Kaasuläpän asennon tunnistin Dodge Ram

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja KJii, 10.1.2006.

  1. KJii

    KJii Gearhead

    Minkälaisia arvoja pitäs saaha mitattua noista a, b, ja c nastoista läppäakselin asennon tunnistajalta.

    Johtoliittimessä on nuo vastaavat kirjain merkinnät. C-nasta on ilmeisesti maa koskapa johto on musta, tiijä häntä.

    Sillä vaan haluais tuon vempeleen tarkistella ku vaihteella jarruttaessa kovemmassa vauhdissa tuntus että polttoaineen ruiskutus ei lakkaa koska paukahtelee tulien kera ja mustalla savulla pakarista.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    yritin katella service manualista arvoja tolle mutta ei löytyny.sen verran sain selville että pitäis kattoo siitä vika valosta näyttääkö vikakoodia 24,se tarkottaa just tota.ainoot mistä löysin arvot oli coolant temperature sensor ja throttle body temperature sensor
     
  3. KJii

    KJii Gearhead

    Ei oo tosiaan antanu minkäänlaista vikakoodia mistään viasta. Voi olla jotta täytys varmaan olla totaalisemmin joku paikka sökö ennen ku antaa.

    Lambda on vaihettu ja lämpötila tunnistin kans. Muutenki käy normaalin tuntusesti.
     
  4. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    ettei vuoda ruiskun o-renkaat. nimimerkki kajs vois tietää tosta jutusta enemmän, oon itekkin yrittäny ukkoa tavotella,ei oo kuulunu mitään
     
  5. Swinger340

    Swinger340 1st gear

    Tuollaiset mittausarvot ja -neuvot löysin tuolta www.allpar.com sivuilta:

    The throttle body sensor (TPS) may be bad. To test it, Brian Minnebo suggested the following (which requires the TPS to be off the car):

    Apply a 5v (DC) power source and ground to the TPS.
    Measure voltage between ground and signal wire.
    Watch voltage vary between 0 and +5 as you turn the inside of the sensor with the screwdriver. Look for dead spots, or no linear increase in voltage.
    It may not go all the way to 0 or all the way to +5, that's ok.
     
  6. KJii

    KJii Gearhead

    Joo, kopastaanpa tuon ohjeen mukkaan mitä näyttää.
     
  7. PK

    PK 1st gear

    Joo nuo arvot ovat Chiltonin kirjassakin. Lisäksi siinä kirjassa mainitaan jännite tyhjäkäynnillekin, mutta kun myin kirjani syksyllä pois niin en valitettavasti enää pääse katsomaan sitä arvoa.
    Kannattaa kyllä ostaa ko. kirja joko vauhtikaupasta tai tilata Alfameriltä.
    On kyllä jonkun hintainen, mutta niin on TPS ja muutkin anturit Ramiin.
    Tietokone antaa virheilmoituksen yleensä vasta kun anturit on ihan kaputt eikä yhtään aikaisemmin.
     
  8. KJii

    KJii Gearhead

    Hinnossaan tunnustaavat anturit tosiaan olevan mutta onneksi TPS osoittaa selviä elon merkkejä joten sen puolesta ok.
    Suutimien o-renkaat pittää tutkia ja lambdakin on vähän arvotus vaikka ei kovin vanha oo.
    Miten muuten on jotta pittääkö näissä efi-jutuissa sytkä virran katketa moottorijarrutuksessa?
     

Kerro tästä muillekin!