Kaasarin+sytkän säätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gp64, 18.5.2009.

  1. Gp64

    Gp64 3rd gear

    Eli mikä firma säätäisi pääkaupunki seudulla sytkän ja seokset kohillleen? Onko hinta tietoja?
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Vieläkö KaasutinExpertti tekee noita hommia?

    Jos niin sinnepä vaikka sitten!
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ja olikos vielä semmone pulju olemassa ku KaasutinVarma??

    Ja kaiketi MopoSportillakin on huoltoa...
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Aika harhaanjohtavaa toi kaasarin säätö :odroll: . Noissa virmoissa ne ruuvailee korvakuulolta seosruuveja ja sillä selvä 100€ kiitoosh. Ton tekee omilla korvillaankin ja jos on vielä jollain kaverilla alipainemittari niin sillä sen säätää niin hyvin kuin voi. Jos taas koko kaasari pitää säätää eli ajoseoksetkin niin tarvitaan jonkunnäköinen dyno. Vain ite yrittämällä saa kokemusta oli ne sitten onnistuneita tai ei.
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Ton tekee omilla korvillaankin ja jos on vielä jollain kaverilla alipainemittari niin sillä sen säätää niin hyvin kuin voi."

    Mulla on alipainemittari, mallia ussr; on iso mutta toimii, ja sillä olen säädellyt tyhjäkäynnin seoksia kohdilleen, ts suurimmalle alipaineelle(??)(menikö oikein :-? )
    Joskus vaan miettinyt, että onko mitään merkitystä säädellä ko seoksia vaihde d:llä ja kässäri päällä (+ muuta kuormitusta; ajovalot jne päällä) :eek: :eek:

    Ja miten paljon tuolla tyhjäkäynnin seoksien säädöllä on vaikutusta esim pa-kulutukseen??
     
  6. L.P.

    L.P. Gearhead

    Riippuen vähän automallista, toisten kohdalla kehotetaan säätämään vaihde päällä, toisten kohdalla vapaalla. Katso autosi korjausoppaasta, ovatko tyhjäkäynnin arvot vaihteella vai vapaalla. Yleensä varmaankin vaihteella ja monta kertaa myös pitkät valot päällä.

    Jos säätää vapaalla, niin on olemassa mahdollisuus, että vaihteen kun laittaa päälle niin auto sammuu. Olisihan se mukava että kone pysyisi käynnissä myös vaihde päällä, joten se lienee tyhjäkäynnin säädössä yksi päätavoitteista.

    Onhan seoksilla pieni vaikutus kulutukseen. Tyhjäkäyntipiirin kautta kulkee bensaa aina kun moottori on käynnissä, joten se tekee oman osansa kulutukseen. Jos ajaminen on rauhallista, pienillä kierroksilla, niin tyhjäkäyntipiirin osuus on tietty suurempi kuin maantieajossa. Vastaukseni on, että voi vaikuttaa, mutta todelliset säästöt tulevat muualta. Tyhjäkäynnin säätö ohjearvojen mukaan.
     
  7. Gp64

    Gp64 3rd gear

    Kiitos vastauksista. Ite säädin kaasarista ruuveja 1 1/2 kierrosta auki ja sytkän ennakoks n:16 ni käy aika hyvin mutta käy pirun rikkaalla. Täytyy varmaankin viedä jollekkin gurulle säädettäväks.
     

Kerro tästä muillekin!