Käyttöautoksi Stratus, Lumina tai joku muu jenkki. Hajosi jo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja sectoid, 25.11.2010.

  1. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Tuosta laatikosta en osaa sanoa, íte ajelin vaan reilun vuoden ja n. 12th tuolla autolla mutta ainakin sen pätkän toimi laatikko täysin moitteitta. Tulpanjohdot joo meni mullakin vaihtoon ihan ensi töikseen, kun auto tullessa rytkytti käyntiä kierroksilla aika pahasti, ehin sillon jo alkuu säikähtää, että mitä siellä lie menossa mutta oli tosiaan vaan yks piuha murtunu sieltä tulpan päästä.
     
  2. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Hmm... ei oo vielä vanhempien autossa laatikko krenannu, vuoden ölpänvaihto välillä on toiminu hyvin.. tosin ABS-yksikkö (n.3000€) on jouduttu vaihtamaan.. ja sähköflektien ohjausyksiköt saattaa jossain vaiheessa sanoa ittensä irti.. kaikenkaikkiaan 2,5l+aut. tekniikalla on iha hyvä käyttöauto.. liikahtaa tarvittaessa.. tolla on kuulemma kokeiltu vanhalla lahdentiellä 220 km/h nopeuksia.. :poff:

    Konepelti ja takaluukku herkimmät ruostumaan.


    Ei oo 2,5 lirasta saanu manuaalilla, tuo on automaatti.
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Paitsi avokas, jossa ne on muovia. :wink: No se onkin periaatteessa Sebring. Euroopan vientimalliin lätkäistiin Stratus tarrat hanuriin. (-96-00)
     
  4. downtown

    downtown 3rd gear

    entäpäs pontiac bonneville? muijan käytössä meillä oli 4vuotta sellaa vuosmallii -90 eikä sinä aikana tarttenu normihuoltojen lisäks tehä mittää ku katto vaa et on bensaa tankisa :lol:
     
  5. sectoid

    sectoid Gearhead

    :eek:
    Hyi helvetti mikä hinta moisella operaatiolla. Meinasi tulla paskat housuun. Teoriassa pystyisin tuollaisen summan säästämään neljässä kuukaudessa mikäli ei muita lisämenoja ei tulisi. Todellisuudessa menisi ainakin vuosi.
     
  6. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Siis oliks toi osien hinta vai onks tossa työt mukana? Jakohihnan vaihto nyt ei mitään rakettitiedettä ole..
     
  7. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Osat maksaa Suomessa reilut 200€,siinä on jo vesipumppukin mukana,vaihto ei ole tosiaankaan mitään raketti tiedettä,aika paljon joutuu vaan purkamaan,eli aikaa pitää varata.Itsellä Vision ollut nyt pian puoli vuotta ja mitään ylläreitä ei ole tullut,mukava talviauto.
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kysyin V6 ratuksen jakopää/vesipumppurempan hintaa merkkiliikkeestä~3-4v sitten ja se oli 1270€. Se on aika työläs homma. Kaveri teki sen mun pulkkaan ja pyysi työstä ensin satkun, työn jälkeen kysyi että mihin hintaan mahtoikaan sen luvata :) Sanoi että jos 2 satkua saisi, jatkossa kuulemma samasta työstä sitten ihan eri hinta. :D
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No ei se jakopään remppa maksanut mulle kuin ~150 eur, kun tekee työn ite ja hommaa osat sieltä mistä saa edullisesti. Eihän se Visioniin kovin hankalaa ole kun kone on pitkittäin. Hihnan vaihtoväli on 170tkm, en muista monta vuotta se hihnan vaihtoväli on.

    Mä olen vaihtanut reilun 100tkm:n aikana kerran laatikon öljyt (en kaikkea, vain sen mikä tulee ö-pohjan kautta) ja suodattimen. Pitäis vaihtaa useammin,muistaakseni 20tkm vaihtoväli jos ajetaan paljon kaupunkiajoa.

    Se unohtui mainita, että ajovalot on perseestä, vaatii ksenon muutossarjan että näkee edes jotain.
     
  10. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Joo riippuu tietty liksasta mutta mä ainakin voisin tolla 800€:llä tuhrata remppaan jo vaikka useamman päivän verrattuna siihen että tienais ton puhtaana käteen päivätöistä
     
  11. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Miten tuosta lähtee umpiot irti ja mikä poltin siellä on ajovaloissa,eli mikä xenon sarja siihen käy? Niissä umpioissa on jokin lukitus systeemi,mutta en ole uskaltanut paljon repiä,ei huvita hommata uusia umpioita.
     
  12. sectoid

    sectoid Gearhead

    Tämä kuulostaa jo ihan normaalilta hinnalta. Vaihtoväli on sentään melko pitkä ainakin kilometrien suhteen. Luulisi että olisi ainakin 5 vuotta noilla kilsoilla vaihtoväli ajallisesti.

    Onneksi tiedän yhden kaverin ketä on kätevä autojen kanssa sekä omistaa hyvän hallin. Tuttu autokorjaamo maltillisilla hinnoilla on myös tiedossa.

    Autosta tuntuu liikkuvan hyvää että huonoa kommenttia. Tarvii katsoa jos uskaltaisin ottaa riskin.
     
  13. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Samankaltainen tavoitetilanne kuin sectoidilla oli mielessä kun hain nykyistä käyttöautoa. GM miehenä täytyy huomauttaa että chevy lumina (se iso sedan), pontiac bonneville, olds 88-98, buick parkavenue ja etuveto caddykin ovat ihan varteenotettavia.

    itse päädyin 3800-koneiseen tekniikkaan koeajojen perusteella. halpaa perustekniikkaa ja riittävästi potkua, ahtamattomassakin 170hp.motonetistä saa muuten sitten defan letkulämmitintä 36mm sopii 3800 koneeseen, maksaa n.80e, helppo asentaa.
    konetta ja 4t60E laatikkoa käytetään kaikissa caddyä lukuunottamatta. northstar sts caddyistä olen kuullut vain pahaa, ja ne on silti hinnoissaan yli 5 tonnia ...

    90-luvun jenkeissä niin gm kuin mopar on tietyt ominaisuudet eli puutteet, useimmiten valot on aika vaatimattomat- mutta riittävät arkiajoon ympäri vuoden, monikäyttöisyys ontuu, eli kaikissa ei ole edes kaatuvaa takapenkkiä. tosin sen korvaa usein iso takaluukku.
    ehdoton edellytys on että osaat ottaa autosta vikakoodit jos se on vähäpäästöinen,niinkuin melkein kaikki 91-uudemmat ovat.
    ja pakko on todeta että tilanne huononee nopeasti kun autoja omistaa kaltaisemme epämääräiset hyypiöt jotka saattaa itse turata ennemmin jonkun virityksen kuin viedä sitä kalliiseen merkkihuoltoon.

    ohjeeni; hanki niin vähän kulunut ja mahd. tarkkaan huoltotiedot omaava itseäsi miellyttävä auto ja osta siihen ensimmäiseksi ebaystä tehtaan korjauskäsikirja, ja tarkkaile vikakoodit heti kun niitä ilmenee.

    moparit: mitsutekniikka muuten ok, mutta jakopäänhihna oli kauhean työläs vaihtaa, moppemoottoreissa taas on laatuheittoja kun välillä kolisee millon mitäkin ei mitään säännönmukaisesti kuitenkaan, laatikot ylitarkkoja atfPLUS-laaduistaan.
    gm: monikäyttöisyyden puute melkein mallissa kuin mallissa, radiot joita ei saa parillisille taajuuksille. autojen harvinaisuus, suomessa on satunnaisyksilöitä muuttoautoja saksantuonteja ja loppuunajettuja suomiautoja...
    ja kaikkea siltä väliltä. mutta kun suhtautuu oikein niin on noilla vaan hauska sohjossa sotkea.
     
  14. dart

    dart Gearhead

    Mulla on ollut elokuusta asti ajossa 2000 mallin Plymouth breeze, eli suunnilleen sama asia kuin stratus. Luotettavuudesta on vaikea sanoa vielä kun mittariin on kertynyt vasta 2000 mailia, mutta varsin mukava ja taloudellinen auto tuntuu olevan. siinä on 2.4l neloskone ja automaatti ja kulutus on n.8l paikkeilla satasella.
     
  15. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Tuosta visionin jakopäästä vielä, että tosiaan siinä ainakin tilaa se homma tehdä. Näyttäs myös, ettei ole ihan ooppeli sen suhteen nimittäin omassani oli tosiaan kilsoja myyntihetkellä se 179th ja enhän tuota edes tienny, että se olis vissiin siis tarttenu vaihtaa siinä 170th kohalla vai? Tai jos se ois ollu 100th se väli niin edellisestä vaihdosta oli kulunu kuitenkin lähemmäs 10 vuotta mutta eipähän tuo ainakaan katkennu. Dodge interpid on muuten sama auto ja sitä on myyty myös 3,3 litrasella koneella missä jakopää ketjulla mutta niitä vasta vähän tässä maassa onkin. Yhen oon myynnissä nähny viime talvena..
     
  16. virta

    virta Gearhead

    Niin onhan tuossa opel omegassa tilaa kun on takaveto...
     
  17. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Nonin hihnan vaihtoväli 168000km tai 8 vuotta.. tuskin tulee kumpikaan täyteen :)
     
  18. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    No en nyt tarkottanut tilaa, sitähän siellä on on nimittäin itelläni ollu sekä a- että b-koppanen. Tarkoitin vaihtovlälin tarkuutta :poff:
     
  19. sectoid

    sectoid Gearhead

    Kiinnitin kuvassa huomiota pitkittäin olevaan moottoriin. Täälläkin se mainittiin. Miten lienee vaihdelaatikko toteutettu? Sieltä lähtee sit akseli takaisin moottorin alle ja "perän" kautta vetoakseleille? Vai onko laatikko jotenkin aivan eri mallinen?

    Pitkittäin oleva moottori on varmaan jakopäärempan kannalta parempi? Tulpatkin taitaa saada vaihdettua molemmilta puolilta siedettävällä taistelulla?

    Hiukan myös mietin auton harvinaisuutta täällä Suomessa. Syynä lienee se kun suomalaiset ovat tottuneet pitämään isoina edustusautoina Mersuja, Audeja, Volvoja yms... Tähän ei varmaan ole autolehdet aivan pienin syy.

    Hiukan seikkailumielellä olen nyt liikkeellä, joskin toivon kovasti auton kestävän nyt ainakin kaksi vuotta ehjänä. Ison vian osuessa kohdalle itken verta ja yritän repiä rahat jostakin. Ajatus on kuitenkin pitää auto tienpäällä mahdollisimman pitkään. 8)
     
  20. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Tulpat vaihtuu vartissa.
     

Kerro tästä muillekin!