Kampiakselin asentoanturi - Aiheuttaako ääntä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Buick-T, 18.8.2017.

  1. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    3.4L V6 Chevrolet Alero. Vikakoodi p0341 (Nokka-akselin asentotunnistin).

    Koneessa on oireena pientä ääntä, joka muistuttaa hieman hydraulinostajien ääntä. Mielestäni myös hieman raskasta käyntiä ja kiihdytyksissä (mitä olen yrittänyt välttää) tuntuu että hieman ahdistaisi jokin. Startatessa joutuu pyörittämään (ainakin kylmänä) hieman pidempään että lähtee. Lähtee tosin aina lähes saman pyöritysajan jälkeen! Ääni mielestäni vaihtelee kierrosten mukaan, mutta ei täysin tasaisesti. Ei kolina, ei natina. Tikitys tai naputus olisi kuvaavampi? Ei niin terävä kuin mitä olen mieltänyt työntötangon naputukseksi, eikä mielestäni kuulosta myöskään laakerivialta. Lisäksi muutaman kerran on kuulostanut kuin putkessa "paukahtaisi" (naksahtaisi).

    Voiko tämä johtua tuosta anturista? Sytytyksen säätöönhän tuo tietysti vaikuttaa, eli sinänsä kuulostaisi järkeenkäyvältä?

    HUOM! Koneessa lievä vuoto imusarjan tiivisteellä, jonka vuoksi kone on lähdössä auki pikimmiten. Öljyt ovat silti edelleen puhtaat eikä nestettä häviä juuri ollenkaan. Pieni määrä ilmestyy imusarjan viereen laatikon päähän. Uskon ja toivon hartaasti, ettei johtu glykolista öljyssä.
     

Kerro tästä muillekin!