Jousitustyypistä

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja MECH, 31.7.2002.

  1. MECH

    MECH 1st gear

    Mikä on loppujen lopuksi paras jousitusjärjestelmä ajettavuuden kannalta? Eikös rata-autoissa käytetä aika yleisesti nelipistetuentaa?
     
  2. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    kyllähän se taitaa olla kierrejouset ja nelilinkki. näin mun mielestä.
     
  3. fisu

    fisu Gearhead

    erillisjositus joka kulmassa ja kunnon vakaajat, ilman lukkoa kys. akselin vakaaja pois.
     
  4. ana57

    ana57 1st gear

    Paras on tietysti päällekkäiset kolmiotukivarret, amerikaks double wishbone (kuten esim a-mallin kadett ja kaikki vormula ykköset), sillä saa pyörän kallistumat ja kallistuskeskiöt oikeille kohdille.
     
  5. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Nii-in, kyllä yleensä kaikki "vapaasti rakenneltavat" kilpa-autoluokat luottavat päällekkäisiin kolmiotukivarsiin. Jousituksen geometria on silloin ilmeisesti parhaiten suunniteltavissa ja hallittavissa.
     

Kerro tästä muillekin!