Kannentiiviste ja tiivisteliima

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hyde, 17.12.2012.

  1. hyde

    hyde Gearhead

    Eräs tiivisteliiman valmistaja mainostaa että heidän aineellaan kun penslaa kannentiivisteen ennen kasausta ei varmasti vuoda.
    Mitens on,onko kokemuksia niin hyviä kuin huonoja..?
    Jossain vaiheessa nimittäin tulee ajankohtaiseksi pistää kannet takaisin
    Chevyn pikkulohkoon ja kannentiivisteiksi tulee FelPro:n siniset.
    En ole ennen noita liimoja käyttänyt kasauksessa mutta toisaalta
    nuo autokemikaalit ovat kyllä kehittyneet aika rankasti..
    Tätä samaista kamaa mainostetaan lisäksi että lentokoneteollisuuskin luottaa siihen joten pitäisikö 'sipaista' vai tuleeko enemmän vahinkoa kuin hyötyä?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi FelPro paffi ei tarvii mitään muuta kuin puhtaat suorat pinnat ja oikean momentin.
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Minkä valmistajan tuotetta ajattelit? Itse olen laittanut joihinkin vehkeisiin PerfectSeal-Gasket Maker nimistä. Kun tulee rassattua monenlaisia moottoreita ja aukoo monta kertaa, niin ei aina viitsi ostaa uusia kannentiivisteitä joka kerta. On tuntunut toimivan tuo mainitsemani aine. Ei varmaan käy mihinkään korkea viritteiseen kuumana käyvään laitteeseen. Mutta niinkuin aikaisemmin mainittu, jos suorat pinnat ja uudet tiivisteet, ei tarvinne mitään.
     
  4. rb

    rb Double Gearhead

    Itse joudun pelaamaan noiden kerros peltipahvien ja kuparisten kanssa ja niihin on tullut suhautettua VHT:n copper gasket spayta.

    Kyllähän pokattu peltipahvi pitää ilman liimojakin, mutta sileä kuparipahvi vaikka sen löijää kuinka pehmeäksi, niin ilman liimoja tuppaa hikoilemaan öljykanavien kohdalta enempi tai vähempi.
     
  5. hyde

    hyde Gearhead

    No aine on juuri tuota. Se miksi yleensä aloin harkita on että lohkon tasossa on rosoinen kohta joka on varmaan pikkurillin pään kokoinen.
    Ajattelin että tuollaisella tökötillä voisi 'varmistaa' tuon kohdan.
    En tiedä onko edes rosoinen oikea sana mutta joka tapauksessa ei kohta
    ole peilin tasainen jos ymmärrätte mitä tarkoitan..
     
  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulle on tulossa tommoset comitekin multi layer steel tjsp. tiivisteet ja ne pitäis asentaa kuivana.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Kannattaa muistaa, että kupari "syö" alumiinia ollessaan rikkaampi metalli.
     
  8. ptpt

    ptpt 1st gear


    no jokohan ne mun kannet on sulanu ku laitoin vanhoilla felproo tiivareilla ja copper gasketliimalla :eek:

    ja koko kesä oli lämpöonkelmia.. tosin oli kaasarilaihalla ym ym
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Tuskinpa.

    On paljon asioita mitä tehdään vähän toisin kun kirja sanoo.....
     

Kerro tästä muillekin!