Kansi remontti kysymyksiä..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja masa5, 22.8.2009.

  1. masa5

    masa5 1st gear

    Olen tekemässä ensi kertaa kansi remonttia ja muutamiin asioihin en ole saanut selkeitä vastauksia. Auto on vanha japsi, jossa on alumiini kansi ja ylä-puolinen nokka-akseli.. eli:

    -Tarvitseeko keinuvipu-akselin ja nokka-akselin pultit vetää momenttiin vai riittääkö pelkkä tuntuma?

    -Tarvitseeko kansi jälkikiristyksen tietyn kilometrimäärän/ajan jälkeen?

    -Pitääkö kansi kohdistaa jotenkin, vai riittääkö kun on pultin reijät kohdallaan?

    -Kannattaako venttiilit hioa tahnalla aina kun kannen käyttää auki?
     
  2. jny

    jny 1st gear

    eiköhän kaikille ole momentti ilmoitettu,ainakin mielenrauhan takia pistä momenttiin
    ei
    kannessa tai lohkossa on ohjain tapit,mitkä hoitaa kohdistuksen.
    mittaa ensin alipainetesterillä onko vuotoja,ja kuinka paljon.en kyllä tiedä kannattaako johonkin käyttöautoon uhrata aikaa?entäs uudet venat jos seetit on ok?ei kai nekään hirveitä maksa?vanhat on meinaan aina kulunu tiivistyspinnaltaan,ettei läppäys tuo hyötyä pitkäksi aikaa. sit jos kunnolla haluaa tehdä työn niin uudet venat/vanhojen hionta+uudet seetit kanteen/vanhojen kunnostus+venttiilivarren kumit+ohjurit jos väljät+jouset uusiksi .
     
  3. masa5

    masa5 1st gear

    Ok kiitokset.. Kansi olikin taipunut aika paljon ja tästä johtuen nokka-akselin laakeri pukit eivät ole täysin linjassa. Kiinnitin nokka-akselin ilman venttiileitä koittaakseni kuinka paljon kanittaa.. hihnapyörästä kun käänsi niin alku tuntui hieman tahmealta mutta nokka-akseli pyöri kuitenkin suht. hyvin. Mitä luulette tuleeko akseli/ pukit kestämään lievää kanitusta? laakerit ovat ilman luiskia..
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllä se alumiini aika hyvää on periksi antamaan et melkein väittäisin et tulevat kestämään pienen kanituksen!

    Jos muuta et venttiileille/seeteille aio tehdä niin läppää ne ainakin tahnalla!
     

Kerro tästä muillekin!