Kannen ohjuritapit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JukkaK, 19.7.2009.

  1. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Nyt tarvittais pikaisesti apua ongelmaan. Eli tein moottoriremontin bemarin M20B20 kutoskoneeseen ja epähuomiossa jäi uudesta lohkosta toinen kannen ohjuritappi pois, eli onko tuo nyt täydellinen katastroofi kun kone saadaan käyntiin? Ei viitsisi enää purkaa tuon takia kun kone on kaikin puolin kasassa ja autossa paikallaan, ainoastaan muutama kriittinen letku puuttuu ettei konetta voitu käynnistää startilla kylläkin pyöritettiin useampaan kertaan.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Eipä toi kriittinen ole, jos vain sait pahvin tarkati paikalleen. Öljykanavat on pienet ja ne on oltava just eikä melkein kohdillaan muuten ei öljy kierrä.
     
  3. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    ja helppo testata, poralla tms pyörittää öljypumppua jakajan reijästä ja kattoo että yläkerrassa tulee öljy kaikkialle mihin pitäisikin.
     
  4. AVRO

    AVRO Gearhead

    Katastrofista en tiedä, mutta kun eräs B-alkuinen niksmanni valmistaja vaihtoi nuukuuksissaan kannen ohjurit muoviin niin kannet/pahvit paukahtivat hyvinkin maltillisilla km-lukemilla. Terästapit toimii.

    Kansi ja lohko elää kuitenkin eri tahtiin ja pahvi ei loputtomiin kestä on minun villi veikkaus. Varsinkin tommosessa pitkässä matkalaukussa.

    Kannattanee vahtia vesitilannetta huolella jatkossa, ja tietysti nuo öljykanavatkin ovat tärkeitä.
     
  5. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    niinno... Tiiä sit noista. Esim voortin ohc moottorissa ole koko ohjureita. Ja kyllä silti kestää turbokäytössäkin.
     
  6. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Niin, tiiviste ainakin meni paikalleen kun on milli pari tasaisesti näkyvissä jokapuolelta kannen alta mutta täytyy huomenna katsoa josko sen sitten vielä purkaa uudestaa... :mad:
     
  7. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    jos purat, niin älä samaa tivaria enään laita. Ite ainakaan laittas, vaikka jotkut käyttääkin saman vielä jos ei oo käynnissä ollu. Mut no.. Miten senki ny ottaa ja millanen tivari yms.
     
  8. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Eikai se tiiviste miksään ole mennyt... lain mukaanhan siihen pitäis vaihtaa uudet kannenpultit samalla mutta koska nekin on uudet jo vaihdettu niin ajattelin kyllä kasata ihan samoilla kamoilla, siihen on nyt menny niin paljon rahaa että en enää ala kyllä uutta tiivistettä ja kannenpultteja ostelemaan...
     
  9. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    no, voin kokemuksesta kertoa ettei paljoa naurata siinä vaiheessa kun pahvi ei pidä tai pultit pettää. Jos pultit on venyvät, niin aina vaihdettava.

    Eli älä avaa, jos et meinaa vaihdella mitään. Jos avaat niin vaihda pultit ja pahvi.

    tulee äkkiä paljon kalliimmaks jos et vaihda..
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    Samaa mieltä!
     
  11. Aako

    Aako 1st gear

    en kyllä tuon ohjurin takia lähtis aukomaan, luultavasti kestää... luultavasti!
    Ja jos aukoisin niin kyllä mää vaan kasaisin sillä "vanhalla" tiivisteellä ja pulteilla, ei ne miksikään ole menneet. Tottakait OIKEA tapa on uusia ne vehjeet taas kerran, mutta ku ne maksaa :rotfl:
     
  12. tha022

    tha022 Gearhead

    Älä avaa enää, pahvin voi käyttää jos ei ole käynnissä ollut mut ne pultit menee vaihtoon.
    Ne on ihan oikeesti kertakäyttö kamaa.
     

Kerro tästä muillekin!