Käyntiongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja El C, 13.5.2017.

  1. El C

    El C 3rd gear

    Onko mahdollista, että kaasarin bensapinta on säädetty liian korkealle? Voiko se aiheuttaa tällaisia oireita?
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kyl se sillon on sytkävika, pensaviat yleensä "kivampia" ja pehmeempiä. seosruvia ihan turha säätää, se ei tu sun ongelmia poistamaan.

    onko kärjet oikein säädetty?

    tulpanjohdon pituudella ei ole oikeen mitään väliä paitti se että hiilijohto voi tärrätä ittensä rikki liika pitkänä. Onhan ne myös ruman näköset jos täytyy vetää jotain kieppejä konetilaan.

    ACCEL coppercoret on OK, niitä löytyy ainakin us partsista. Tartten niihin sen pään prässäystyökalun mikä maksaa joku 20 euroa.
     
  3. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Oireiden perusteella, bensapinta säädetty ennemminkin liian alhaalle.
     
  4. El C

    El C 3rd gear

    Siirrynpä siis johtotehtäviin.
     
  5. El C

    El C 3rd gear

    Siis niin tietysti, olinpa hoopo.
    Uskon silti edelleen, että virtapuolen ongelma.
     
  6. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Omaa kalustoa testaillessa, laajakaista lambdan afr arvo kun 0n yli 18 niin nykii ja nypyttää.
     
  7. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    samanlaista oiretta oli (kylläkin v8) pyöri tyhjää , vedättäessä toimi, reippaalla kaasulla toimi,
    mutta pintakaasulla ajellessa nyki, ......... tässä tapauksessa vika oli kaasarissa ,
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla on sama ongelma mutta tiedän että se johtuu vaan power valvesta ite, pitäis vaihtaa 8.5 -> 9.5 ni häviäis ongelma.
     
  9. El C

    El C 3rd gear

    No juu, tää mun keissi on onneks sillain helppo kun ei oo kuin 6 liikkuvaa osaa :D ja ainoo elektroniikka on taskussa.
    Vaihdan huomenna uudet johdot. Oli vika niissä tai ei niin kai sitä 40 vuotta vanhat johdot saa jo vaihtaa ilman, että piruileen aletaan.
    Katotaan kuinka käy ja ihmetellään lisää.
     
  10. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Oiskoon tuo 12 volttiseksi muutos syynä? Esivastuksellinen puola? Oikein kytketty?

    Toki onhan se 40 vuotta jo ikä tulpanjohdoille...
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onkohan kaasarin suuttimet rassattu ihan mekaanisesti puhtaaks, eikä vaan puhalleltu? Kun laihalta tuo minustakin kuulostaa. Suuttimen reikään kerrostuu jokaisessa kaasarin kuivamisessa jotain kerrostumaa, ja kaikki ei niistä enää uudestaan liukene bensaan, vaan pienentää reikää helposti useemmankin pykälän oikeasta.
     
  12. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    voi vetää raakaa ilmaa jostain välistä
     
  13. El C

    El C 3rd gear

    Tulpanjohdot uusittu metallijohtimisiin mutta käynti ei tasaantunut vieläkään.
    Puola on esivastuksellinen.
    Mitenkäs sen voi kytkeä väärin, siis sillain että auto kuitenkin starttaa ja käy?
     
    Muokattu: 16.5.2017
  14. El C

    El C 3rd gear

    Mittasin puolankin varoiksi. Ensiöpuoli n 1,9 ohm (mittarin oma vastus 0,5 eli siis 1,4ohm.
    Toisiopuoli 9,4Kohm. Eikös noi nyt ainakin oo ihan ehjän puolan arvo?
    Ja juu, puola oli irti.
     
  15. El C

    El C 3rd gear

    Oon motor starterilla suihkinut kaikki mahdolliset (?) imuvuotopaikat, eikä ainakaan oma korva huomannut eroa käynnissä.
     
  16. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Alipainepyyhkiät, vai vaihettu sähköseks?
     
  17. El C

    El C 3rd gear

    Sähköiset ja alipainelähtö tulpattu.
     
  18. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    onko se joskus toiminu kunnolla vai onko "vika" ilmaantunu osien vaihdon jälkeen?
     
  19. grantorino

    grantorino Gearhead

    Mistä laitteesta puola on otettu vai onko yleismallinen esivastuspuola?
    Mittaa, paljonko esivastuksen jälkeen tulee virtaa puolalle ja puolalta kärkiin.
    6-koneessa puolassa pitäisi olla 12V järjestelmässä 3.0 ohmin vastus.
     
  20. El C

    El C 3rd gear

    Toi on hiukan hankala kysymys.
    Auto on ensi kertaa ajossa reiluun kolmeenkymmeneen vuoteen,
    joten paha sanoo miten aiemmin toimi :cool:
    No joo, oon tietenkin käytellyt konetta ja mielestäni/muistaakseni se toimi paremmin aiemmin mutta täysin mahdotonta sanoa missä vaiheessa tai minkä muutoksen jälkeen olis huonontunut.
    Kai se vaan täytyy lähtee alusta ja perusasioista uudelleen liikkeelle :mad:

    Konkissa kyllä on usein vikaa vaikka ois uuskin, täytynee se (taas) vaihtaa ennen kuin alkaa isompaan puljaamiseen.
     

Kerro tästä muillekin!