Joutaa poistaa koko ketju pois. Asialliset jutut hävis jo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sutinen, 12.10.2023.

1. Ftw-

Ftw- Gearhead

Olikos sulla montakin talvea kokemusta vanhalla harrasteautolla ajosta? Tai ylipäätänsä vanhoilla harrasteautoilla ajamisesta?

Swinger tykkää tästä.
  2. hantta

hantta Double Gearhead

Minulta ei kysytty, mutta pari talvea Valiantilla, 63 Chevy II:llä, 66 Chevy II:llä, Caprise sedan, lisäksi muutama Anglia, kupla, joskin käytännönkin syistä näillä jouduttiin ajamaan ympäri vuoden, kun perheessä 2 kuskia ja 2 autoa, jakokemuksesta voin sanoa, ettei kannata, ei se epäsopivuus, vaan kun noita peltikasoja ei tehdä enää.

3. Ftw-

Ftw- Gearhead

Peltiä saa uutta,muovikuoreen ahtautumisella menetettyä mielenterveyttä ei.

impala67 ja Swinger tykkäävät tästä.
  4. Slant Sickness

Slant Sickness Double Gearhead

Harrastus se on ikäautolla ajelu ja talviautoilu ikäautolla on sen harrasteen hard core versio.

impala67 ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Swinger

Swinger Gearhead

Ei minulla henk kohtaisesti oo ollut ongelmia ajella vanhemmilla autoilla talvella. Nyt ajossa 2.8i granada -83 ja 80 ramcharger 360. Molemmat toimii hienosti ja on lämpimiä autoja. Oon ajellut myös vanhemmilla autoilla -73 460 mercuryllä, 70 dartilla ja ei sen isompia ongelmia asioiden suhteen. Ehkä vanhoissa autoissa ongelmia aiheuttaa ainakin omalla kohdalla kaikki sähköllä toimivat aparaatit missä on rasvaa. Kaikki pyyhkiän, penkkien, lasien moottorit pitäs purkaa, putsata ja rasvata uudelleen ni helpottais käyttöä ku liikkusivat edes jollain nopeudella.

Mikkis, isalmela ja Ftw- tykkäävät tästä.
  6. Slant Sickness

Ketjun aloittajan business näytti olevan autojen pesu ja pinnoitus joillakin vahaa paremmilla tuotteilla. Jos 63 mallin Raisu jaksaa kiiltää loskasta huolimatta, niin onhan se jonkinlainen osoitus myyntituotteiden toimivuudesta.

Omalta osalta noi vanhoilla ajelut taitaa jäädä harvoihin sattumiin. Kyllä mä sitä teinkin. Sit kun ei tätä edellisenä talvena enää Viikissä tullut Rambler vastaan silloin sun tällöin, aloin tuntea itseni 'viimeiseksi mohikaaniksi'.

Mut ei sitä koskaan tiedä. On mulla Tenu-Darttiin talvirenkaat ihan period correct tehtaan 14" peltivanteilla. Kapseleita ei ole.

7. Visa

Visa Gearhead

Joitakin vuosia sitten vedettiin kaverin 52 buickilla koko talvi. Hyvät nastat alla ja oli parempi ajaa, kuin kesällä rätti renkailla. Ihan lämminkin oli ja herätti huomiota kanssa-autoilijoissa.

Gary Grand, Swinger ja esmi tykkäävät tästä.
  8. fourwheeler

fourwheeler Gearhead

Ajelin joskus yhden talven Dusterilla ja hyvillä nastoilla. Ei siinä ollut mitään vaikeaa. Erään toisen talven ajoin junakeula-Volkkarilla ja uusilla kitkoilla, ei ikinä enää.

Miten voi saada vanteiden ostamisesta näin pitkän keskustelun aikaiseksi? Tämähän mainittiin jo aikaisemmin. Internetistä niitä löytyy kun osaa etsiä.

impala67 tykkää tästä.
  9. Slant Sickness

Kyllähän ketju pitenee, kun sitä jatketaan. Kun mä ostin tyttöystävän kanssa ekan slantillisen '66 Dartin, se auto oli vielä ihan käyttöautoiässä (15 vuotias) ja samassa korttelissa, missä me asuttiin, oli '65 ja '66 Valiantit plus '65 Barracuda enempi vähempi käyttiksinä. Yksi noista kolmesta päätyi mulle käyttikseksi myös ja sillä koluttiin myöhemmin Alpit pariin kertaan. Kyllä nuo muutkin liikkuivat talvella. Ei ollut paljon paremmasta tietoa. Siis niinkuin takaveto-Volvot ja Taunukset eivät tarjoilleet just mitään, mitä ei earlyissä ollut. Mut en mä nyt enää noiden uudempien autojen jälkeen earlya a-bodya välttämättä käyttikseksi haluaisi vaikka saisin jostakin ostetuksi sen kuntoisen, että se siihen hommaan sopisi. Parempiakin autoja siihen hommaan on.

Mut firman edustusautona '63 NY on ihan jees!

Seevu ja impala67 tykkäävät tästä.
  10. impala67

impala67 Double Gearhead

käyttökelpoisia amerikanlosseja talvikäyttöön saa kohtuuhintaan, 60 luvun laitteet on ihan päteviä talvikäytössä, mutta alkavat olla rämpylöitä myöten arvossaan ettei kantsi suolassa enää uittaa. toista se oli ennen kun niitä sai viidellä tonnilla vanhaa valuuttaa... renkaista ja puhtaasta lämppärin kennostahan se on kiinni kuinka autolla pärjää talvessa. kaikki muu on hifistelyä.

siis hakukenttään chättiautoon vaan 80-lukua uudemmat ja pois takaveto rajoitus niin valikoimaa piisaa mukavasti ettei tartte missään skoodissa ahistua.

Muokattu: 9.1.2024
    teippi-mikko ja Swinger tykkäävät tästä.
  11. Ftw-

Ftw- Gearhead

Mä toisinaan yritän siirtyä "järkeviin" nykyautoihin mutta ei niillä montaa viikkoa jaksa ajaa kun ovat niin tylsiä. Syksyllä oli e61 525d manuaali,sillä jakso ajaa muutaman viikon. Sen jälkeen tuli mr. opel monza mihin oli vaihdettu 24v 3000 tekniikka,sekin oli liian muovinen ja tylsä. Nyt ajelen squarebody suburbanilla ja se on oikein mukava käyttöauto

Seevu ja Swinger tykkäävät tästä.
  12. Bowtie

Bowtie Double Gearhead

Henkilökohtaisesti mun mielenterveyttä rasittaa enemmän se uuden pellin asentaminen lahon tilalle kun uudella autolla ajelu. Se on sit tietty ihan eri asia jos auton trokaa pois muutaman kuukauden välein ja jättää ne mätäpaiseet muiden harmiksi...

isalmela tykkää tästä.
  13. Ftw-

Ftw- Gearhead

Kannattaa jatkossakin välttää niitä peltihommia jos ne ei kestä kun muutaman kuukauden..

14. Bowtie

Bowtie Double Gearhead

Kyllä mun peltihommat on kestänyt, kun aika harvakseltaan tulee autoja myytyä. Sitä meinasin että jos autolla vaan ajelee ja myy pois kun huomaa että alkaa mädäntymään ja ostaa seuraavan pirssin alle, sillon ei tartte lahoamisesta paljon välittää.

15. Ftw-

Ftw- Gearhead

No ei ne nyt muutamassa kuukaudessa mätäpommeiks muutu,ei edes muutamassa vuodessa. Mäkin pesen auton 2krt viikossa ja vahailen jos on kiiltäväpintanen peli. Säästeletkö sä muijaaskin seuraavalle?

Swinger tykkää tästä.
  16. Bowtie

Bowtie Double Gearhead

Entäs 50 vuodessa? Ootko sä koskaan hitsannut yhtään autoa vai harrastatko vaan autojen vaihtamista?

17. Ftw-

Ftw- Gearhead

No olen koripuolen koulutuksenkin käynyt että ei nää nyt ihan vieraita hommia mulle ole. Mä en jaksa murehtia miltä joku auto näyttää 50-vuoden päästä kun en ole sitä itse enää katsomassa. Mä valitsen autoni fiilisperusteella,myös käyttikset. Ajele sinä muovikuorella ja ihaile sitä harrastetta siellä hapettomassa tallissa vakuumipakattuna niin minä nautiskelen ajamisesta jokaisella kauppareissulla tai mihin ikinä menenkin. Sun ei tarvitse mun vanhoja autoja ostaa niin ei pitäs sulle aiheuttaa mielipahaa mun valinnat. Ja kyllä noi vehkeet on pääasiassa paremmassa kunnossa multa lähteny kun mitä ne on ollut tullessaan.

Muokattu: 9.1.2024
    faikku66 tykkää tästä.
  18. fourwheeler

fourwheeler Gearhead

Vanhakoppa Eskortteja oli nuoruudessa useampi sekä B Kasetteja myös. Ne oli silloinkin jo vanhahkoja autoja, mutta ei vanhoja autoja.

19. faikku66

faikku66 Double Gearhead

Samaa mieltä.Kenelle niitä autoja pitäs säästää?Itse autoillut ympärivuotisesti jo 33 vuotta Fairlanella ja tarkoitus ajella niin pitkään kun henki pihisee.Ja sitten kun ei pihise niin eipä sillä kyllä meikäläiselle ole mitään merkitystä missä kunnossa auto jatkaa matkaansa;).Talvikäyttö vaatii veronsa,mutta korjauksia ja fixauksia tehdään sitä mukaa kun niitä ilmenee.Paljon tiedän autoja,jotka seisoivat talleissa kymmeniä vuosia lähes ajamatta ja seuraava(t) omistaja(t) "rallatteli(vat)" auton turmioon melko lyhyessäkin ajassa.

Ftw- tykkää tästä.
  20. FuryIII '71

FuryIII '71 Double Gearhead

https://m.tori.fi/vi/112245415.htm

Kerro tästä muillekin!