Kansien porttaus: seetien suojaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tapio, 14.8.2006.

  1. tapio

    tapio Gearhead

    Tyhmä kysymys, mutta kysyn kuitenkin:

    Miten olette suojanneet seetit, kun olette siistimässä kanavia seetien alapuolelta? Tiedän, että oikea vastaus on teettää seetityöt ammattilaisella porttauksen jälkeen, mutta jos tällä kertaa tinkisi tästä työvaiheesta...

    Asiallisista vastauksista etukäteen kiittäen.
     
  2. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Ohuen ohueen pellin palaseen (juomatölkki?) sopivan kokoinen reikä, muotoilee sen seetin päälle ja kiinnittää sinitarralla tai butyylinauhalla. Tai sitten esim. alumiiniteippiä.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    maalarinteipillä
     
  4. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ja ilmastontiteipillä...
     
  5. tapio

    tapio Gearhead

    Vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia... Eli jeesus-teippiä kehiin aluksi.
     
  6. 68corvette

    68corvette Gearhead

    mä en ole käyttänyt mitään, näkee paremmin kanavan mallin kun se tulee seetille ja paremman muodon..
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Samoin paljaalla vaan päästellyt! Tuntuu,eikun näkee parhaiten :lol:
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Samma här, ei vaan kairaa niitä seetejä.
     
  9. Fireball

    Fireball Gearhead

    Kyllähän tosimies kairaa paljaana ja varoo sohimasta reikien reunaa
     
  10. jakari

    jakari Gearhead

    Anna mennä vaan, On noita kairattu ja joskus lipsahtanutkin, mutta aina uudet seetit on tullu tehtyä. Puoli milliä laaadukasta mira seetiä riitää. käyttö autossa on 0.85mm seetit ja kohta rullannu 50 000 kansirempan jälkeen ilman ohi vuotoja.
    Hankin juuri uudet ralliterät miraan venturi 0,45mm seetillä tuntuu jo melko mitättömältä mutta on makeen mallinen, saas nähdä miten virtauksiin vaikuttaa, kuhan kerkee mittaamaan.
    Noita seetitöitä ei kannattais ali arvioida niillä saa monesti enmpi virtausta kun porttaamalla.
    Hyvä tai tyydyttävä porttaus ja seeti työt sata prosenttisesti niin kyllä eron huomaa jopa pers tuntumalla vaikkei muita osa alueita niin paljon muutaiskaan.
    Otan esimerkin pontiac sheftain 57 348 cid ja hydro 4 speed täydellisen kone rempan jälkeen vakio osilla 16.4 sek vartilla.
    Kansitöiden jälkeen lievä porttaus ja seetityöt, aika parani 15,2 sek. ja vääntö kasvoi tuntuvasti siis pers tuntuvasti.
    Joku osais laskee tehon nousun kun auto painoi 1650kg luokkaa saföörin kans.
     
  11. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    löytyykös muuten täältä muuten tyyppejä kellä on mahdollisuus tehä noita seetitöitä / istuttaa isompia venttiilejä paikalleen? Ihan noin niinkun vähän viraabelihommana, ilman yhteiskunnallisia maksukehotteita (tietysti korvausta vastaan kuitenki, ettei ilmaseks tarvi tehdä)

    Noi nykyset koneistamohinnat alkaa oleen sen verran perverssejä, että maksan mielummin yksityiselle. Ja jos viellä ei oo mikään kiire tehdä.
     

Kerro tästä muillekin!