Kaikki virrat katoaa - Buick Centurion 1972

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jacka, 8.5.2013.

  1. Jacka

    Jacka Gearhead

    Missä vika? Ko vika saapui yllättäen, autolla siis ajeltu ihan normaalisti. Nyt kun virta-avaimesta kääntää, niin mitään ei tapahdu. Mitkään ajovalotkaan ei syty (koko autossa ei ole virtaa), vaikka ne pitäisi syttyä ilman virta-avaintakin. Akku täynnä. Plussa ja maakaapelin kiinnitykset tarkastettu... Lasisulakkeet ok ratin alla. Mistä etsin vikaa... Onko jotain johtoja joissa on jonkinlainen sulake???

    Järki loppuu...
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Yleismittari käteen ja tutkimaan mihin asti virta kulkee.

    Voi olla joku fusible link porsinut.
     
  3. Jacka

    Jacka Gearhead

    Nyt välillä kun virta-avainta kääntelee, niin välillä tulee virta hetkeksi..
    Ja kun avain on virrat päällä-asennossa, niin avaimen saa pois pesästä. =0
    Voiskohan olla virtalukko sönder? Mites sen vois parhaiten testata (itte kun en ole sähkömies(kään), enkä oikein mikään muukaan)
     
  4. Z11

    Z11 Gearhead

    Taitaa olla akunkenkien välissä hapettumaa, itsellä ollut sama homma monesti, ja putsaamalla akkukaapeleiden molemmat päät pitäisi homma alkaa pelata
     
  5. Jacka

    Jacka Gearhead

    Kuinka tarpeelliset nuo fusible linkit on (jos sellaisia löytyy hajallisena, pitääkö ettiä samanlaiset tilalle)? Ja löytyykös ne tuolta startin läheltä?
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Alunperin ne on startin plussanavassa, niitä on ainakin kaksi, toinen valoille ja toinen muille käyttölaitteille, mm. starttaus. Jos vika on niissä, niin silloin molemmat on kärähtäneet.

    Ne on auton pääsulakkeet, hyvä ne on olla olemassa päävirtapiirien oikosulun varalta. Yksittäiset sähkölaitteethan, paitsi ajovalot on vielä erikseen suojattu omilla sulakkeilla.
     

Kerro tästä muillekin!