K1500 silverado 1991 vertailumoottori

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tsipi, 7.3.2017.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kertokaahan jälleen viisaammat.

    Mikä mahtanee olla tuohon 1991 vuosimallin K1500 ext cabiin tehokkain pata mitä sinne saa tyrkätä? Lasketaanko tuo 454SS mallin 255 hp / 7.4 L mukaan näihin karkeloihin? Sehän on periaatteessa niinku C1500 kun on takatuuppari. Haitanneeko pikku nyanssi? Wikipedian mukaan peräti iskarit ja kallistuksen vakaajat edessä erilaiset. Aika pienillä muutoksilla siis niiden suhteen pääsisi.

    Ajatukset nyt lähinnä tuon päälle 400 tkm työnnetyn 4.3 litrasen eläköittäminen ja siirtyminen Lm7 tai lr4 aikaan. Nyt alkaa olla kesäauton moottori swappi pikku hiljaa purkissa, niin alkoi muistua sitten ensi talven talviautonkin egr murheet yms kummasti mieleen...
     
  2. Roc

    Roc Gearhead

    Nyt en ole varma, mutta veikkaisin että C ja K lasketaan Trafissa samaksi autoksi, jolloin 454SS kävisi vertailumoottoriksi. Ja silloin LM7 tai LR4 menee pelkällä muutoskatsastuksella. Tässä uskossa olen itse ollut.
     
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Joku varmaan swapin suorittanut tässä maassa moiseen, niin tietää suoriltaan kertoa mihin vertailtiin?

    Pitänee varmaan kysellä samalla kun kesäkotteroa muutoskatsastelen, että miten on asian laita. Konttorilla ainakin meikäläiselle on suoria vastauksia tullu aika ohuesti. Tietty voi se olla että oon kyselly liian vaikeita.

    Pitää muutenkin selvitellä mitä tuo 700r4 laatikko tykkää noista tehoista. Vääntöähän noissa ei mitään järkyttäviä lukemia löydy, ja ihan käyttis ajelua, eikä mitään lähettelyjä tuu harrasteltua. Tai ainakaa tolla 4.3 tbillä oo tullu:lol:
     
  4. Roc

    Roc Gearhead

    Se voi olla kun 160hv vaihtuu noin 400 hummaan, niin ajotyylikin voi huomaamatta vaihtua astetta dynaamisempaan. LM7/LR4 ei saa laittaa vakionokalla mihinkään, sieltä tulee nimittäin 100hv lisää miedollakin nokalla että heilahtaa. Kaverin LM7 nokalla ja peltisarjoilla 400hv ja yli 500nm.

    Kyllä kai se vakio th700 siinä hetken rimpuilee, itse ehkä vahvistaisin sen samalla.
     
  5. Batman

    Batman Gearhead

    K1500 pick-upin tehokkain vertailumotti on 350 TBI ja suurin 6,2D. Tehojen puolesta LM7 menee reilusti yli rajojen, 255hv LR4 vähän. LR4 voi kelvata jossain jossa uskalletaan pyöristää pari heppaa eikä mietitä liikaa trafin ohjeita SAE, DIN, yms. tehoista.
     
  6. tsipi

    tsipi Gearhead

    Noniin! Sieltä tulee jämäkkää dataa, jollaista hieman pelkäsin. Tosin tällä tiedollahan vaan säästyi aikaa ja rahaa.

    Mielenkiinnosta vaan kysyn: Eli menisikö C1500 vertailumoottori sitten tuonne 454 puolelle, vai onko tuo 454Ss meidän maassa täysin oma lukunsa?
     
  7. Batman

    Batman Gearhead

Kerro tästä muillekin!