Kaasari vai ruisku 454 päälle...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja raisu37, 2.2.2008.

  1. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    meilläpäin sanotaan että jos et tiedä kestäväsi vastauksia,älä kysele.
    Jos alkaa keskustelemaan vaikka nyt sitten tästä ruisku-kaasari asiasta niin varautukaa siihen että mielipiteitä tulee puolesta ja vastaan.Oli sitten netti tai ent.esson baari niin tilanne sama.
    Joten jos tulee kaasari-mielteisiä kommentteja,turha piipittää.
     
  2. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Ja kai se kaiken älykkään keskustelun pohjana on eri mielipiteet,näkeehän sen jo politiikassakin mihin jatkuva joojoo-meininki johtaa.
    Ja niinhäs se joku jo luuli että mulla oli herne jossain,mutta en mä liputa kumpaakaan,tärkeintä on se oikee RÄHINÄ! Tulkoon vaikka mun Zyndapin kaasutin-suorasuihkusta!
     
  3. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Napolla bensaa!!!!
     
  4. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Suoraan letkusta kurkkuun - 7vuotiaasta paras idea.No - mä oon jo yli 9 niin mä tiedän et sen täytyy toimia?!
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Mopon konetta on tullut kersana käytettyä siten että tippakannulla bensaa suoraan imuaukkoon.
     
  6. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Ja jos on soppelin voiman omaava sähköpumppu ja jättää regun pois niin silloinhan tuloo soppaa tulvimalla.Onko kyseessä silloin putouskaasutin?Toki polttoaine ei enää kaasuunnu oikein joten putouslorotin.Ja varmasti 100% täyttöaste joka rundilla!!!
    :poff:
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Jep,täyttää varmasti :lol:
     
  8. palaahan ne pierutkin kun pistää tikkua perään
     
  9. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    anusahtaja :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  10. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    En mä mitään piipitä. Kaasuttimen ainoat edut ovat hinta ja Käyttöönoton helppous.

    Näin yleistäen. :poff:
     
  11. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Jos mä nyt tekisin konetta jossa vakio tai lähes vakio nokka-akseli, niin laittasin säädettävän sytkän ja kaasarin...
    Jos ei saasteiden takia ruiskua tarvita, niin kaasari ajaa asiansa mainiosti
    Omassa lintassa on Haltech ruutta ja 8kpl suuttimia
    Tämä on siis mun oma mielipide :odroll:

    -Jukkis-
    www.koti.mbnet.fi/mbmail
     
  12. Aksu900

    Aksu900 1st gear

    Oon ihan samaa mieltä. Kaasari ja varsinki uusi kaasari niinku alottajalla käsittääkseni oli mielessä pelaa kyllä matalavireisessä vallan mainiosti. Kun siinäkinhän voi halutessaan käyttää nykyaikaa ja säätää laajakaistaseosmittarin avulla kohdalleen niin jopas on taloudellinen ja tehokas. :) Ja varmana pelaa yhtä hyvin rikastukset ja laihennukset kuin edellämainitussa megassa.. :soosoo:

    Melekee kaikissa vanhoissa kaasarivehkeissä mistä on ollu mystisesti puhti pois on lopulta selvinny että syy on sytkässä eikä kaasarissa jotka on syöttäny oikeinki hyviä seoksia. :eek:
     
  13. napa

    napa 3rd gear

    tuohon et kyllä usko itsekkään :p oli sitten kyse mistä tahansa tietokone ohjatusta ruiskusta...

    haluaisin vain nähdä sen (ilman mitään sähköjohtoja toimivan...)kaasarin, joka osaa lopettaa polttoaineen syötön esim. moottorijarrutuksessa jne.
     
  14. Aksu900

    Aksu900 1st gear

    Hehee no tarkotin näitä lämpötilakompensointeja sun muita mistä on aiemmin ketjussa keskusteltu. Megahan osaa ne kompensoida... päin :wc: :poff:
     
  15. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    mega kakkosessa voi tämänkin korjata helposti
     
  16. napa

    napa 3rd gear

    juu, siinä on se lämpötilaan perustuva korjaus, joka on oletuksena tehty niin, että se toimii 90% tapauksia ihan ok, mutta jos se oletuksena oleva korjaus ei ole hyvä omalle kokoonpanolle, sitä voi kyllä säätää oman mielensä mukaan :wink:
     
  17. Aksu900

    Aksu900 1st gear

    Juu voi säätää toki.. kakkonen itelläki on odottamassa jotain ei-käyttistä.

    Ja sitten kauppareissun aikana imuilman lämpöanturi kuumenee ja käynnistyksen jälkeen käy laihalla jos yleensäkään käy. Joko tämä on korjattu?

    No voisin luetella useita pieniä megan fiboja mitä kalliissa ruutissa ei ole mutta kenenkään mielipide ei siittä muuttus niin antaapa olla. :) Etenkin kun koko topikki ei koske megaa ensinkään.
     
  18. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Mitenkäs tämä anturin kuumeneminen on hoidettu muissa laitteissa???

    Tämä siis ihan vilpittömästi kysyttynä.
     
  19. -31

    -31 Gearhead

    Se tuo "Raisu 37" on tuosta naapuritalosta....
    Eikä se ei vielä tiedä, että sen 454: päälle tulee kaasari!
     
  20. Asiahan on ruiskun merkistä riippumaton. Anturi ja ilmanotto pitää järjestää sellaiseen paikkaan, ettei tule probleemia. Jos anturi on pultattu kiinni imusarjaan niin tokihan se lämpenee kun kone ei käy. Vanhemmissa tehdasruiskuissa tuo mittaus on ilmamäärämittarissa, eli suht kaukana koneesta.
     

Kerro tästä muillekin!