Kaasutin 360 mopar

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Aaturi, 19.4.2017.

  1. Aaturi

    Aaturi 1st gear

    Itse kun olen kaasutin asioissa pihalla kuin lumiukko niin kyselläänpä täällä. Moparin 360:ssä on nyt alkuperäinen 2bbl kaasutin ja se on tullut tiensä päähän. Ajattelin hommata tilalle myös 2 kurkkuisen. uspartsilla on kahta mallia:
    http://www.uspartsperformance.fi/rally-rsc-bbd-lt-kaasutin
    http://www.uspartsperformance.fi/rally-rsc-bbd-ht-kaasutin
    Olisikohan näistä jompikumpi "toimiva" vai ovatko ns liian pieniä?

    Toinen vaihtoehto tietysti olisi vaihtaa imusarja ja hommata 4 kurkkuinen. Kone on täysin vakio ja ns kruisailu käytössä eli lisävoima ei ole hakusessa vaan toimivuus
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kyllähän nuokin toimii mutta ovat pienempiä kuin se mitä sulla siinä todennäköisesti nyt kiinni on. Jos ei äärimmäinen voima ole hakusessa niin et välttämättä eroa huomaa.

    Mä joskus konvertoin painavan ja pitkillä välityksillä olevan 360/904 auton Edelbrockin imusarjalla ja siihen passelilla Edelin 600 kaasuttimilla. Ilman muita virityksiä normiajoalueen teho jopa laski. Kakskurkkuinen ja sen imusarja on optimit matalalla kierrosalueella.
     
    KajS tykkää tästä.
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei taida sopia imusarjaan edes kiinnitykseltään toi 273/318 BDB mikäli oikein muistan.
    Noihinhan on tarjolla jos jonkinlaista aftermarkettia, veikkaisin et jos nelireikäsellä teho laskee mill kierroksilla hyvänsä niin jotain on sit vikana säädöissä. Joku Performer tai muu pienireikänen kakstaso , tai jopa orkkis nelireikänen imusarja toimii kyllä han alhaaltakin hyvin, ja monesit ne ensiöt on pienessä nelireikäsessä pienemmät kuin alkuperäiset kaks kurkkuu, et sen kasarin pitäis olla "tarkempi".
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    360 kaasaria 273 2-bbl imusarjaan laitellessa on pikkuisen avarrettava läppien tienoota mut toisinpäin pitäisi tilan riittää. Paras verrata tiivisteitä.

    360 2bbl imusarja on hyvässä vireessä 2000 rpm ajoa ajatellen ja Edelbrock jäi esim stall speedissä kiekkamittarilla parisataa rpm alle. Ja sen jopa tunsi ajossa kuminauhalaisuutena autolla jossa ykkönen riitti 110, kakkonen 170 nopeuksiin. Toki yläkierroksille ilmestyy voimaa mut sillä ei kaupungissa ollut sopivaa välitystä.
     
  5. JR35

    JR35 3rd gear

    Noi "partsin" kaasarit on 318/273 imusarjoihin tarkotettuja eikä ne käy 360 imusarjaan (eri pulttijako).
     
  6. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Mielenkiintoinen aihe tästä oon itekkin jauhanu, jotta toi orkkis 2bbl + 360 on yllättävän vääntävän oloinen katukäytössä, 600cfm 4bbl vakuumi oli tosiaan poljintuntumaltaan hentosemman tuntuinen just kun on pienet ensiökurkut. Tosin mun 2bbl Holleytä on sanottu kans aftermarket kaasuttimeksi alunperin näissä on vissiin sitten ollut jotain muuta? Vaikkakin korjaussarjan siihen ostin aikanaan Aro-Yhtymästä. Siinäkin pientä häikkää mutta menee varmaan putsaamalla, onkos se sun kaasutin läppä-akselilta väljä vai? Tietty jos siinä on saastehölpereerejä niin voi olla vaikeempi, mun autossa on ihan peruskaasutin ilman ihmeellisyyksiä. Muuten kehoittaisin vielä tutkimaan jos sen alkuperäisen saisi toimimaan.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joku Holleyn kaasari mun -76:ssa oli. 2245 tms.
     
  8. Aaturi

    Aaturi 1st gear

    Hylkäsin nyt nuo partsin kakskurkkuset ja tilasin korjaussarjan tuolle vanhalle. Ei ole vielä purettu että mikä siellä mättää, mutta kunhan saan nuo varaosat niin avataan ja tutkitaan. Se on holley 2210 2bbl. vm. 72 plymouth furyssä. Täytyy sitten hommata 4bbl imari ja kaasutin jos ei saa tuota kuntoon
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Eiköhän sen saa, ja kantsii sit tarkkaan selvittää et se vika tosiaan on kaasarissa eikä muualla, ku sitä se nelikurkutus ei poista. Lahtikko josksu ymppäs tollasen romis 360:n omaan fury IIII:n, se oli yllättävän terhakan olonen kaks kurrkusenakin. Sithän sit oli pakko vähän fiilata, pikku kansityötä, mopar perfin 268/272 nokkka, performer ja 750 vacuumi holley. 904 vakioturbiinilla ja 3.23 välitys. Ei se toimista ainakaan huonontunut vaikka vaihteisto ja sensen keppi toimikin miten sattui. Oisko ollu '94 vuonna ku laitetta kokeiltiin Alastarolla ja se pyyhkäs vartin 15.1/148 km/t
     
  10. RKo

    RKo 1st gear

    Nostellaas vanhaa aihetta ylös. Olisiko antaa vinkkejä kaasuttimesta seuraavaan kokoonpanoon: 360 alakerta 0-dekissä kb107 männillä, vakiokannet R-seeteillä ja venttiilit sekä kanavat siistittynä, puristus n. 10:1 luokkaa. Imusarja Air Gap. Nokka comp xe268, 904 laatikko vakioturbiinilla, perä 2.76 välityksellä (vaihtuu 3.23). Autona B-body. Sopisko kaasariksi 750 vacuumi holley tai esim. 670 street avenger?
     

Kerro tästä muillekin!