Kannattaako ostella enään chevy vania 6.5td:ä 98-01?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Kesämies!, 9.11.2009.

  1. Kesämies!

    Kesämies! Gearhead

    Mites on nyt kun on tulossa verouudistuksia 2010 yms shaissee niin kannattaako ostaa chevy vania 6,5td:ä vm 98-01? Paljonkohan vero nousee nykyisestään? Kiinnostusta olisi kyllä kyseisen kamppeen laittoon.. :-?

    Kulutus taitaapi olla jotain 12-17l/100km..korjatkaa jos väärää infoa.
     
  2. santtuv

    santtuv Gearhead

  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eiköhän tuon ikäinen vani ole kuorma-auto? Niihin ei ainakaan pitäisi olla tulossa mitään omistusmaksuja, mutta kun kerran Suomessa ollaan... :odroll:
     
  4. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Just kävin konttorilla laittaan omille nimille paripyörä silveradon ja kysäsin verohelvetin uudistusta, niin taulukosta katteli notta noen 500 eskoo/ vuosi dieselvero.
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ai sulla on paripyöräinen pakettiauto? Muistitko mainita katsastajalla ajoneuvotyypin?
     
  6. downtown

    downtown 3rd gear

    tuo verouudistushan koskee henkilö, paketti ja asuntoautoja ja tuon ikäset vanit on melkeempä poikkeuksetta kuorma autoja joita tää uudistus ei koske...
    itellä paku vanissa vero tulis olee 361 ekee
    kuorkki vanissa ei ookku se n160€ diesel vero + tietenki vakuutukset
     
  7. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Käsitin että se koskee myös kevyt kuorma-autoja????????? Voin olla väärässä. Ja toivottavasti olenkin. Näin konttorilla sanoivat kun asiaa kyselin ja oli puhetta ko. autosta. En ole asiaan paremmin tutustunut.
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ei oo olemassakaan mitään kevytkuorma-autoluokkaa. Ainakaan vielä, jotain juttujahan on kuulunut, että tavaratilattomat kuorma-autot eli Hummerit ja sun muut Suburbanit pitäis saada verolle.
     
  9. human62

    human62 1st gear

    Ei se kai kellään ole kiinni yhdestä verosta YHDESSÄ autossa, mulla on harrasteautoja 10 kpl, vähän eri juttu.

    Kaikkihan lisäävät tuonkin veron tms. tietty auton myyntihintaan tai jos sillä (autolla) tehdään töitä niin kuljetettavan tuotteen hintaaaaaaan-Tätä kutsutaan myös inflaatioksi, ja toiset nimellä KATEUSVERO. Suomihan haluaa pitää tunnetusti kiinni maineestaan; MAAILMAN KALLEIN MAA elää ja kuolla.

    Älkää ostako mitään ja ruokkikaa lamaa :poff:
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    N2?
     
  11. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Eikös tosiaan nykyään ole näitä eri kuorma-autoluokkia? Kyllä niitä tais tuossa syssyllä ilmaantua samalla kun tuli näitä uusia ajokorttiluokkia. Ainakin on linja-auto ja pienoislinja-auto, johon lestaadiolaisperheen isät ainakin täällä meilläpäin ajelevat kortteja. Mutta toivon ettei se dieselvero tosiaan koske mun lavuria. Kortteja näkyy nykyään olevan kuorma-autoihinkin kahdenlaisia on C1 ja C.
     
  12. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    No joo, onhan ne kuorma-autot jaettu kahteen luokkaan, raja menee 12 tonnin kokonaispainossa. Mut jos Hummerin mentävä porsaanreikä on tarkoitus tukkia, niin ei oikein järkevältä tunnu esim. kaikkien alle 12 tonnisten verottaminen samalla kaavalla kuin henkilö- ja pakettiautoja verotetaan. Ehkä joku istumapaikkojen määrän ja tavaratilan tilavuuden tai kantavuuden suhde taas pitää ottaa tässäkin käyttöön. Tai ehkä järki voittaa ja annetaan olla nykyisellään.
     
  13. human62

    human62 1st gear

    Kuorma-autoista puheenollen mulla saattais olla myynnissä kuorma-auto-akseleilla oleva van rullaavana...
     
  14. Kesämies!

    Kesämies! Gearhead

    Elikkäs kannattaisi varmaan ootella ensin mitä tapahtuu verojen suhteen? :poff:
     
  15. GULF

    GULF Gearhead

    DIESEL eli käyttövoimavero ei ole nousemassa mihinkään!

    Ainoastaan ajoneuvovero johon lisätään sitten tuo käyttövoimavero.

    Eli mun pakussa ajoneuvovero n.129 euroa nousee arvoon n.338 euroa.
    Päälle tulee sitten käyttövoima eli dieselvero palttiarallaa satasen...
     
  16. GMies

    GMies Gearhead

    Kuorma-auto (N2 ja N3)
    Tavaran kuljetukseen valmistettu ajoneuvo, jonka kokonaismassa on suurempi kuin 3,5 tonnia; N2-luokan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 12 tonnia ja N3-luokan ajoneuvon yli 12 tonnia.

    Että silleen.
     
  17. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    ^^Oikaisin antamani väärän tiedon jo tuolla aiemmin. :oops: Mut eikö noita molempien luokkien kuormureita kuitenkin veroteta samoin perustein, eli ei oo ajoneuvoveroa vaan ainoastaan käyttövoimavero? Veroistahan tässä alun perin oli kysymys.

    Seli seli :oops:
     
  18. ilastone

    ilastone 1st gear

    Ymmärtääkseni vero ei tule koskemaan kuorma-autoja, vai onko joku nähnyt jossain niin kirjoitettavan? Olisihan se kyllä mukava kun ajatellaan että montako n2 kevytkuorma-autoa on pelkästään pääkaupunkiseudulla jakoautoina, vois kuorma-autoliittokin jo älähtää.
     

Kerro tästä muillekin!