Käyttö-Escort lämpenee hitaasti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Bowtie, 13.2.2008.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Laitetaanpas tännekkin josko joku osaisi auttaa, Ford-Clubin puolella on tullut ihan hyviä arvauksia muttei ole saatu kuntoon... Eli ongelma on että ´87 Ekkeri 1.4 CVH:lla lämpenee tuskallisen hitaasti. Tähän mennessä uusittua/vaihdettua on termari (92C), termarikoppa, jäähdytin sekä yks vesiletku joka vuoti. Järjestelmästä on ajettu läpi puhdistusaine ja imuilman esilämmitys toimii, lämmöt nousee normaalilukemiin ja tuuletinkin kytkeytyy lopulta kun koko jäähdyttimen peittävä pahvi on paikallaan, mutta lämpenee todella hitaasti. Sitäpaitsi pitäisihän tuon lämmetä ilman mitään pahvejakin, nyt kun ei ole edes pakkasta! Ideoita mistä lähteä seuraavaks etsimään vikaa? Kyrpii ajella kylmällä autolla, bensaakin palaa turhan paljon noin pienelle koneelle... :odroll:
     
  2. lordC

    lordC Gearhead

    Faijalla oli uutena vastaava just 1.4 Ekkeri,eikä se uutenakaa lämminny. Oisko joku perus ongelma,koska seuraava uus Ekkeri taas lämpes paljonki nopeemmin??
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Voisko mokomat tötteröt tosiaan olla noin surkeita lämpiämään jo uudesta...? Nojoo, onhan se Ford... :rotfl:
     
  4. WSE

    WSE 1st gear

    No joo kun termarikotelokin on uusi niin kaipa se vahapallokin on sitten sulamatta...
    Näissä on "sulakkeena" termarikotelon ohivirtauskanavassa vahapallo tms. joka sitten sulaa mikäli termari hirttää kiinni ja auto ei keitä... eikä sen jälkeen lämpenekään kunnolla.
    Itse en tosin ole koskaan tuon takia termarikoteloa vaihtanut vaan vääntänyt reikään kierteet ja laittanut katkaistun pultin sinne tulpaksi.
    Eipä se silti kunnossa ollessaankaan mikään maailman nopein lämpenemään ole, kone on pieni ja nestettä jäähdytysjärjestelmässä siihen nähden paljon.
    Tätä vaikutelmaa vanhassa autossa usein tehostaa vielä vuotavat ilmaläpät kun tiivisteet on kovettuneet tai murtuneet tai läpät eivät mene edes kunnolla kiinni, eli kylmää sekoittuu jonkin verran puhallusilmaan...
     
  5. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    itellä oli kans -86 1,4 esko, samoja oireita oli.
    Parhaiten se toimi ja lämpes kun piti nestepinnan juuri painesäiliön pohjalla, eli alle min määrän, ei siihen muu auttanut :D
     
  6. Joe Massey

    Joe Massey 1st gear

    Onkos tässä nyt tilanne se, että sisälle ei tuu lämpöä. Jos näin, niin onko lämppärin kenno missä kunnossa?
     
  7. ford scorpio

    ford scorpio 1st gear

    Tota onko tarkistettu että ei mahdollisesti lämppärin kenno ole tukossa?

    Niin Ja sitten eniten näissä foordeissa kylmyyttä aiheuttava vika.. :poff:

    Onko sekattu että raitis ilma luukku menee kunnolla kiinni?
    sekun on siinä kivasti kojelaudan sisällä. :odroll:
    Mitä itse olen joskus fiksannut niin sama systeemi on granadassa sierrassa eskortissa scorppionissa..yms..
    Ja aikamonessa ollut vika tuossa luukussa kun siitä puskee kylmää hyttiin helpommalla puhallin kuin kennon läpi lämpimää.

    On tullut vastaan myös että kenno on ollut täynnä moskaa ja pika ensiapuna olen käyttänyt että kennosta letkut irti ja kuumalla vedellä huudellut kiertosuuntaan vastaan kennoa ..
    Tulee välillä aikas mielenkiintoisen näköistä mömmöä.. :-?
     

Kerro tästä muillekin!