K5 Blazer 1984 vs. Tahoe 1997. Autokuume.......

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Naturstein, 26.1.2016.

  1. Naturstein

    Naturstein 3rd gear

    Terve!

    Minulla on ajokäyttiksenä ollut Blazer K5 nyt parisen vuotta. Tätä ennen oli G20 Vani. Olen ollut molempiin todella tyytyväinen, mutta on meillä karikoitakin ollut.

    Nyt tekisi mieli jotain ehkä himppasen mukavampaa, mutta suunnilleen Blazerin ominaisuudet täyttävää kapinetta. Ja pikkasen matalampaa&kapeampaa, jotta mahtuu pieneen verstaaseen. Blazer ei mahdu, mutta HJ61 mahtuu. Eli tuossa on äärimitat.

    Kysymykseni kuuluu, että olisiko mielestänne Chevy Tahoe 1997-autosta korvaajaa Blazerille? Onko 1997 Tahoe perusrungoltaan ja muilta perusasioiltaan kuin Blazer (Tahoe on risukeulalla tosin), mutta pikkasen parempi tarkoitukseeni? Onko Tahoe vielä vanhaa kunnon rautaa vai ollaanko jo menty liikaa harhaan jos verrataan Blazerin rouheeseen rautameininkiin. Uskaltaako näin vanha mies hankkia Tahoen? Ovatko moottorit ja laatikot jne. menneet jo liian kauas? Onko tekniikassa suuria eroja tuohon 6.2D + TH700R4 -aikaan? Nyt on sitten 6.5TD+ joku mikä ei toimi ja jonka korjaaminen on kallista/vaikeaa?

    Asiantuntevia kommentteja odotellen..

    Mikko
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kerran olen Tahoella ajanut. Oli paaaljon mukavampi kuin K5.
    Helsingin pelastuslaitoksella oli vuosikausia johtoautoina Tahoet 5.7 Bensakoneella, että luulisi olevan ihan toimiva laite.

    [​IMG]
     
  3. voittol

    voittol 2nd gear

    Pari näyttää nettiautossa oleva riisseliä , jotka kuormureita , ittellä vähä kuormuriin himoja , Perä-aholla kävin kattoon , oli pikkulaittoo , taitaa supurpaania saada jo kaks samaan hintaan ?
     

Kerro tästä muillekin!