Kaasutin jäätyi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ValiantMan, 7.10.2008.

  1. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Talvi taitaa olla tulossa. Päätin ilahduttaa itseäni ja läksin illan suussa vähän pöristelemään Yorkerilla. Tiedossa oli, että lämppäri puhaltaa vain kylmää, luultavasti termari on jumissa. Bensamittari näytti about neljännestankkia. Eli virnettä viikseen ja baanalle.

    Yorker sammahti kolmen kilsan päässä kotipihasta. Starttasi hyvin, bensamittari edelleen siinä neljänneksessä. Ei edes luvannut, joten hyvästä nopeudesta vapaalle ja pitkä liuku tienvarren opastetaululevikkeelle. Ja eikun soittamaan eukolle.

    Mrrr, kännykkä on jäänyt toisen takin taskuun. Jalkaa toisen eteen ja lämpimänä pysymistä edistämään muutama juoksuaskel. Jätkä juoksemaan valtatien vartta nahkarotsi niskassa suorissa housuissa. Noh, kotoa varmuuden vuoksi hinausliinat mukaan ja varakannullinen bensaa. Eukko ja tenava käyttisfarkkuun ja hakemaan Yorkeria. :oops:

    Varakannullinen bensaa tankkiin ja starttaamaan. Lulla lähti heti käyntiin. Varoiksi ajoin bensikselle, jossa yllätys oli taas sellainen pistooli, jonka joutuu taivuttamaan epäinhimilliseen kulmaan saadakseen bensaa katkomatta. Kotiin huuruuntuneilla laseilla, vaimo virnistelemässä Bjuukilla perässä.

    Ilmeisesti talvi on todella tullut, ja kaasari jäätyi. Viime viikkoina ajo on ollut vähäistä ja lyhyttä, joten tankkiin lienee tiivistynyt kosteutta. Termarin oikutteli täydensi sitten koko homman.

    Eli kannattaa laittaa tankkiin alkkohoolia ja tehdä viimeistään nyt ne huoltotoimet, jos aikoo vielä jatkaa lullallaan ajokautta. Toisaalta, tuoreempi GM-farkku alkaa muutenkin olla näillä keleillä varteen otettava vaihtoehto. :odroll:
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Emännän käyttis vm. 2004 paleltu jo pari viikkoa sitten.. näköjään kannattaa odotella auto parkissa että lämpenee sen verran että ei pääse jäätymään.. niin ja kannattaa katsoa että se esilämmitys putki on paikoillaan, jos mahdollista...
     
  3. rasse

    rasse 1st gear

    Tai jos siellä on vielä läppä niin sekin avautuis varmasti... :p
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kaasari jossa on ilmanputsarina joku avoin kromiputsari jäätyy helposti maantieajossa kun keli on +- 0 kieppeillä.

    Siihen ei auta masinolit.

    Itselläni kesti aikoinaan tovin, ennenkuin keksin mistä se hyytyminen tasakaasulla johtui.

    (Vanha V8 Range, Holley kaasarilla.)

    Vaihdoin ilmanputsarin koteloituun malliin, jossa imukärsä pakosarjan lähelle.
    Ongelma loppui samantien.
     
  5. rkr

    rkr Gearhead

    Avoimella ilmanputsarilla voi jäätyä jopa tuossa +4C tienoilla kunhan on sopivasti ilmankosteutta, ilman virtaus jäähdyttää sen verran että hilettä saattaa alkaa kertymään ja nykii hiukan ajossa. Toinen asia mikä tuohon auttaa on vesikierto imusarjassa.
     
  6. J.M

    J.M 1st gear

    ei oo helppoa tämä auto harrastus,kesällä bensa kiehuu ja talvella jäätyy...
     

Kerro tästä muillekin!