K1 Autokatsastus Hki Konala

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Wanaja73, 13.4.2011.

  1. ata

    ata Gearhead

    Kävin tuossa kesällä tuolta hakemassa tarrakilpiä kaverin autoon kun oli ainoa konttori joka oli auki ja johon jompi kumpi pystyi ehtimään... sanotaanko, että ei ollut se ihan miellyttävin kokemus sekään...

    Tarrakilpiä ei sitäpaitsi kuulemma ole mahdollista saada kuin joko a) auton viemiseen korjaamolle tai b) myyntitarkoituksessa. Auton siirto säilytyspaikasta toiseen ei siis kelpaa syyksi siirtotarrojen saamiseen ainkanaan tuolla asemalla. Mitenköhän se harrasteauto jota ei ole katsastettu olisi mahdollista sitten siirtää tallista toiseen jos se pitää sieltä tallista a siirtää pois jostain syystä. Traileri lienee ainoa vaihtoehto tuon konttorin mukaan. Ja jos koti sattuu sijaitsemaan säilytyspaikan a ja säilytyspaikan b välillä, niin siellä ei tietenkään saa yöpyä siirron puolessa välissä, vaan pitää ajaa putkeen sinne paikkaan b, koska siirto pitää suorittaa yhden päivän aikana (tuon konttorin mukaan).

    Vaikka tuo konttori on tuossa ihan vieressä, niin itse ainakin olen valmis vaikka suhteellisen suuriinkin panostuksiin käydäkseni asioilla jossain muualla...

    Ja tämä K1:hän on siis nykyään siinä uudessa kiinteistössä Motonetia vastapäätä Ristipellontiellä, mutta on sama konttori joka oli aiemmin Hankasuontiellä. Konalankujalla American Servicen naapurissa oleva Konalan Autokatsastus on toinen firma. Ei sielläkään aina kaikki ihan putkeen ole mennyt, sielläkin on tullut usein asioitua.
     
  2. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Hieman asiasta viidenteen:
    Pitäisi hakea rekisterikilvet tuontiautoon (verot maksettu). Voinko noutaa ne miltä asemalta tahansa, vai vain ja ainoastaan sieltä missä auto rekisteröintikatsastettiin?
    Onko rekkaritunnus valmiina odottamassa, vai voinko jotenkin itse vaikuttaa tunnukseen?
    (en tosin aio maksaa 1000e erikoiskilvestä..)
     
  3. B 50

    B 50 Gearhead

    viewtopic.php?f=7&t=245711
     
  4. T5

    T5 Gearhead

    Pari kuukautta sitten, kun katsastin oman autoni, sanottiin minulle konttorilla, että kannattaa hakea kilvet jostain toisesta konttorista. Syy tähän oli se, että heidän kilpien viimeinen numero päättyi niin, että olisin joutunut leimaamaan auton aika pikaisesti uudelleen.
    Onneksi sieltä kuitenkin löytyi yhdet sopivat kilvet ja seuraava leimakin on vasta 2014 puolella.

    Tunnukseen voi vaikuttaa, mutta toinen asia on se, että kiinnostaako kassatätiä niin paljon, että viitsii lähteä kilpiä tonkimaan :D
     
  5. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Kiitos vastauksista.

    Täytyy vielä saada rengasmerkinnät oikein, halusivat väkisin merkata otteeseen 16" pyörät, vaikka auton VIN-numeron perusteella on mustaa valkoisella että siihen on optiona tilattu uutena 17" pyörät.

    Kilven haen sieltä missä on silmää/päätä miellyttävä tunnus ;-)
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    Havaintoja K1 asemilta ovat juurikin hyvin omituisiin asioihin puuttuminen ja jopa virheelliset tulkinnat, ja samalla selvät viat menevät ohi sormien (ruosteet, outlaw perävaunut yms). Jännää että muuallakin Suomessa on samaa linjaa.

    Konttoritätien neuvontapalvelussa on ainakin ollut epäselvyyttä tästä asiasta ja tätejä neuvottu toimimaan väärin. Ei ole ainoa tapaus. Lakikirjasta piti erästä opastaa. Laista voi lukea miten ja mihin siirtokilvet saa:
    http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20090169
    "
    34 §
    Siirtolupa
    Ajoneuvolain 66 f §:n 2 momentissa tarkoitettu siirtolupa voidaan antaa hakemuksesta ensirekisteröimätöntä tai liikennekäytöstä poistettua ajoneuvoa varten seuraaviin käyttötarkoituksiin:

    1) ajoneuvon katsastukseen tai korjaamolle vienti;

    2) maahantuodun ajoneuvon siirto tuontipaikalta vientipaikalle tai muualle maahan;

    3) ajoneuvon tai siihen kiinteästi liittyvän tuotteen esittely;

    4) Suomessa rekisteröidyn ajoneuvourheilun valtakunnallisen keskusjärjestön kilpailukalenteriin kuuluva kilpailu;

    5) ajoneuvon käyttäminen liikenteessä, jos ajoneuvosta on tehty autoverolain 35 a §:ssä tarkoitettu käyttöönottoilmoitus tai jos ajoneuvon autoverotusta koskevan asian käsittely on tullilaitoksessa kesken;

    6) ajoneuvon käyttäminen liikenteessä autoverolain 35 b §:ssä tarkoitetussa tilanteessa;

    7) ajoneuvon siirto muusta erityisestä syystä.

    Siirtolupa voidaan antaa myös liikennekäytössä olevaa ajoneuvoa varten ajoneuvon korjaamolle vientiin, vaikka ajoneuvo on käyttökiellossa, sekä ajoneuvon korjaamolle ja katsastukseen vientiin, vaikka ajoneuvo on ajoneuvolain 84 §:n nojalla määrätty ajokieltoon.

    Siirtoluvan antamisen edellytyksenä on, että ajoneuvoa varten on voimassa oleva liikennevakuutus ja että säädetty ajoneuvovero on suoritettu. Siirtolupa annetaan käyttötarpeen edellyttämäksi ajaksi. Lupaa ei ilman erityisen painavaa syytä saa myöntää seitsemää päivää pitemmäksi ajaksi. Erityisen painavana syynä voidaan pitää 1 momentin 5 ja 6 kohdassa tarkoitettuja tilanteita, mutta ei ajoneuvon kilpailukäyttöä.

    Siirtolupaan liittyvät siirtomerkit luovutetaan siirtoluvan antamisen yhteydessä.

    Siirtoluvan nojalla käytettävä ajoneuvo saa olla kuormattuna 1 momentin 5 kohdan mukaisessa käyttötarkoituksessa. Tämän lisäksi ajoneuvo saa olla kuormattuna 1 momentin 1―3 ja 6 kohdan mukaisissa käyttötarkoituksissa, jos kuorma on vain siirtoluvan haltijan henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettua. Siirtoluvan nojalla käytettävällä ajoneuvolla saa vetää perävaunua 1 momentin 5 kohdan mukaisessa käyttötarkoituksessa. Tämän lisäksi ajoneuvolla saa vetää perävaunua, jos sekä vetävän ajoneuvon että perävaunun käyttötarkoitus on 1 momentin 1―3 tai 6 kohdan mukainen. Jos vetävää ajoneuvoa käytetään siirtoluvan nojalla 1 momentin 1―3 tai 6 kohdan mukaisessa käyttötarkoituksessa, myös rekisteröidyn perävaunun kuorman tulee olla vain siirtoluvan haltijan henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettua.

    "
     
  7. 383

    383 Gearhead

    7) ajoneuvon siirto muusta erityisestä syystä. tarviiko kertoa syytä ??? olisi vain helpompaa kuin toi korjamolle vienti

    mullakin eräs konttori rupesi selittämään että tähän autoon on puhakilpi kiintiö täynnä kun olen hakenut joka vuosi 1 kerran !!! siirtokilvet :argue: :argue: :argue: :argue:
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ei taida kelvata kun muutto tai korjaamolla käynti.
     
  9. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Mikä ihmeen "kiintiö"? :eek:
    Kuka niistä päättää, ja onko katsastusasemalla jokin ylivalta?
    Minusta riittää jos ja kun tarrakilvet maksetaan, ei siihen pitäisi konttorinmuijalla olla mitään sanomista!
     

Kerro tästä muillekin!