Jyväskylän (+seudun) Cruisingit 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Mizuz, 8.4.2012.

  1. raggar

    raggar Gearhead

    Mielipidehän se on tuokin.

    Mun puolesta saa ulkomaalaisetkin tulla ravintolaan, yhtälailla maksavia asiakkaita ovat hekin. Enkä nyt sentään räkäläksi Birraa sanoisi.
    Ravintolan omistajan kanssa on yhteistyö sujunut hyvin ja niinkuin on aikaisemmin todettu niin hänkin on autoharrastaja.

    Toivottavasti perjantain ruisinkeihin ja iltakemuihin tulee paljon porukkaa, ennusteen mukaan ei pitäisi hirveästi sataa:

    http://foreca.fi/Finland/Jyvaskyla

    Bändinä Birrassa on mainio pirkanmaalainen Barley Malt:

    http://www.youtube.com/watch?v=Knf43Ipt4dM
     
  2. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Kuokkalahan on kuin Monaco: ihan törkeesti ulkomaalaisia ja kukaan ei maksa veroja :wink:

    Mutta vähän vakavammin sanottuna, olen itse asustellut ihan tyytyväisenä Kuokkalassa vuodesta 1999 lähtien. Enkä Birraakaan kyllä räkäläksi luokittelisi...lähiöbaariksi kyllä, mutta ihan siisti paikka tuo on.
     
  3. Mizuz

    Mizuz Gearhead

    Mmmmh...

    Onpa hyvä etten kerenny painamaan entteriä suutuspäissäni. :wc:
    Delete sen sijaan naputti muutaman rivin verran..Eniveis.

    Jos kerran joku baari on halukas tekemään yhteistyötä cruising-touhujen kanssa ni voin 5 vuotta isompia cruisailuja järjestäessäni sanoa että se on pelkästään plussaa! Varsinkin kun baarin pitäjä tosiaan kuuluu harrastajaporukkaan itsekin, eli ymmärtää "tavat" ja musiikin luonteen jota porukka yleensä kuuntelee.
    Birra ei ole räkälää nähnytkään. Niinko Yorcci mainitsi, niin lähiöbaari on ehkä osuvampi ilmaisu kyseiselle paikalle.

    Oltas nyt vaan tyytyväisiä niin kauan ko joku jaksaa näitä asioita järjestää ja jeesiä... :odroll:

    Rokki siellä kuitenki perjantaina raikaa, ja sen voin luvata että menoa EI TULE PUUTTUMAAN!
    Barley Malt pistää taatusti jalan kuin jalan vipattamaan.. 8) :pinup:
     
  4. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Kai mä sitten satuin huonona päivänä siellä käymään. Ekan kerran elämässä tuli mannejen kanssa ongelmia oli 5 vs 1 tilanne päällä siellä. Koko muu porukka koostui ulkomaalaisista lukuunottamatta jotain suomalaista pizzanaamaa ja jotain rillipöllöä, joka selitti taukoamatta jostain sen bisneksistä, sekä parista teinistä. Aina kuulee juttua kuinka paljon tappelua siellä on ollut ja niin edespäin. Ainakin sen kerran kun siellä kävin niin ei ollut mitenkään miellyttävä kokemus. Ei ollut järkevää juttuseuraa (tosin enpä kai aina itsekään sitä ole), mutta oli kyllä ihan Turun Hummpubin tasoinen paikka (jos joku on käynyt niin tietää kyllä mistä puhutaan). Henkilökunnassa ei kyllä ollut mitään vikaa. Asiakaskunta nyt vaan koostuu niistä riitaa haastavista ulkomaalaisista ja suomalaisista luusereista, joilla on hirveä pätemisen tarve milloin mistäkin. On niitä perus tenuja, jotka selittää kun sillon joskus pankki vei talon, rahat, auton, pellot, vaimon, kissan ja koirankin tai sitten riitaa haastavia paikallisia nuorisorikollisia.

    Kerran kävin siinä tankkarin grillilläkin niin eikö tulleet jotkut nuorisopellet uhoamaan, ettei heidän grilliltä voi käydä ostamassa tupakkaa kun saapuu 60-luvun impalan kanssa paikalle (auto oli kylläkin 78 caprice). Muutaman kerran Kuokkalassa käynyt ja on se vaan slummimesta. Nuorisorikollisia ja huligaaneja täynnä. Ja itse siis asuin Sulussa eli Kangaslammen ja Pupuhuhdan vieressä, eikä koskaan ollut mitään ongelmia. Pari kertaa Kuokkalassa asioinut ja lähes aina jotain ongelmia. Kerran tuli vartija selittämään, ettei autoa saa siihen taxi paikalle jättää niin kysyin kovaan ääneen, että miksei noille manneille sanota niiden mersuista mitään, vaikka jättävät kaupan oven eteen. Eräs rouva alkoi sitten nauramaankin tälle ja vartija tuumasi, että olen oikeassa. Oli varsin miellyttävä kaveri. Turistiin siinä varmaan tunti sitten ja sanoi, että jätä vaan auto siihen.

    Ihan oikeasti se Kuokkalan touhu on ihan hullua. Käytiin tyttöystävän kanssa Ainolanrannassa juhannuskokkoakin katsomassa niin eikö muutama Kuokkalalainen nuori ollut sielläkin sekoilemassa ja pilaamassa koko iltaa kaikilta. Siellähän pössytelään kauppojen edessä iltaisin ihan avoimesti näitä "paukkuja" ja "sauhuja". 12-20v pikkuklopit luulevat omistavansa koko alueen. Nämä "jengit" siis koostuvat ihan suomalaisista ja ulkomaalaisista. Mutta on se huvittavaa kun nuoret kertovat juttuja jostain Kuokkalan mannepäälliköstä ihan vakavissaan ja pitävät aluetta omanaan.

    Piti vielä sanoa, että alueella on syystä se huono maine ja paljon kuule kun työttömät nuoret kehuvat siellä kuinka sossusta saa rahaa ja kehutaan käyvän "elämänkoulua" ja huumeista puhutaan ihan avoimesti. Kyllä mullakin siellä tuttuja asuu, mutta en itse lähtisi esim. perhettä sinne perustamaan. On paljon hyviksikin paikoiksi mainostettuja alueita, jotka on ihan perseestä, mutta jotenkin pistää vituttamaan se yleinen meininki siellä. On hienoa hillua yömyöhään potkimassa mummoja, tappelemassa paikallisessa pubissa ja käyttää huumeita. Voisivat vähän paikallisten nuorten vanhemmat katsoa jälkikasvunsa perään?

    Onhan näitä paikkoja muuallakin esim. Turussa Varissuo jne. Kyllähän näillä alueilla pärjää kun pitää turpansa kiinni, eikä puutu mihinkään. Tällaisen asenteen alueen asukkaat ainakin ovat omaksuneet.

    p.s. Ei sen baarin henkilökunnassa tai siisteydessä mitään vikaa ole. Juomatkin maistuivat ihan hyvin. Asiakaskunta ainakin sinä iltana oli sellaista, jota itse haluan vältellä. Eipä tuolla paikalla kauhean hyvä maine ole ihmisten keskuudessa juurikin asiakkaiden vuoksi. Sama tas kuin Pupujussissa juuri näiden tilanteiden takia, joita asiakkaiden keskuudessa syntyy. Minua ei niinkään haittaa vanhemmat harmittomat tenut tai keski-ikäiset pätemisen tarpeessa olevat miehet, eikä edes ylikypsät liiveihin uivat baariruusut, mutta yleensäkin tuollaiset baariin vain tappelemaan lähtevät henkilöt. Naantalissakin on siinä Kaivohuoneen vieressä se yksi ulkoisesti erittäin tasokkaan oloinen paikka, joka paljastui hullujenhuoneeksi yhden käyntikerran jälkeen. Nimeä en tosin muista. Kyllähän noita tilanteita näkee ja niihin jopa joutuu silloin tällöin kun paljon eri paikoissa käy ja erilaisia ihmisiä näkee. Harvemmin kyllä, mutta silloin tällöin (vaikka kuinka olisi itsestä kiinni niin joskus vain sattuu kohdalle halusi tai ei).
     
  5. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Nyt lipsahtaa kyllä pahasti offtopicin puolelle...

    Joillekin noita tilanteita vaan sattuu keskimäärin enemmän. Onko kyse sitten pelkästä sattumasta? Mielestäni ei. Kyse on usein siitä, että toiset eivät vaan osaa (halua?) lukea tilannetta ennalta ja ajautuvat siihen huomaamattaan. Tai sitten hakeutuvat ihan tietoisesti tilanteeseen. Yleensä sitten, kun ollaan ajauduttu (tai hakeuduttu) tilanteeseen, niin sitten hommaa sotkee MPS, johon on sitten moni kuollutkin. PMS on ihan eri asia ja siihen ei kukaan liene kuollut...

    Tottakai joskus tilanteeseen joutuu tahtomattaan, mutta nämä ovat todella harvinaisia.
     
  6. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Tai sitten Kuokkalassa liikkuu keskimäärin enemmän näitä laumoja jotka etsivät tilanteita. Tietenkin niinkuin sanoin jos pitää turpansa kiinni ja kulkee pää painuksissa niinkuin useimmat asukkaatkin tekevät välttyy ikäviltä tilanteilta. Itse en kuulu siihen kastiin, jotka katsovat tällaista toimintaa läpi sormien. Jos kaikki ajattelisivat samalla tavalla niin tuollaisia huligaaneja ei olisi ollenkaan. Tarpeeksi moni kun alistuu tällaisten häiriötekijöiden törttöilyille niin ei ihmekkään, että ne käyvät päivä päivältä röyhkeimmiksi. Kukaan tervejärkinen tuskin noita tilanteita haluaa. Itseäni on ainakin ihan tarpeeksi potkittu päähän, jotta olen oppinut olemaan aloittamatta näitä kahakoita ja en halua näihin tilanteisiin, mutta jos minulle tullaan syyttä suotta uhoamaan niin vastaan kyllä samalla mitalla. Sellasista tilanteista, joissa olen itse päätä aukonut ja turpaani saanut jaksa edes valittaa.

    Hyvä juttu, että on lähiöbaari (yleensä sanon näitä paikkoja automaattisesti räkälöiksi ja sitä ei tarvitse ihan kirjaimellisesti ottaa), jossa on mukavaa henkilökuntaa ja omistaja, joka ymmärtää jalon harrastuksen päälle ja on bändit ym. jotka soittavat musiikkia, josta porukka tykkää. Mutta kyllä se Kuokkala on vaan niin slummi kuin slummi voi olla ja valitettavasti yleensä lähiöpubin asiakaskunta koostuu niistä lähellä asuvista asiakkaista, joista suurin osa (ei kaikki) on näitä ihmistyyppejä, joita en voi sietää. Kuokkalalla on syystä se maine kun sillä on. En tiedä mikä siinä on, että olen käynyt läpi näitä tilanteita ehkä enemmän kuin jotkut käyvät koko elämänsä aikana. Voi johtua piireistä joissa olen liikkunut ja suunsoitosta joskus vuosia sitten, mutta kyllä nykyisin yritän aina välttää ikäviä tilanteita joskus vainoharhaisuuteen asti, mutta en anna kyllä itseäni kohdeltavan ihan miten vain syyttä suotta. Jotain periaatteita sitä pitää olla. Nykyään vaan tapahtuu näitä asioita ja entistä harvemmin niille löytyy järkevää motiivia varsinkin kun ollaan kännissä ja/tai aineissa. Kyllä mä tiedän ihmisiä jotka on joutunut tappeluun, kun eivät röökiä ole heittäneet ja vielä ihan normaalisti ilmoittaneet, että sori ei nyt ole heittää. Jostain kumman syystä tietyillä alueilla näitä vain sattuu enemmän. Onko kyse sitten pelkästä sattumasta? Mielestäni ei.
     
  7. raggar

    raggar Gearhead

    Jos nyt pysytään aiheessa eli Jyväskylän cruisingeissa.

    Omista ja lähiöiden ongelmista voi kirjoittaa vaikka tonne yleistä keskustelua osioon...
     
  8. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    No kyllähän tämä sivusi aihetta, koska liittyy cruisinkiin maalipaikkana. Ei mulla mitään ongelmia ole, kunhan nyt toin omia näkemyksiä esille. Keskustellaan noissa muissakin paikkakuntien cruising threadeissa vaikka mistä, mutta eipä tässä muuta. Tajuan kyllä mitä tarkoitat.
     
  9. raggar

    raggar Gearhead

  10. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    No sepä miellyttävää kuulla. En ole itsekään koskaan cruising iltoina törmännyt siellä minkäänlaisiin ongelmiin.
     
  11. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Kiitokset kuvista, oli pari osumaa meikäläisenkin lullasta. Tuossa aakkosasemalla otetussa kuvassa näkyy hyvin, kuinka se savuttaa jo pelkässä normiajossakin.

    http://raggar.kuvat.fi/kuvat/2012/Jkl+c ... C_9154.JPG

    Pahoittelut perässä ajaneille, varsinkin tuon kelta-valkoisen Classic Chevyn omistajalle, jatkuvasta öljypilvestä :oops:

    Pitäis talven aikana saada poistettua tuo savutusongelma, kunhan alakerta menee uusiksi...

    Niinjoo, otin mä tolla digipokkarilla muutaman räpsyn itsekin Birrarn pihassa, mutta meni valotusajat niin taivaisiin, että tuli epäteräviä kuvia. Eikä kennon ominaisuudet riitä muutenkaan noin pimeässä kuvaamiseen, helvetisti kohinaa. Tuollaisen pokkarin salamalla ne vasta pilalle olisivatkin menneet.
     
  12. juha745

    juha745 Gearhead

    Hei tota, eikös tossa aikasemmin ollu jotain puhetta talvicruisingeista?
    Eihän tuolla pihalla talvelta edes näytä, mutta tuliks siihen asiaan mitään selvyyttä millonka näitä sitten pidettäis?
     
  13. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Ei varmaan tarvii tänä talvikautena ajella, kun pitäis toi limapallo purkaa atomeiksi ja viedä koneistamolle... mutta maaliskuussa ehkä olisi sitten sen verran valmista, että pääsis ottaa ensisavut uusilla sisuskaluilla.
     
  14. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Hyvää joulua kaikille johonkin näistä osallistuneille toivottelee RockAnA. Ens vuonna otetaankin sitten osaa sillai että meijän perheestä osallistuukin jo neljä miestä ja lady. Kaksospojat syntyi perjantaina, enää ei tarvii ku pilata kasvatuksella :) Joulun seutuja alkaa sitten sovittelu miten saa turvakaukalot kyytiin. Lisää jos siunaantuu niin tarvii alkaa miettiä muutoskatsastusta.
     
  15. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Onneksi olkoon! [​IMG]
     
  16. Jupe

    Jupe Gearhead

    Onnea ja oikein leppoisat joulut! Pari vuotta eteenpäin ja sitä vauhtia piisaa, tuplana! :D
     
  17. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Aikataulussa ollaan toistaiseksi. Parin viikon päästä pitäisi varmaankin olla alakerran pyörivät asennettuna ja jos sais lohkon uusine sisuskaluineen tallille moottoripukkiin viimeisiä hiplailuja varten...

    [​IMG]

    (Sen verran on jo koneistamolla koekasattu, että dekkitasoista piti sipaista hieman pois, että uudet männät tulevat 0-tasoon)
     
  18. Jupe

    Jupe Gearhead

    Siistiltä ja puhtaalta näyttää, mukavahan tuota on varmasti hiplailla!
     
  19. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Kyllä tuollaisessa siististi koneistetussa pinnassa on jotain ihmeellistä, joka vaan viehättää. Olihan siellä niitä muitakin uutuuttaan kiilteleviä osia, mm. Scatin paketti näytti olevan ja sitten oli vähemmän kiiltäviä osia ARP:n paketeissa... naminami.
     

Kerro tästä muillekin!