Käyttö- Transporter nykii

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja velsuk, 7.10.2007.

  1. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Tasakaasulla pienillä kierroksilla harmittavaa nykimistä. Varmaankin tyyppivikaa, mutta oletteko analysoineet, mikä sen aiheuttaa? Vapaastihengittävä 2.4.
     
  2. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    voimapesä

    Tjaa'a...
    Taitaa olla kilsat täynnä, voi olla työn takana syyn löytö.
    1. Tarkista nyt onks vetolaitteistossa (vetarit, laatikko tasauspyörästöineen) kulunu/herkistyny.
    2. Viallinen kaksoismassa-vauhtipyörä, kuuluuko tyhjäkäynnil meteliä kytkimen suunnalta.
    3. Jakohihnat millo vaihdettu, onko ajoitus/kellotus kohdallaan?
    4. Jakajapumppu loppu?
    5. Ilmavuoto pa-linjoissa, myös paluupuoli!?
    6. savuttaako, suuttimet tiputtaa???
    7. sammutinsolenoidi/ajonesto viallinen (yleensä oireena tehottomuus/ei käy)
    8. Laturin hihna, kiristin ja mahdollinen laturin hihnapyörän vapaakytkin sekä alahihna-pyörä (värinänvaimennin)

    Siin onki sit jotain alkuun...
    Volkkareis ei oo tyyppivikoja, ne o ominaisuuksia!
    :rotfl:
     
  3. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Nykiminen on nimenomaan polttoainelaitteista aiheutuvan tuntuista. Laite toimii muuten kellon lailla eikä turhia ääniä kuulu. Kilometrejä on 292 t takana. Hihnat ja ajoitukset on 30t sitten laitettu. Vuotoja ei näy, paluulinjaan on laitettu takaiskuventtiili. Savutus on hyvin vähäistä. Kone vetää hyvin. Vaiva on noin 1500-2000 kierroksella tapahtuvaa nykimistä. Ajoitusvaijerin veto ei tuo muutosta. Kokeilin myös koneen yläkiinnikkeen jäykistämistä. Ei muutosta.
     
  4. velsuk

    velsuk 3rd gear

    ...tulipa testattua myös paikallaan. Kone tosiaan täristää pikkukierroksilla myös paikallaan, joten ehkä sittenkin tasapaino-ongelmaa. Valojen sammuttaminen aiheuttaa lievää ääntä, joten olisiko sittenkin siellä laturin puolella. Pääseeköhän sinne käsiksi ilman keulan purkua...
     
  5. Antti P

    Antti P Gearhead

    Jos sen "pohjapanssarin" ottaa pois niin aika hyvin näkyy se laturi.
     
  6. Juho81

    Juho81 1st gear

    Kampiakselilla olevan jakopyörän kiila hakannut uran väljäksi. Näin oli appiukon volkkarissa. Matalilla kierroksilla käynti oli melko tärisevää.


    Tai sitte vetää ilmaa jostain.
     
  7. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Pumppuammattilaisen mukaan vaatii pumpun säädinremonttia. Pitääpä kokeilla.
     
  8. eekoo

    eekoo Gearhead

    400.000 ajettuun 2,4 :een ilmentynyt saman suuntaista tautia... nyppiminen alkaa ajoittain isoilla kierroksilla ja vähenee kun vetää ennakon säädöstä.. Autossa ajoittain myös käynnisys ongelma, ilmeisesti tyhjää polttoaine linjat koska pitkään starttaamalla lähtee.. koholaitteisto tankkiin vaihdettiin muttei apua...
     
  9. matadormix

    matadormix 1st gear

    sulla on ennakot liian myöhäsellä,jos tuolleen tekee.
    pumpun päähän/keskelle mittakello ja kampiakseli 1.syl.ykk sit käännät pumpun ennakon/nousun 1mm niin ja ennakon säätö kahva pohjassa
     
  10. eekoo

    eekoo Gearhead

    samaa sivuten.. kun kylmänä vetää ennakko kahvaa niin käynti tulee kalkattavammaksi, edellisen 1,9 td:n käynti pehmeni kun kahvan veti kylmänä.. onko normaali ilmiö vai onko kahva kytketty väärin?
     
  11. wili

    wili 3rd gear

    On oikein.
     

Kerro tästä muillekin!