K-member

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja gt302, 24.2.2020.

  1. gt302

    gt302 2nd gear

    Onko porukka vaihtanut autoihin noita modernimpia putki mallin k palkkeja ?
    Jos on niin kiinnostaa kokemukset sopivuudesta, ominaisuuksista, jne. ?

    Ajatuksena kevennys ja paremmin tilaa öljypohjalle jne..
     
  2. Kalu

    Kalu Gearhead

    Duunikaverilla on menossa juurikin B kehoon tommonen. Empä just nyt muista minkä merkkinen putkihäkkyrä. Ja tarkemmin kun mietin, niin empäs muista oliko vielä kerennyt asentaa paikalleenkaan, on pitäny käydä kattoo rojektia, ei välttämättä tulevana kesänä vielä baanalla, ehkä... Työmaalla törmäillään tosi harvoin, useemmin kylläkin paikallisessa pubissa. Muistaessani voin tähän näpytellä jos tulee jotain uutta ja tarkempaa mieleen.
     
  3. SBM

    SBM 2nd gear

    Kokemuksia on a-bodyn palkista, jos sallitaan, niin kirjoitan kokemuksia siitä.

    Qa1 palkki siis kysymyksessä, taisi olla hiukan alle 4kg kevyempi kuin tehtaan malli.

    Muistan netistä lukeneeni vastaavia kommentteja, joissa paino eroksi mainittiin 11lbs.

    Helppo asentaa, valmistus toleranssit aivan yhtä hyvät tai huonot kuin originaaleissa. Tuota palkin "suuntausta" tuli asennettaessa mietittyä, ja itse en siitä suurempaa draamaa tehnyt, vaan käytin asennuksessa apuna vääntösauvoja "ohjureina", ja pulttasin kiinni. Vääntösauvat ei enään omassa autossa ole käytössä.

    Omassa alkuperäisessä palkissa ongelma(t) oli aina öljypohjan kanssa. Nuo Milodonin "kick(ed)" out malliset levennetyt pohjat ei käyneet originaalin kanssa, vaan öljypohja osui aina palkin reunoihin. Oli todella vitt*maista asentaa kone+laatikkopakettia, kun öp otti aina kiinni k-palkkiin, eikä siis sopinut, vaan palkkia oli pudotettava aina alaspäin. Itselläni on kunnostettu ja pulverimaalattu originaali palkki, niin en palkkia viitsinyt vingutella, enkä kyllä muokannut öljypohjiakaan.
    Tämä ongelma on aika yleinen, mutta kaikillahan tätä ei ole, ja tämähän riippuu varmastikin valmistus toleranssesita.
    Qa1 palkin kanssa ei näitä ongelmia ole, vaan tilaa on todella hienosti öljypohjan ympärillä.

    Nuo palkin etupään kiinnityspisteet on kyllä aivan kauhea keksintö omasta mielestäni.
    Nehän tulee 3" pitkillä pulteilla kiinni runkoaisoihin. Mielestäni "outo" ratkaisu tehdä se noin. Onhan nuo tosin kestänyt tuolla.....

    Moottorin kiinnikkeinä pitää ainakin pikkulohkoissa käyttää noita vanhempia malleja, vaikka tuo uudempi spool tyyppinen kiinnitys olisi huomattavasti parempi ratkaisu. Isolohkon moottorin kiinnikkeistä ei ole kokemusia.

    Kaiken kaikkiaan... Hintaa taisi olla +600e, ja en osaa oikein sanoa onko järkeä laittaa tommonen vai ei. Ei kai tässä hommassa yleensäkkään oo mitään järkeä.
    Mutta jos itse "tarvitsen" tulevaisuudessa tämmöisen, niin vakavasti harkitsisin tuon alkuperäisen leikkelemisen ja vahvistamisen, kun eihän siinä varsinaisesti mitään vikaa ole.

    Kyllähän tuota yleisesti ottaen on mukavampi rassata kun tilaa on huomattavasti enemmän "joka paikassa".
     
  4. simeoni

    simeoni Gearhead

    SBM miten olet tehnyt torsion bar deleten? Eli minkälainen jousitus on nyt?
     
  5. gt302

    gt302 2nd gear

    jep.tupla turbo ls mulla tuohon tulee. idea on mukava tehokas ja toimiva .qa1 k palkkiin täytyy olla myöskin ilmeisesti saman valmistajan tukivarret..?
     
  6. SBM

    SBM 2nd gear

    Mulla on HemiDennyn torsion bar eliminator kit.
     
    simeoni tykkää tästä.
  7. simeoni

    simeoni Gearhead

    Onko hyvä? Vähän samanlaista haaveillut kun jarrut ja ohjaus on riittävällä tasolla kuitenkin...
     

Kerro tästä muillekin!