Kannen laskemisen hinta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 12.2.2018.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Mitäs maksaa missäkin laskee kantta reilu milli vaikka? Kokemuksia lähiajoilta?
     
  2. fenix

    fenix 3rd gear

    Esim. pk-seudulla Gt-motors, Vantaan moottorikoneistamo ja Hicar 70-90e. alukannesta.
     
    xarper tykkää tästä.
  3. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    vuosi aikaa td-koneistamo 30€ alukannesta
     
    xarper tykkää tästä.
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Hinta, menetät hyvän kannen pidemmässä juoksussa laskemalla sitä. Kantta ei pysty palauttamaan takaisin.....
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Pyh noista hyvää saa muuta kun laskemalla ja porttaamalla. Puissa kasvaa tommoset 360 kannet kun ei niitä kukaan halua tommosilla 1.88/1.60 venoilla.
     
    kime2 tykkää tästä.
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Sitten sua harmittaa kun laitat kaksi Garretin tms ahdinta tohon kupeeseen ja huomaat, että puristus on liian korkea, etkä voi ottaa ees 0,5 bar ahtoja ilman että nakuttaa...

    Paine korjaa kummasti kansien huonoa valua ja venttiilienkokoa.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Ei vielä mitään ongelmaa kun ajelee etanolilla.
     
  8. Keme

    Keme Gearhead

    Totta. Puristussuhteen korjaaminen mäntien koneistuksella on mahdotonta sen jälkeen, kun kantta on laskettu.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Eiks ois helpompaa laittaa korkeampi puristeista mäntää kuin kantta laskea?
     
  10. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    jospa tässä tapauksessa kannet on niin kierot että pitää ottaa se milli tai sitten laittaa ne verkonpainoksi!
    siellä ahti ahtaa:D
     
    Rotten ja rb tykkäävät tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Keppikoneen kannen lasku vaikeampaa kuin ostaa ja vaihtaa männät? :D
     
    kime2 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Äläs ny.. Täällä joillakin jo pussihousut lepattaa, kun moisia puhelet.
     
    xarper tykkää tästä.
  13. rb

    rb Double Gearhead

    No mut jos itse aiheeseen, niin koneistaja tykkää laskuttaa enemmin millin pyyhkäisystä, kun normi parinkympin oikaisusta..

    ......tusti enemmin lastua lattialla nääs....
     
  14. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Noooh teillä on tietenkin semmonen moottori, että uusia kansia saa kun vaan tilaa. Toisilla ei ole semmosia mahdollisuuksia...

    Lahden kansityössä varmaan kannenlaskemisen hinta jossain 50-100€ per kansi kuitin kanssa.
     
  15. Keme

    Keme Gearhead

    Kannen laskeminen maksaa kymppejä ja mäntäsarja on kallis.
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tuurillaan saa höylätä myös imusarjaa ja hinta pompsahtaa.:lol:
     
  17. Vermilion

    Vermilion Gearhead

  18. rb

    rb Double Gearhead

    ^ Mitäs ajelet semmoisella kikottimella, mihin osat maksaa maltaita.

    Osta jenkki, niin kun me muutkin pers´aukiset... :odwink:
     
    stealth, Rotten ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  19. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Säästän polttoaineessa sitten :p tehossa en juurikaan häviä kuitenkaan ja monessa tapauksessa voitan vielä väännössäkin "yläpäässä" Ja toiseksi en halua ajaa sellaisella harrasteautolla mikä löytyy jokaiselta tallista... Sillä mennään mitä on saatu. (En ole harrastanut kuin yhtä autoa, ja omistanut tähän mennessä yhden käyttöauton....) En kuulu niihin millä lukee nimimerkin alla 20 tai 30 erilaista kiertopalkintoa... ja siihen ei tyydytä, että se menee juuri ja juuri läpi katsastuskesta vaan sen pitää mennä läpi huomautuksitta.

    Kaikkia autoja ei voi osata, yhdessäkin riittävästi laitettavaa, puhumattakaan, että jos ostan jonkun Plymouth Vipin niin pitää ostaa uusi talokin kun autotalliin ei mahdu sellainen...
    eikä tääkään oo mikään mini sentää....
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Minä olen Oldsin kansia madalluttanut vaikka kuinka monia, usein 1,5mm. Niissä on samalla tavalla imusarjan liitäntäpinta 90 asteen kulmassa dekkitasoon nähden, ei ole ollut mitään ongelmaa imusarjan liittämisen kanssa.

    Ruttua on saanut hyvin lisää ilman mäntien vaihtamista ja kun on vaihtanut nokan samalla, niin kannen madaltaminen poistaa työntötankojenkin vaihtamistarpeen kun keinut putoaa alaspäin kansien mukana. Toimii maltilliseen virittämiseen oikein hyvin.

    Miksi tuo muka on niin kauhea asia?
     
    stealth ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!