Jotkut yrittää muttei osaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Iso Allu, 17.8.2012.

  1. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    Tulipa jännä juttu vastaan kun tarkastin fairlanen jarruja, rummut joka nurkassa.

    -Vas. Eturumpu. Identtiset, n. 2" leveät kengät.
    -Oik. Eturumpu. Eripituiset, n. 2 1/4 leveät kengät.

    -Vas. Takarumpu. Identtiset, n. 2" kengät.
    -Oik. Takarumpu. eripituiset, n. 2" kengät. näytti uusilta, mutta silti halki ja iso pala irti molemmista.


    Ei auttanut kuin huokaista syvään ja painella paikalliselle vauhtiputkalle.

    :soosoo:
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Puoltiko? :rotfl:
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No huhhuh... :eek:
     
  4. Iso Allu

    Iso Allu 1st gear

    Onneksi ajoin kävelyvauhtia kun kokeilin jarruja.

    Oi se virkistävä tunne kun Grantin puolat löi sormille, ja lujaa :rotfl: en kyllä tajua miten tohon on leima saatu.. :eek:
     
  5. transport01

    transport01 3rd gear

    Olisko katsastukseen laitettu tippakannulla öjyä pitävämmälle puolelle ja nyt öljy palanut pois?
     
  6. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No sekin tehty väärin! Oikeastihan jarrutasapaino säädetään voitelemalla heikompi puoli jarrunesteellä.
     
  8. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    voihan se olla et uutuuden viehätys on vieny viimeset rahat... :lol:
     
  9. DX

    DX Double Gearhead

    Tai huonommalle puolelle tippa jarrunestettä

    Joskus olin renkaspuodissa, kun jannu veivas uusia takanakkeja vanteille, ravotin jarrurumpua ja lurautin nestettä kehiin, kahteli koko sakki silmät ämpäreinä että mit vit!!?

    -Pikasäätö jarruille, menos tästä leimalle ja kävin soralla koittamassa että varmaan liikaa heittoa kun ei mee toinen lainkaan lukkoon.-

    dyno näytti jokseenkin tasan.

    Lieveilmiönä tossa on, että aamukylmänä sit suorastaan haukkii.
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    Nää ohjeet on yleensä niin käteviä, näytetään että lyhyempi tonne ja sepustetaan aiheesta niitä näitä jne. ja sit ei vahingossakaan kerrota kumpi puoli esimerkkikuvassa on.
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kyllä kai tässäkin esimerkkitapauksessa se jarrujen korjaaja oli tehnyt parasta mahdollista laatua taitoihinsa nähden. Silloin on kyllä huono juttu jos ei edes ymmärrä itse että ei kykene tekemään jarruhommia kunnolla ja luulee osaavansa.
    Jos tekee tarkoituksella tuollaista, menee mun mielestä jo rikoksen puolelle ainakin siinä vaiheessa kun myy auton eteenpäin. Sama juttu noissa airbag -asioissa. Jos sellaisen ohittaa jollain merkkivalodeletellä omaan käyttöön niin so what? Mutta kun sen auton myy eteenpäin, niin voi ollakkin jo vastuukysymyksiä edessä jos huonosti käy. Ja ei riitä että kertoo ostajalle että näin on tehty, se auto saattaa päätyä jatkossa sellaisellekin joka ei asiasta tiedä. Mun mielestä.
     

Kerro tästä muillekin!