K3500:n Neliveto ei kytkeydy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Röllykkä, 25.1.2009.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei siellä jakotoosassa ole mitään tankoa tolle kytkimelle vaan sama "levy" joka liikuttaa etuvedon ja hitaan 4-vedon haarukoita painaa tota kuulaa!!
    Jos tohon kytkimeen ei tule jännää niin vika on sitten siinä ettei sinne tule sitä jännää ei jakotoosassa tai siinä kuulahässäkässä. Nimimerkki Kanella on tohon sähkökäppyrä!!
     
  2. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    No ilmankos siellä ei näkyny mitään, mikä liikuttelis sitä kuulaa. Pelkäsin jo, että isompi remppa tulossa. Mutta toi jännitteen uupuminen toisaalta "helpotti" siinä suhteessa, että kai se onki sitte sähkövika..

    Koitan kinuilla Kanelta kuvaa! Kiitos taas!
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

  4. kane

    kane 1st gear

    Hih... laitoin kans privana linkin kaavioon ja troubleshootinki osioon. Kaavio on K3500:sen...

    Tässä vielä http://kuvablogi.com/nayta/1722029/

    Juu niin sulla on 96 vuotinen, 94:ssa on ainakin tuo 25A 4WD sulake sulaketaulussa. 96:sta en tiedä onko sisällä vai konehuoneessa...
     
  5. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Suuri kiitos Kojolle ja Kanelle kuvista!
    Nyt on taas hyvä syy mennä jäädyttämään itsensä pihalle.. :lol:
     
  6. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Niin.. pahin adrenaliini kun hellittää, jotenkin silmät avautuu uusille asioille.
    Sieltä ohjaamosta löytyi kun löytyikin toinen sulakeboxi, jossa 4dw sulake.
    Joka olikin palanut. Ja palaminen aiheutui näillä näkymin actuaattorista, joka on oikosulussa, koska sulake ei enää palanut, kun irrotin actuaattorin liittimen.

    Suuri kiitos vinkeistä kaikille!!

    Nyt sitten metsästämään ehjää actuaattoria..
    Ei kellään satu lojumaan nurkissa?
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    usapower shop turku/raisio.....uus makso kuukaus aikaa 150€:gee....ihan kulutus kamaa!!
     
  8. kane

    kane 1st gear

    :eek: 150??? herravarjele, tuohan on alle 60$ rockautossa...
    Vantaalle rahdin kanssa 91$ ja siihen alvi 22%... jää kauas 150 eurosta vaikka vaan yhden tilaa Express maililla...
    Ja taitaa tulla about viikossa.

    edit: tilasin niitä 2kpl, hinta rahteineen ~130$ Vantaalle. Alvin kera jossain 130-140€ 2 kpl Actuaattoria.
     
  9. mke77

    mke77 Gearhead

    :eek: no herravarjele......tilaa mullekin sit kun kerta noin halpaa on.....

    .....siin on van semmonen juttu kun tommonen neliveto auto ei oo neliveto, ja nelivetoo tarvittais, niin se osa tarvitaan heti eikä "päivän kahenpäästä"!!!

    eikä tää ollu mitään vittuilua! joskus sitä vaan vaan ei kerkee odottaa jos tarve on heti ja täs tapauksessa sen acculaatorin sai kahessa tunnissa, eikä kahessa päivässä!

    ja jos tosiaan joku rock-rock-autosta tommosia tilaa niin tohon 60€:gen hintaan saa mullekin toimittaa vaikka kaks kappaletta!!
     
  10. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    ...siin on van semmonen juttu kun tommonen neliveto auto ei oo neliveto, ja nelivetoo tarvittais, niin se osa tarvitaan heti eikä "päivän kahenpäästä"!!!

    Voi mun herranjee et nää chevyt kun ilman lukkoja raapii siihen malliin ettei tartte aina 4wd:stä puhua niin tuolla osalla ja sen saamisella 2päiväs mitään merkitystä jos tosiaan ei vedetä ihme maastos/kelis jossa real tarwis nelivetoa :poff:
     
  11. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Mulle kans noita actuaattoreita pari kappaletta jos hinta verollinen 65e per pala Makke
     
  12. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Actuaattori...

    Hi!

    Ei tuohon -96 löydy yhtään actuaattoria edes RocKAutosta alle $ 60. Se halvin on 81.79 ja kallein 124.89 ,joten rahteineen tulleineen on täällä 120-160 € tämän päivän vaihtokurssilla. Jonkun Eskon putoaa hinta jos ottaa hitaamman rahdin.

    Se kyseiseen tapaukseen sopiva osa maksaa n. 128 € ,jos kursit ei maanantaihin mennessä hirveästi muutu. On ollut aika isoja päivittäisiä heittoja niissä ja sitä en tiedä mikä tulin tarkka kurssi on nyt,mutta ... :odroll:

    Kyllä sieltä Jenkkilästä sopivasti osia saa,mutta ei kuitenkaan ole ihan aina se lopullinen hinta niin halpa,kuin Esson baarin jutuissa kerrotaan. :poff:
     
  13. kane

    kane 1st gear

    Jaa, onko se 96 eri kuin 94?
    Löytyy TCA1 osanumerolla, siellä varaston loppuunmyynti hintaan ~53$ kpl ja siihen jos tällää alennuskoodin -5%... Standard Motor Products.

    Se että heittää hintavertailua ei pitäisi vetää hernettä nenään :wink:
    Sehän on hyvä jos sattuu asumaan vauhtiputkan vieressä josta saa osat heti kun tarvii, muuten nuo postin toimitukset vie 1-3 päivää riippuen ihan sijainnista kotomaassa.

    Rockautokin on siitä kumma paikka että ne myy kaikille osia... ei tarvi siis olla tukkurina. Ja vielä kummempi sen suhteen että sitä tarvii tonkia kun osat ei aina ole loogisesti vuosimallin takana vaan saattaa löytyä vain vaikka bensakoneisen takaa kun sopivuus kaikki Subbe ja pickup useamman vuoden.
    Ja allekirjoittanut hommaa vain omaa omavaraisuutta silmälläpitäen.
     
  14. kane

    kane 1st gear

    Makke, kun sää tunnet nuo laatikot perinpohjin...
    Syksyllä 07 tilasin rokkiautosta toimituksen täytteeksi shift kitin kun noi solkut ja paineensäätäjän vaihdoin ihan "vuosihuoltona"...
    ATP Part # JK2 {ATP Improver Kit}
    4L80-E, 4L85-E
    * Non-stock item--shipping delayed up to 2 business days
    $53.79
    Paketista sitten löytyikin ehta TransGo shiftkitti.
    Silloinen vertailu oli US Parts ~170€...
     
  15. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    No mussahan alkoi pikku kapitalisti haistamaan pisnestä jos pystyn pari myymään siinä kun lasse yhden 8) .Vaihteiston osien suhteen olen tyytyväinen kotimaisen tukkurin varastoon ja maksan mielelläni kovemman"herranjumala"hinnan siitä että tavarat löytyy heti ja kerralla.Myös vaihto ja palautus toimii suht eri tahtiin kuin usa puljujen kanssa. Esim.just pari viikkoa sitten saapui tf727 kilpaosat jotka olin tilannut jenkeistä seitsämän kuukautta aikasemmin,ja alunperin luvattu toimitusaika kaks viikkoa.Siellä päässä tuntuu olevan aika paljon joojoo pajoja jotka myyvät tavaraa jota niillä ei ole.t:Makke
     
  16. kane

    kane 1st gear

    Joo, omat jutut kun on vaan tosiaan oman Subben harrastelua niin siinä ei päivän päälle ole koskaan kiirettä.
     
  17. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Osista viellä

    Hi!

    Joo kyllä tuo Rocki ihan hyvä hankinta paikka on ja toimii hyvin ( kuten tuolla aihetta koskevassa topiikissakin on todettu ).
    Kuten kane totes siellä voi löytyä jotain sellaista osaa mitä ei merkki/malli haulla löydy,mutta sitten täytyy tietää kai jo osan numero ja olla varma että se sopii. :odroll:

    Toinen mikä on sellainen jopa "hupaisa" juttu...on se rahtien "arpomiskone" :D
    Yhtä tai kahta osaa tilatessa ei sillä usein ole merkitystä,mutta heti kun on useampi osa listalla ollaan tilanteessa arvotaan rahti. Hulluinta tuossa on, että joskus se yksi kalliimpi osa voi pudottaa laskun loppusumman halvemmaksi,kuin mitä oli sen halvimman osan ollessa listalla. :rotfl:

    Tää juttu nyt meni vähän ohi alkuperäisestä aiheesta,mutta eipä tuosta kai vahinkoa ole kellekään tullut. :poff:
     
  18. mke77

    mke77 Gearhead

    joo.....siinä käytössä missä tämäkin auto on,mihin viimeks tarviittiin! ei pelkällä takavedolla tee mitään!! sama sit kuin jättäis auton kotiin ja kävelis.....mut tietty joku tarvii nelikkoa heti kun ykskin hiutale putoo maahan, ja toinen sit kun etupyörät ei nosta kuraa ylös ni ei tarvii jatkaa menemistä....

    ....joo kaks päivää on hyvä on hyvä tilaus auki!! täytyy muistaa kun ens kerralla joku haluu osan heti :rotfl: vaikka jarrupalat :rotfl:
     
  19. Röllykkä

    Röllykkä Gearhead

    Kiitokset vielä Kanelle aktivaattorista!

    Puoli viikkoa kuumeessa, niin remponttipuuhat vähän lykkääntyi, mutta nyt taas ruodussa.

    Tietääkö joku, onko tuon actuaattorin piuhojen napaisuudella väliä?
    Uudessa kun on pyöreät liittimet, ja vanha on littuliittimillä, niin vaihdan vanhan liittimen uuteen actuaattoriin.
     
  20. kane

    kane 1st gear

    Ei väliä, toimii kumminkin päin.
    Kirjan mukaan liittimelle vaalean sininen (ohjaus) tulee B-nastaan ja musta (maa) A-nastaan eli katso väri tai vanha liitin A/B merkinnät koska nuo itse aktuaattorin piuhat ovat molemmat mustat.
    Piti käydä kurkkaan auton alla ja mulla on myös pyöreet pinnit orkkis.
     

Kerro tästä muillekin!