Jousituksen säätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Vermilion, 10.9.2021.

  1. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Milläs pystyn toteamaan missä kohtaa olen säätänyt iskarin jouston liian löysälle?
    Alkaako se sit jotenkin pompottamaan ja miten kuorma vaikuttaa iskareihin, vaikuttaako mitenkään?

    Jotenkin alko mietityttämään kun on 4/20 napsua nyt takana.
    Silti perä jotenkin liian jäykkä....

    Voiko peräntuenta vaikutaa jousituksen jäykkyyteen?
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itsellä on KW alustasarjassa takana aivan liian jäykkä ulostulo. 2/16 napsua. Tuntee kun ajaa hidastetöyssyyn, niin renkaat ei kerkee seurata perässä ja "tippuvat" alas :D Ens viikolla säätää ne kanssa 8/16.
    Edessä on 8/16 ja tuntuu toimivan hyvin ihan tonne 190km/h vauhtiin saakka, suljetulla alueella tietysti. Pitäs kokeilla ihan toista ääripäätä, eli 16/16, miten auto käyttäytyy sit.
     
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Voiko peräntuenta vaikutaa jousituksen jäykkyyteen?"

    Tarkoitatko jotain jälkiasenteisia tuentoja? Voihan ne jäykistää jos niiden liikeradat eivät vastaa alkuperäisten osien liikeratoja.
     
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Asensin samalla taakse Calvert Caltracsit. 146lbs yksi lehtiset lehtijouset ja 50lbs kierrejouset. Nyt pohdinnassa että pitäiskö ettiä 20lbs tms.
     
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Gaz iskarit 4/20 säätö. Alussa laitoin 10/20 mutta tuntui että ei joustanut ollenkaan kaksi kyydissä. Nyt kun ajoin yksin ilman mitään rojuja loivassa montussa tuntuu hieman pompottavalta.

    Autossa edessä painoa 60 ja takana 40%... joten perä on aika kevyt suhteessa. 1175kg ajokunnossa ilman kuskia.
     

Kerro tästä muillekin!