Jousitustyypistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja MECH, 31.7.2002.

  1. MECH

    MECH 1st gear

    Mikä on loppujen lopuksi paras jousitusjärjestelmä ajettavuuden kannalta? Eikös rata-autoissa käytetä aika yleisesti nelipistetuentaa?
     
  2. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    kyllähän se taitaa olla kierrejouset ja nelilinkki. näin mun mielestä.
     
  3. fisu

    fisu Gearhead

    erillisjositus joka kulmassa ja kunnon vakaajat, ilman lukkoa kys. akselin vakaaja pois.
     
  4. ana57

    ana57 1st gear

    Paras on tietysti päällekkäiset kolmiotukivarret, amerikaks double wishbone (kuten esim a-mallin kadett ja kaikki vormula ykköset), sillä saa pyörän kallistumat ja kallistuskeskiöt oikeille kohdille.
     
  5. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Nii-in, kyllä yleensä kaikki "vapaasti rakenneltavat" kilpa-autoluokat luottavat päällekkäisiin kolmiotukivarsiin. Jousituksen geometria on silloin ilmeisesti parhaiten suunniteltavissa ja hallittavissa.
     

Kerro tästä muillekin!