Kannattaako ostaa Astro?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Astroa, 24.10.2005.

  1. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Katsastus 2kk päästä? Eik se leima-aika ole nykyään 4kk ennen takarajaa? Vai mihin se 2kk on mitattu?
    Jos leimaus ei onnistu niin unohda. Ja kerro se myyjälle kans. Jos se haluu tehdä kauppaa niin se leimaa sen taikka sitte siinä on jotain vikaa tai myyjä on kyvytön.

    Jenkeissä on katti vuodesta 75, pakuissa jostain 80-luvun alusta. Ellei sitä sitten ole poistettu.

    Ja mun mielestä n.5k€ astrossa ei ole ruostetta näkyvissä, ei mätää missään, hyvät renkaat ja tuore leima.
     
  2. Astroa

    Astroa 1st gear

    aivan samaa mieltä kanssasi 5000€uron tasosta...
    Sanoin että käy leimaamassa ja maksan 50€ leimasta kun tulen hakemaan tänään (eli maksan katsastuskulut)
    mutta sanoi että ei saata ehtiä mutta "yrittää"...

    Ajattelin että sen kanssa täytyy sitten yrittää sopia joku homma sen kanssa että jos siinä esim pakokaasupäästöissä / katsastuksessa ilmenee jokin isompi vika niin palautan...
    Onko noissa mitään oikeudellista "palautusoikeutta" ja miten se menee?
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei sulla ole ketään pitkän linjan jenkkiharrastajaa lähettyvillä, kenen kanssa voisit käydä kattomassa sitä vehjettä? (ja semmoista jolla on itellä auto ettei se osta sitä nenäs edestä pois :lol:
     
  4. Astroa

    Astroa 1st gear

    noh, on kyllä... kävi, ja tulee myös tänään mukaan kun mennää omaa autoani (vento -93) näyttämään johon pitäisi päikseen vaihtaa...

    Kaverillani oli aikoinaan 14 vuotta Dodge Monaco (jotain 330hp)
    ja tietää jonkusen verran...

    Sanoi hänkin astrosta että hyvältä se vaikutti mutta myyjä/leima hämärältä...

    Niin ja soitin äsken kauppiaalle, sanoi että joo astro lähti leimalle (kuten aiemmin pyysin) ja nyt viiden aikaan soitan kun olen sinnepäin lähdössä ja kysäsen tuliko leima, jos vikalista niin mitä siinä on...
    Astron historiankin selvitin tuossa... yht.8 omistajaa.
    vuodesta 95 lähtien tiedot.

    -5/95 poika osti astron
    -8/99 poika myi isälleen (isän sain puh.kiinni, sanoi konetta hyväksi mutta aika mätä kori, joka nyt näytti ikkunaa lukuunottamatta hyvältä...
    -1/05 isä vei vaihdossa autokauppaan
    -3/05 mies osti autokaupasta
    -6/05 mies vei vaihdossa autokauppaan
    -10/05 joku luupää pähkäilee overdriven sivuilla viekö ventonsa vaihdossa ja hakeeko astron...

    eli ei se nyt mikään ihan hirveä kiertopalkintokaan ole...
     
  5. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    Itse käytin ekan Astroni katsastuskonttorilla tarkastuksessa. Siinä käytiin läpi kaikki mitä katsastuksessakin käytäisiin ja koska läpi olisi mennyt moitteetta, niin uskalsin sitten ostaa sen. Oikea katsastusaika kun oli monta kuukautta myöhemmin.

    Kerroppas sitten miten kävi, jännityksellä odotellaan. :p

    Katso tarkkaan nyt kaikki maalivauriot (jos originaalimaalissa niin tod.näk. hilseilee jostain) ja ruosteen alut. Niillä on taipumus lähteä leviämään aika vauhtia eli ne teettää sitten töitä/kuluja jossakin vaiheessa.
     
  6. Astroa

    Astroa 1st gear

    Joo, Terveisiä helsingistä...

    Astro kävi konttorilla saamassa hylätyn päätöksen johtuen 2 asiasta.
    1) oikea apusimpukkanivel hiukan väljä
    2) oikea käsijarru tehoton
    (ps. sainpahan tingittyä sen katsastusmaksun pois minkä niille lupasin jos käyttävät konttorilla)

    Nyt kaipailen tietoa mistä saan halvimman apusimpukkanivelen tuohon :lol:

    jenkkien korjaaja setä kylällämme sanoi että nopea ja helppo homma...

    Auto oli eritttäin hyvä ajaa (150km), hiljanen, tasanen... letkeä! kaikin puolin *perfect*!

    Pieni vika ilmeni mitä ei tullut huomattua vasta kun kotipihassa ovia lukkoon laittaessa että sisälle jäi ne pienet "jalkatila" valot palamaan koko ajaksi joten jouduinpa sitten nykimään polttimot irti ettei aamulla ole akku tyhjä.
    Ja sitten toinen: En löytänyt sitten kirveelläkään mistä saa pitkä päälle, taitaapi olla hieman häikkäää siinä. eikö se nyt vasenta viikseä itseen päin vetämällä pitäs pitkät mennä päälle kaiken jären mukaan...
    mitään naksausta viiksi ei pidä kuten normaalisti...

    bensaa meni n.20 L 150 kilsan matkalla, keskinop.n.90km/h
     
  7. marble

    marble 1st gear

    Eikös Astroissakin vaihdeta pitkät vasemmalla jalalla..? Nolottaa myöntää mutta meni itsellänikin pari päivää ennen kuin löysin katkaisijan :oops: ram vanin jalkatilasta. Otti niin pannuun että meinas viiksi jäädä käteen... :D
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Pitkät pelaa viiksestä kuten kaikissa nykyautoissa. Sen apusimpukan saa kuntoon kun ottaa sen mutterin alapäästä pois ja pistää shimmilevyn väliin, yleensä noissa kun se väljyys on akselin pituussuunnassa niin tuolla sen saa kuntoon. Ja niissä sisävaloissa taas saattais olla viive ihan tarkoituksella..... odota ens kerralla pari minuuttia.
     
  9. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Mahtaisko toimia G20 vanissakin? Onko prikka shimminä liian paksu?
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mä olen sen verran vähän vanien kanssa touhunnut etten muista millainen apusimpukkasysteemi niissä on. Edellisessä astrossa 2x 0.5mm shimmi oli riittävä määrä että katsuri tuli tyytyväiseksi.
     
  11. Muki

    Muki Gearhead

    Meidän taannoisessa astrossa oli niin väljäksi kulunut tilttimekanismi, että vaihtaakseen pitkät päälle piti samaan aikaan vähän kohottaa rattia. Sama sitten kun piti saada ne pitkät pois päältä.

    Ei aivan käytännöllistä.
     
  12. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    No onpa kummia valosysteemejä! :eek: Mulla tossa enempiajetussa ei palauta vilkut kumpaankaan suuntaan, mutta kyllä valokatkasija pelaa. Oisko vika siinä valonvaihtimessa joka on siellä polkimien päällä, sehän on täysin mekaaninen peli? Maksoi 7 euroo...

    Itse vaihdatin (kaverilla ilmaiseksi :oops: , kiitos...) koko apusimpukan täysin uuteen. Tunkilla keula ylös ja 10 minuutissa oli vaihettu. Maksohan se osa kyllä 80-90 euroo... Mutta onpahan uutta osaa.

    Valokatkaisijan yläpuolella olevasta rullastahan (mittarivalojen säätimestä) saa sisävalot päälle rullaamalla se oikeaan äärilaitaan (kunnes naksahtaa). Oiskohan se rullattu päälle, mutta sammutettu muut sisävalot omista pikku katkaisijoista, eli ne ovikotelovalot vaan jää päälle?
     
  13. Astroa

    Astroa 1st gear

    ASTROUSER:
    On se rullattu sinne sillee että naksahtaa kun just matkalla ihmeteltii, että no mihin vit*uun ne sisävalot nyt hävis, ku ei lähteny enää päälle katto katkasijasta...
    Eli siis, jos nyt ymmärsin oikein...öö, siis niinjoo, täytypä käydäkkin kokeilemassa!

    Jaa että niin onko astrossa nyt jalkakatkasija vai ei pitkille valoille?
    Missäs siellä sen pitäs olla? Katseltiin eilen pimeässä eikä löydetty...
    Täytyy sekin käydä tsekhaamassa samalla...

    Missäs kohtaa astrossa (digimittarissa) loppuu bensa?
    Kun siinä on nyt 3 "tolppaa" bensaa ja bensavalo vilahtelee välillä niin meneekö se kenties yhteen tolppaan ja vaikka vilkkuu tms, miten tuo on?
    ei viitsisi tien päällä käytännössä kokeilla =)
     
  14. AstroUser

    AstroUser Gearhead

    Mulla on sisävalot pois päältä sieltä katkaisijalta (eli ei oikeassa ääriasennossa) ja radion yläpuolelta door-kytkin päällä, eli sisävalot syttyy ku ovet aukasee. Itse valoista on siis kytkimet on-asennossa, että ne syttyy kans. Näin talvella parempi.

    Ite en oo kyllä yhtään Astroa nähny millään pitkien valojen jalkakatkaisijalla. Ihan normaalisti viiksessä se on. Se valonvaihdin kuuluu systeemiin ja se vaan sijaitsee siellä jalkatilan yläpuolella.

    Ite oon ajanu bensat kahteen tolppaan, en oo viittiny kokeilla kuinka pitkälle pääsee. On siellä useampi litra sillonki ollu. Talviaikaan ollaan pidetty melko täyttä tankkia ettei tuu kosteusongelmia.
     
  15. audiq

    audiq Gearhead

    Ei ole jalalla vaan viiksestä vaihtaa rattiinpäin vedettäessä.
     
  16. Astroa

    Astroa 1st gear

    joo eipä siellä jalkakatkaisijaa ollutkaan...
    Tilttirattia kääntelin ja vääntelin, ei viiksessä mitään naksausta ainakaan tolla konstilla...
    Sitten jää seuraavaks vaiheeksi se, että täytys keksiä missä on vika.
    mitenköhän se suojus lähtee siitä ratin takaa pois, mikä on viiksien ympärilläkin, että pääsee käsiksi piuhoihin ym katsomaan jos vaikka joku katkaisijan "hammas" on poikki ettei se käännä kytkintä tai jotaa...
    siellä kun ei ruuveja näkynyt...

    Jaa apusimpukkaan saattaa auttaa joku levy?

    onkohan jossain joku ehkä jopa kuvitettu korjausohje mikä- ja missä se apusimpukka on... ja mihin väliin laitetaan levyä tms...
    tuohon osaan ei olekaan tullut koskaan tutustuttua...
     
  17. audiq

    audiq Gearhead

    Parasta ostaa tarvittaessa uusi, kun ei mitään kalliita ole.
    Kyllä noita pässejä silti riittää, jotka eivät uutta laita vaikka ilmatteeksi saisivat. Sitten on myöhästä itkeä kun vauhdissa tippuu raidetanko tielle.
     
  18. Astroa

    Astroa 1st gear

    tiedän, en itsekään näissä osissa yleensä pihistä mitkä saattavat vauhdissa heittää penkkaan tai tukkirekan keulaan mutta ihan siksi kyselin kikkoja, että saisin nyt leiman vaan paperiin, ja sitten olisi hieman lisäaikaa säästää uuteen osaan... se kuitenkin vain hieman oli väljä...
     
  19. audiq

    audiq Gearhead

    Kysy uuden hinta ennen kuin lähdet "säästämään", voi tulla jälkitarkastus jos tuollaiset viritykset huomaavat.
    Rasvaus aika hyvä suoja?? nivelille ja hyvä tehdä vaikka renkaanvaihdon yhteydessä. Muistaa vain pitää painon akselilla, kun rasvaa laittaa.
    Oletko jo tutkinut vikakoodit autosta?
     
  20. Astroa

    Astroa 1st gear

    vikakoodit? :eek:
    :oops: mitä ne on?
     

Kerro tästä muillekin!