Kaasaria vaihtamassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kauko-63, 15.5.2021.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    1963 caddy eli siis 390. 500cmf vai 600cmf. Kumpi ois järkevämpi koko? Kaikki siis ihan vakiota eihän tohon koneeseen ees saa mitää viripalokoita.
     
  2. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

  3. No siellä on tarinaa, että jenkkipojat on asentanut Edelbroockin 1406 kaasuttimia.

    I went the replacement route. I used an Edelbrock 1406. It was a direct fit, but I did have to modify a few things.
    I didn't like the way the transmission linkage fit after installing it, so I had the mechanic who rebuilt the engine swap over the entire linkage from the original carb.
    This meant I had to fab a new throttle stop (for the idle speed screw) but it was super easy and installed in minutes. I used a chrome, open element air cleaner assembly since the original wouldn't fit. I do not believe there is enough room under the hood for the factory air cleaner with an adaptor installed.

    I made the switch in Oct of last year, no regrets. Its nice to have a working accelerator pump too!


    T Lewis
     
  4. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Eiks toi 1406 oo samankokonen ku 1405? Sähköryyppy vaan erona. Vai muistako nyt väärin. Taidan laittaa tilaukseen sen 600cfm. Ehkä se on hyvä
     
  5. Kyllä sinä ihan oikein muistat.

    Tuossa jutussa kerrotaan, että alkuperäinen ilmanpuhdistaja ei sovi Edelbrockin päälle, vaan tarttee jonkun uudemman puhdistajan.
     
  6. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Tän cfm:n tais saada kaavalla kuutio x ajatellut kierrokset / n3,5 =?
     
  7. SK

    SK Gearhead

    Alkuperäinen Rochester 4Jet on ollut 553cfm. Vaihtoehtoisen Carterin koko ehkä 575 cfm. Koska molempia on laitettu autoihin linjalla, niiden ominaisuudet eivät voi hirveästi poiketa toisistaan.
    https://6364cadillac.ning.com/profiles/blogs/carburtors-used-in-1963-1964

    Edelbrock 1406 (600cfm) sähköryypyllä on US swappien mittatikku 63-64 Cadillacien 390-429 koneisiin. (Jos haluaisi jostain kumman syystä laittaa 1411 (750cfm) joutuu tekemään aika paljon lisähommia)

    https://6364cadillac.ning.com/forum/topics/edelbrock-1406-1411-installation-summary

    Vaikein rasti kaasuttimen päivityksessä taitaa olla Hydramaticin kickdown-vivun kiinikkeen muokaaminen

    https://6364cadillac.ning.com/forum/topics/edelbrock-1406-carb?xg_raw_resources=1&id=6543066:Topic:176650&page=1#comments
     
  8. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Mulla on edelbrockin ilmanputsari 600cmf edelin päällä..vaihdoin siihen korjaussarjan kun kuumana alkoi tulvimaan. Tai niin ainakin luulen. Alko siis prötää hetkellisesti kunnes kohta meni ohi ja taas toimi. Ajattelin että neulaventtiilit päästää läpi vaikka kohot ylhäällä. Vaihdoin siis korj.sarjan ja säädin bensapinnat sen ohjeen mukaan mikä täällä nyt iätajat kiertänyt. Mut jotain on vitullaan pahasti. Pakokaasut haisee kauheelta ja mustaa tulee putkesta! Ja mä vaan korjaussarjan vaihdoin! Alko niin vituttaa et tilaan uuden koko paskan! Ajattelin vaan et jos uutta tulee niin oisko 500 vai 600 sataa parempi
     

Kerro tästä muillekin!