Paljonko voi saada imukanavan virtaamaan 46 tai 47mm:n venttiilillä? Porttausvaraa on ns.riittävästi!
Ilmeisesi 1,84 vena kyseessä ja Chevyn pikkulohkokansi? http://users.erols.com/srweiss/tablehdc.htm#Chevy tuolta katsottuna meaux racingin porttaamista 416:sista saatu 0.6 nostoilla 231/188.
Ihme kyllä ei ole pikkuletukan kansi,mut imuvena on adoptoitu kyllä siitä. Haen tässä nyt vaan parhaita mahdollisia virtauksia tuon koko luokan venalle,toki ohuempi vartinen virtais karvan paremmin mutta katotaan nyt hommataanko tähän projektiin sitten oikein ohutvartiset vai mennäänkö noilla?
Volvon ja Porschen kansista on saatu 47 venttiilillä n. 240 cfm at 28". Varmaan tekijä saa virtaamaan enemmänkin.
Jos laskee virtauksen per neliötuuma, niin verrattuna prostock kansiin pitäisi olla ainakin mahdollista 46mm venttiilillä ~270cfm ja 47mm venttiilillä ~290cfm mitattuna 28" vesipatsaan testipaineella. Virtauspenkeissä voi tietty olla myös eroja.
Asennutin 307aan 416 kannet joita avattiin koneistomassa hiukan. Nokka matala nosteinen, oliko jotain .450 max. Odotukset taivaissa kunhan motin joskus sais nokalle ja ensi savut ilmoille