Kalliit alipainepumput

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja SamiL, 25.3.2011.

  1. SamiL

    SamiL Gearhead

    Nämä alipainepumput kun tuntuvat olevan kovasti hinnoissaan, niin huomasin tänään, että ei ehkä aina kannata etsiäkään juuri täsmälleen samaa.
    Omasta Fordin 7.3 dieselistä lakkasi eilen pumppu pumppaamasta ja kun tänään otin sen irti ja irroitin pulteilla kiinni olevan kalvo-osan runko-osasta, huomasin että se näyttää kovasti samanlaiselta kuin GM:n dieselin vastaava. Eroa oli ainoastaan siinä, että GM:n oli kahdella pultilla kiinni ja Fordin neljällä. Kalvoa liikuttavan tapin mitat ja sitä ympäröivä kaulus olivat täsmälleen samat. Ei tarvinnut kuin porata Fordin pumpun runko-osasta kaksi pultinreikää isommiksi ja pultata pumppu kokoon. Lähtöputkikin kiertyi pihdeillä oikeaan suuntaan. Äsken katselin kuvaa Peugeotin/Citroenin/Fiatin pumpusta ja siinäkin näytti pumppuosa aivan samanlaiselta kuin Fordissa neljine kiinnityspultteineen. GM:nkin koneeseen se sopinee jättämällä kaksi pultinreikää tyhjiksi.
    Että joskus ne harvinaiset osat löytyvät lähempää kuin uskoisikaan....
     

Kerro tästä muillekin!