Käyntiongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja El C, 13.5.2017.

  1. El C

    El C 3rd gear

    Mistäs sinä lähtisit etsimään?
    Kasari?
    Bensansyöttö?
    Venttiilit?
    Alipaine?
     
  2. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Tarttisko sieltä kaasarista jotain suutinta isontaa?
    Tuli mieleen,kun sedällä oli 100a datsuni jonka moottori oli porattu ja rempan jälkeen se nyki hieman ajossa.
    Nissanin liikkeessä oli joku vanhempi asentaja tutkinu sitä ja se oli porannu kaasarin jotain suutinta piirun isommaksi,oli nykimiset loppunu.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä se minusta jää linjalle kaasari tai ilmavuoto imusarjassa. Bensansyöttöongelma näkyisi reilummassa kaasuttelussa selvimmin. Enkä usko, että venttiilivikakaan vaikuttaisi vain pintakaasulla.
    Ensin voisi ihan vaan lisätä ennakkoa vähän. Jos yhtään helpottaa, niin tarkistaa max ennakot, ollaanko vielä sallitulla alueella. Jos ollaan, niin voi lisätä enemmänkin. Kaasaria pitäis saada vähän rikkaammalle siinä pintakaasukohdalla, eli tyhjäkäyntipiirien uusintatarkastus, suuttimien rassaus.
     
    El C tykkää tästä.
  4. El C

    El C 3rd gear

    Täytyy tuokin tietysti tutkia. Soita Saringon Matille...
     
  5. El C

    El C 3rd gear

    Taisi yksi ongelmakohta selvitä.
    Eikös tohon puolan +napaan pitäisi tulla 2 johtoa?
    Toinen etuvastuksen kautta ja toinen suoraan solenoidilta?
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, mutta se auttaa vain käynnistykseen. Jotkut toki toimii ihan hyvin ilmankin, toiset ei lähde sit ollenkaan tulille.
     
  7. El C

    El C 3rd gear

    Tässä nykyinen tilanne. Näyttää toi puolan + kaapeli aika heiveröiseltä...
    [​IMG]
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ihan hyvältä näyttää. Onk toi keltanen rundikellolle?
     
  9. T.

    T. 3rd gear

    Onko siinä muuten alipaine ennakonsäätö? Voisiko sitäkautta saada jotain aikaan, meinaan letku jossain väärässä paikassa eikä ole tasaista alipainetta tms?

    Kärkien maattopiuha on ok?
     
  10. El C

    El C 3rd gear

    Ei, keltainen menee virranjakajalle, siis konkkaan ja kärjille.
    Toi valkoinen on kierroslukumittarille.
     
  11. El C

    El C 3rd gear

    On alipainesäätö, menee putkea pitkin kaasarille, ei siis letkua.
    Otin kaasarin päästä irti ja imin, mielestäni ainakin alipaine pysyi kunnes imu loppui.

    Mitä tarkoitat kärkien maattopiuhalla.
     
  12. T.

    T. 3rd gear

    Minun mielestä myös näin, mutta tosiaan se etuvastus ohitetaan käynnistyksen ajaksi ja ajossa menee vastuksen kautta. Onko sinulla jotain kytkentäkaaviota tuosta niin näkisi miten pitäisi olla?

    Minulla on mennyt (eurovehkeessä) kärjille aina sellainen kuparipunospiuha siellä jakajan sisällä jakajan rungosta. En tiedä onko sellaista kaikissa, mutta sillä on maadoitettu käret niin ettei maat tule liikkuvien osien läpi vaan suoraan rungosta.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Varmaankin sitä, että siitä liikkuvasta levystä, jossa kärjet on kiinni, pitäs olla ehjä maakontakti kuparipunoksella.
     
  14. El C

    El C 3rd gear

    Ei oo.
    Tosin näitten jakaja on muutenkin "jännä", ei ole siis liikkuvaa pohjalevyä vaan koko jakaja liikkuu alipainekellon toimiessa. Todennäköisesti kärkien maadoitus toimii suoraan jakajan rungon kautta.
     
  15. El C

    El C 3rd gear

    Sama vastaus kuin tuossa edellisessä.
     
  16. El C

    El C 3rd gear

    Pitäiskö sen toisen johdon puolan +napaan tulla tuosta mistä toi violetti johto on kiinni?[​IMG]
     
  17. f34

    f34 Double Gearhead

    Varmaan jossain kohtaa vietiketjua asia on käsitelty...
    Mutta tuolla etuvatuksen takana näkyy, että on 12V:n puola?
    Kaikissa vehkeissähän ei tuota etuvastusta ole, onko tuo puola tarkoitettu etuvastuksella vai ilman?
     
  18. T.

    T. 3rd gear

    Ai se on sellainen ennakkosysteemi. Jollain oli muuten täällä foorumilla samanlainen, ja siinä oli sitten muistaakseni jotain pohdintaa että saiko se jakaja maita varmasti kunnolla kun senhän pitää olla tavallaan "irti" että voi liikkua. Onko siinä jakajan rungossa jotain ruuvia minkä kannan alta saisi vedettyä maattopiuhan koneen kylkeen helposti ihan vaan testimielessä?
     
  19. El C

    El C 3rd gear

    Joo, puolan kyljessä lukee "use with external resistor".
    Se(kin) mua edelleen ihmetyttää, että ennen etuvastusta virtaa on 12.8 volttia mutta vastuksen jälkeen enää n. 6V? Siis etuvastus pudottaa voltit puoleen?
    Voiko olla oikein?
     
  20. El C

    El C 3rd gear

    Joo, ainakin Chevyissä on ton tyyppinen jakaja molemmin puolin 50-luvun vaihdetta. Siis näissä 216, 235 ja 261 suorissa kutosissa.

    Onhan siinä sellaist ruuvitjolla pohjalevy on kiinn jakajan rungossa.
    Hyvä idea, täytyy kokeilla.
     

Kerro tästä muillekin!