laitteiden toimintaperiaatteita tuossa opuksessa on selitetty niin että tyhmempikin ymmärtää. Hyvä opus. :wink:
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    onko aiemmin leimalla kelvannu pakkelikynnykset?

    miks nykyään kaivavat vaikka ehjän pistehitsin väkisin auki?

    pitääkö kaikki etuvetodatsunit kelvata ralli erikoiskokeelle?
     
  9. Aako

    Aako 1st gear

    Kyllä sillä vain on! Se on just sama onko auto japsi, lada vai mikä, niin turvallisuusriski on aivan yhtä iso noissa pakkelituunauksissa, mietipä miten tommoset korjaukset kolarissa käyttäytyy!
     
  10. voittol

    voittol 2nd gear

    Joo kyllä tuli pienenä katseltua ko. kirjaa ,aina ihmetteli kuinka helpon näkösesti siina saatiin siistiä jälkee.No sehän taisi olla englannista suoraan suomennettu teos ja mahtoko se helma homman autokin olla joku rungollinen britti.No mitäpä näitä puolusteleen ,mutta aina kun nykyään tulee Tv:stä jotain remppa ohjelmaa(useimmiten amerikkalainen taloremppa) niin tulee aina tuttu olo ,sama kuin pienenä tuon kirjan kanssa.
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear


    Ja tuskin tuo kirja oli pelkästään Suomea varten tehty. Ei paremmilla ympäristöolosuhteilla siunatuilla alueilla vanhoja ja halpoja autoja hitsailemaan ruveta. Sitä on moni vähän uudemmankin amerikan tuliaisen yhteydestä löytänyt tuota kanaverkkoa. "Samaan malliin nauretaan OD:n remonttireiskojen ohjeille 30:n vuoden päästä" , meinaatko ettei jo nyt naureta :poff:
     
  12. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Heh! Naapuri näytti vastikään tuota kirjaa. Se kävi aikoinaan Kouvolan mobilistilinjan käsi- ja jalkateollisessa ja oli laittanut kopion ilmotustaululle. Johtaja Kaunonen repi sen melko vikkelästi pois.
    Eipä tuo kirjallisuus näytä kauheasti parantuneen aikojen saatossa. Vaimo lienee saanut epilepsiakohtauksen joululahjoja miettiessään. Oli sitten ostanut kuvakirjan kulkuneuvoista mulle. Parin naurunpyrskähdyksen saattelemana annoin sen pojalle. Kirjan mukaan kiihdytysmoottoripyörien maailmanennätys on vuodelta -96(?) ja 6,19 sekkaa. Vielä parempi oli läpivalaisukuva 911 Porschesta ja kuvateksti, jossa kerrottiin, että edestä löytyy yleensä levyt ja takaa rummut. Kuvassa oli kuitenkin levyt joka nurkassa.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Et ole vielä ruvennut meitä sivistämään tekniikan ja pellinväännön saloihin, mutta voisit senkin tehdä niin eiköhän sitä nauruakin sitten riitä :odroll: .
     
  14. voittol

    voittol 2nd gear

    [

    onko aiemmin leimalla kelvannu pakkelikynnykset?

    miks nykyään kaivavat vaikka ehjän pistehitsin väkisin auki?

    pitääkö kaikki etuvetodatsunit kelvata ralli erikoiskokeelle?[/quote]No mietippä olisko mukava huonona aamuna,katsastusurpona hivellä pakkelilla silattua alustaa,sen sijaan että ruostetta ja irto massaa ropisee niskaan!
     
  15. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Kyllä pakkeliviritykset läpi menee. Mistä ne tietää onko siellä peltiä alla.
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Toivottavasti ei kalikka osunut 8) Sähän oot kaikkien alojen mestari taloudesta tieteeseen joten ota vaan ne herneet pois ennekun turpoovat :poff: Onhan noi aikamoisia huumoripalstoja noi tekniikkaosiotkin eikä ne ohjeet ja isälliset neuvot aina poikkea pakkelilinjasta. Ja kyllähän pakkelilla saa nopeesti siistiä joten miksipä ei varsinkin myyntivehkeisiin moista tehtäisi :rotfl:
     
  17. Aako

    Aako 1st gear

    ... ja taas päästiin hiekkalaatikkotason juttuihin:D
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Joo. Sori. Se on vaan niin virkistävää välillä muistella hiekkalaatikkoikäisen elämää...Ja tuskinpa itse asiassa mitään virhettä tuli ?
     
  19. Terosu

    Terosu 1st gear

    En nyt uskoisi että se mikään mahdottoman suuri turvallisuusriski on. Eikä se sunnuntaitunarin puikkokoneella kiinni räitty pelti juuri sen suurempia voimia taida kestää. Mikkiä kuitenkin löytyy hyvin harvalta vielä tänäänkään. Ja jos tuokin oli rungollinen auto, niin taitaa olla yks hailee turvallisuuden kannalta vaikka se kynnys olis xylitolpurkasta leivottu.
     
  20. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    monesti on tuon kanaverkon tilalla muovipussi.löytyy joka ti-miehen tallista näin 2000 luvulla.
     

Kerro tästä muillekin!