Käyttöautoksi Stratus, Lumina tai joku muu jenkki. Hajosi jo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja sectoid, 25.11.2010.

  1. turboman1

    turboman1 3rd gear

    Kuvatus viime kesältä: Stratuskin voi olla aika fiksun näköinen sopivilla vanteilla (Enzon 16" ja renkaina 205/55/16). Madallussarjalla voisi saada vielä lisää katu-uskottavuutta, mutta katukiveyksen korkeus talomme edessä ei houkuttele sarjaa laittamaan...

    [​IMG]
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    miten kävi neoonin, hajosko loota väärän öljyn kestotestistä? allparin mukaan se on useimmiten se syy jolla laatikot alkaa oireilla.

    ja koskee siis KAIKKIA moppe etuvetoja, 80-luvusta aalkaen- tarkistakaa öljynlaatu!
     
  3. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Ei hajonnu! ..vielä? :lol:
    Vaihdoin uudet öljyt kansirempan ja jakopään vaihdon yhteydessä. Kävi jopa niin että oireet lievenivät! Nyt on ajettu muutama sata kilometriä ja vielä yhden öljynvaihdon pitäisi tehdä laatikkoon että saisi mahdollisimman hyvin ne vanhat väärät öljyt pois. Melko mukava havainto että kulku paranee näin pienellä toimenpiteellä! Toivotaan vaan ettei mitään piileviä piilovikoja jäänyt jotka laukaisee lootan kun tunnit on täynnä..

    Ja kokemuksesta viisastuneena toi Nenonen on nyt vastaleimattuna nettiautossa eikä ikinä toista samanlaista tilalle!!
    :wc:
     
  4. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Meitin perheessä on kans vuosien varrella ollut kaikenmoista käyttistä niin jenkkejä kuin euroja (taivaan kiitos ei japsia). Pari Saratoogaa ollu ja niistä ei juuri muuta kuin hyvää sanottavaa. Kakspuolikas ei oo mikään raketti ja se automaatin välitykset ei oikeen sopineet meikäläiseen liikenteeseen. Kaheksaa kymppiä kun yritti ajaa mäkisessä maastossa niin vekslas kokoajan turbiinin lukkoa kiinni ja auki. Manuaali sopi sen koneen perään paremmin.
    Cherokee nelilitrasella oli kans tosi hyvä käyttis mut sen lämppäri ei mitään ylisanoja kirvoita. Muuten erittäin hyvä laite ympärivuotiseen käyttöön.
    Faijalla oli aikanaan Chevy (os. olssi) Alero. Pirskatin hyvä ajaa....siis ihan jotain muuta kuin mitä siihen asti olin jenkeissä tottunut. Se oli sillä 2,4 Quad nelosella ja toimi ainakin ekat 100tkm ilman mitään ylimäärästä. Kulkikin ihan hyvin nelos koneiseks. Sellanen hauska pikku yksityiskohta, et vehkeessä oli orkkis kasetti/CD/radio ja euro-kanavilla.
    Nykyisin faijalla on tollanen Sebringi 2,7 V6:lla. Muuten ihan mukava laite mut se A-pilarin muotoilu tekee etuovesta kulkemisen tosi hankalaks. Nää kaikki forward look-mallit on ihan samanlaisia mitä ite oon kokeillu.
    Itellä on tällä hetkellä puol vahingossa käteen jäänyt kiisseli Vento mut jenkkiä tekis taas mieli..........millasia kokemuksia jengillä siitä GM:n 3,1 V6:sesta?? Millainen bensajuoppo??? Tossa on muutama Pontiacin GrandAm kaupan ja se jotenkin viehättäis omaa silmää.......no saispahan ainakin duunissa taas Corolla kansalle puhuttavaa.
    Noihin ameriikan foortteihin käyttiksinä.....T-bird, Sable, Taurus....perus amerikkaa tunnottominen ja kevyine ohjauksineen ja hiukan velttoine alustoineen. 3,8:ssa kansipahvi murheita runsaasti ja etuvedoissa hammastanko murheita. AXOD-etuvetoaskin heikko paikka vetopyörästö. Se uudempi muna-Taurus on ajettavuudeltaan sit jo jotain ihan muuta ja sillä 3,0 24V modular kuutosella jo ihan suorituskykyinen ja kohtuu taloudellinenkin. Foorttien ongelma on vaan maahantuojan ja sitä kautta jälleenmyyjien nuiva suhtautuminen. Osia ei saa kuin tarvikkeena ja vähänkään ei kulutusosa on tilaustavaraa.
     
  5. DD6

    DD6 Gearhead

    -92 Corsica meni alle 8 litran satkulle. Tuo vanhempi 3.1 V6 hajottaa kansipahveja ja/tai kansia. Omasta oli kansi mennyt, remppasin sitten kunnolla, mutta auto meni sitten vaihdossa. Uudempi kone (-94->) ilmeisesti rikkoo alempia imusarjan tiivisteitä päädyistä (muovia), ja taas vedet öljyn seassa.
    Muuten ihan hauska moottori, liikuttaa nätisti Corsicaa ja myös Luminaa.
     
  6. CJ3B54

    CJ3B54 3rd gear

    Mikä noissa uudemmissa ameriikan koneissa oikeen on, kun tuntuvat järjestään olevan vähän valmistajasta riipumatta kannentiiviste vikasia. Huolletaanko me tuulipukukansan jakoavain sankarit niitä jotenkin väärin vai mistä johtuu moinen.....moparin 4-koneet, GM:n Quad-4 ja vissiin sit toi 3,1, Foortin 3,8 V6. Ei näihin euro kasojen v6:siin tarvii mitään pahveja uusia.
     
  7. ceevu

    ceevu Gearhead

    tuskin on tuulipukukansan syytä kun jenkit itekin niitä haukkuu oikeen urakalla.Voit valita merkeistä vaihteistovamman(mopsi,ford),kansivamman(letukan 3.4 ja kai lievempänä 3.1),tai sopivasti kun osuu niin multivamman...lisätään viel listaan öljynkiertovamma (gm 3.8,helpompana korjattavuudeltaan fordin 3.0 jotkut mallit)
    itekin etin perheelle kuljetinta ja totesin tarjonnan surkeuden.
    Pakko kait tyytyä polttamaan sitä bensaa wanhalla tekniikalla.
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Onko noissa 3.1:ssä ja sitä edeltäneissä 2.8:ssa ollut tuota ongelmaa, en ole ainakaan kuullut. Mutta eihän se sitä tarkoita etteikö olisi, mutta onko jollakulla ollut? Entäpä 3800-koneessa?

    Ja tuosta 3800 koneen öljynkierto-ongelmasta. Just yhdestä '96 mallisesta kampiakselivammaisesta 3800 seriesII koneesta puhaltelin avonaiseksi tukkeentuneen öljyn imuputken. Onko suunnitteluvika vaiko liian harvoin vaihdettujen öljyjen vika? Se imputki oli yhtä suurihalkaisijainen kuin islohkoissa.
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    öljykanavat ei mene tukkoon jos vaihtaa öljyt(käyttää hyvälaatuisia)säännöllisesti,ei kone edes paskaannu sisältä.nyky suomalaiset alkaa muistuttaa jenkkejä et öljyjä ei vaihdeta ennen 100 tkm,saahan pari lootaa kaljaa.3.1 tiivisteet menee kuulemma sen dexcoolin piikkiin,punainen paska.vaihdat fell pro tiivarit ja normineste niin pelaa.3.8 tuli 500 tkm täyteen,dampperi ja vesipumppu vaihtoon.muuten toimineet kaikki hienosti.lumina mukavampi ajaa kuin alero joka muistuttaa ajoltaan eurokikkaretta,muuten ok.(2,4)toisille taitaa huono tuuri vaan osua useammin ihme kyllä.eurokutosia en kehuisi yhtään kun kuuntelee tuttavien autoja.
     
  10. sectoid

    sectoid Gearhead

    Jaa tämä ketju jatkaa vielä elämäänsä.

    Olen arkiajossa kaivannut toisinaan Stratuksen voimaa sekä automaatin helppoutta kaupungissa. Laatikon hajoaminen vituttaa vieläkin toisinaan.

    Onneksi en ehtinyt myymään nykyistä käyttistäni pois lyhyeksi jääneen ysärijenkin käyttöaikana. Nykyisessä autossa on paljon paremmat valot, jälkiasennus webasto sekä nykyään ehjä vaihdelaatikko.

    PS: Tarvitseeko kukaan Stratukseen sopivia peltivanteita? Saa hakea muutamalla kympillä pois. Kaupanpäälle saa tuulilasinpyyhkijät.
     
  11. ceevu

    ceevu Gearhead

    kyllä noi jotkut(ehkä useimmat?) 3.8 koneet toimii,siitä huolimatta että siinä on tehty pieni suunnittelukäpy öljynkierrossa.(nokkalaakereiden öljyreiän paikka kai suurin syy miks lähtee paineet putoomaan herkästi.)itelle kai sitten sattumalta osu vaan niitä joissa ei oo lämpimänä öljynpainetta juurikaan yli punasen rajan.Tai niitä missä mittari oli "rikki"
    Korjaamalla saa tietysti eheytettyy melkeen mitä vaan mutta ei kansipahvit ja imusarjan tiivisteet kuulu huolto-osiin! saati aski...
     

Kerro tästä muillekin!