Käyttökokemuksia Capricesta / Roadmasterista vm. 91-

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Siirtokarjalainen, 17.3.2008.

  1. Kertokaas tällaisia uudemman korimallin Capriceja / Roadmastereita ajaneet ja omistaneet, että millaisia kokemuksia on jäänyt. Onko noilla autoilla paljon teknisesti eroa? Vai onko sama auto eri nokkamerkillä?
    Kiinnostaisi kovasti tuollainen "limppumallinen" -eli 91 eteenpäin oleva Caprice tai Roadmaster.
    -Onko sähkölaitteissa jotain erikoisen herkkää?
    -Onko joku moottori/laatikkoyhdistelmä erikoisen huono/hyvä?
    -Löytyykö erikoisia ruostekohtia, joita kannattaa ostohetkellä vilkaista?
    Tarkoitus olisi hylätä järjen käyttö (-tai saada järki takaisin...) ja hankkia tuollainen ympärivuotiseksi käyttöautoksi
    Kiitoksia jo etukäteen asiallisista vastauksista.
     
  2. Lepakko

    Lepakko Gearhead

  3. kippis

    kippis Gearhead

    tolleen minäkin ajattelin ton homman, että miksei sitä ajelis sitten ympäri vuoden jenkillä kun kerta niin kiehtoi ajatus 8)

    hyvin pärjää suomineidon alapäässä m+s renkaillakin, tosin noi on ihan tuliterät vielä, mut kuitenkin... ajelee vaan sääntöjen mukaan ni avot :odroll:

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=93578

    tuolla kans jotain aiheesta, jopa muistakin kuin LT1 koneisista.

    joko olet auton hommannut ?

    buikkihan noista se varustellumpi kait on. ja caprice neekeri malli :poff:
    (herneitä ei vedetä sit nenään)
     
  4. helmi

    helmi 1st gear

    jämsässä olis 93 capsice sähkoherkuilla tuoli.ikkunat ja ilmastointi ja vaikka mitä. tammikuussa leimattu ,ajossa koko ajan .noin vuosi sitten tullut suomeen .5litran kasi kulutus ihan ok mittari lukema 128,,,,, uusi laturi vaihdettu 7.3 2008 .osta pois auto ylimääräinen 5999euroo huom? 3 riviä pehmeitä penkkejä puh 0400 548072 hene
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuolla LT1 roadmasterilla on tullut kurvailtua liki 2 vuotta, hienot kyydit antaa eikä ole liikenteen tukkona. Mä voisin tuon omani kans myydä tässä kevään mittaan kunhan ekaks saan siihen tuoreen leiman.
     
  6. harri60

    harri60 Gearhead

    Hyvin toimii. Lämmintä riittää termarin vaihdon jälkeen ja kulutus on samaa meidän emännän Volvon kanssa :eek:
     
  7. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mulla oli -91 Caprise ja se oli mun mielestä viislitraseks suht` vähäruokainen. Alle kympin satasella sai viemään rauhallisessa matka-ajossa. Hyvä ajaa! Ainoa miinus omistamiseni aikana oli se, että jouduin uusimaan erittäin kalliit etujarrulevyt. :cry:
     
  8. Ei kai se voi noin hyvä olla? Kertokaa nyt muitakin vikoja kuin tuo lämppäri :soosoo:
     
  9. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Farkussa vuotaa varapyöräkoteloon, ja vastaavasti myös toiselle puolelle verhoilun taakse, jostain mystisesti vettä. Kesällä ei moista vikaa ollut, vaikka olikin sateinen kesä, mutta kun luin amerikanfoorumeilta Wagonien kärsivän moisesta, ilmaantui vika mullekin. Vai lieneekö sitten ominaisuus?
    Muissa topiceissa mainittu valojen tehottomuus lieveni hieman releistämällä valot.
    Tottakai kulutusosia on saanut vaihtaa, mutta muuten pelaa kuin Buickki!
    Huonoja puolia jos oikein hakemalla hakee niin...
    Gyproc-levy ei mahdu kokonaisena kyytiin, vaan takaluukku on jätettävä auki ja kylillä salassa kulkeminen on hieman vaikeaa, siihen sopisi paremmin tuo naapurin harmaa corolla. :lol:
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Juu, myöhään eilen illalla ajelin Länsisatamasta Haminaan ja ajovalot on kyllä aika syvältä...... Mut on oikeesti hyvä auto.
     
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    Paallikkovaunu naissa B-bodyissa on tietenkin Cadi Fleetwood Bru. 8)
     
  12. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    LT1 koneissa kai tuo virranjakajan koppa on kallis osa vaihtaa, joskaan ei sitä ei kovin useesti eteen tule. Ja ikkunan nostimen mekanismit kyrvähtelee usein, nimimerkiltä Budweiser voi kaiketi kysellä kotimaisia nylonista sorvattuja tilalle, olivat hyvin tehtyjä ja kävivät hyvin paikalleen.
     
  13. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

    Valot voi muuten vaihtaa H4 mallisiksi.
    Poistuu se "viimeinenkin" epäkohta...
     
  14. hara64

    hara64 1st gear

    kerroppa mistä niitä hoonelkku umpioita saa -91 capriceen?
    voi kyllä heti alkuun unohtaa jotkut 700-1000€ umpiot.
     
  15. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

  16. MrRoadmaster

    MrRoadmaster 3rd gear

  17. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Tuota Camchieffin varaosalistaa kun selasin, niin kiinnitin huomion, että on kaksi lämpöanturia, PCM ja gauge, LT1 koneessa.

    Meinaan kun vaihdoin vesipumpun vieressä/allaolevan, mutta onko jossain toinen anturi jota ecm-käyttää, vai lukeeko tästä yhdestä mittari ja ecm?
     
  18. pantera

    pantera Double Gearhead

    ecm lukee sita pumpussa olevaa anturia, lampomittarin anturi on kannenpaassa
     
  19. kippis

    kippis Gearhead

    enpä olis uskonu että pääsee 9,5l lukemiin satkulla :eek: kun malttaa ajaa 100-110 motarilla. am car show reissulla vei rutosti (14?) kun tuli 140 kin ajeltua. pirusti tippuu kulutus kun malttaa kierrokset pitää siinä kahen tonnin kieppeilllä...
     
  20. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

     

Kerro tästä muillekin!