Uskaltaako kukaan suositella mitään pajaa kuopiossa minne uskaltaa viedä harrastepelin kannet? Porttausta, isommat venttiilit yms.
Kaksikin paikkaa, Oho! Nyt ei sitten jää kuin valinnan vaikeus... Jos kokemuksia hyviä/huonoja, voi laittaa myös yv:tä.
Oiskos kellään antaa vinkkiä missä kannattas porauttaa kone?! On nimittäin tuolla koneistustekniikalla semmonen monopoli kuopiossa, että ihan hirvittää... Jostain läheltä kun löytys joku hyvä.
koneistus Kamat konttiin, keula kohti etelää ja sieltä r-koneistus. Joensuun moottorikoneistamo kuulemma kans ihan asiallinen.
r-koneistukselle kun sopii ajan niin saa samana päivänä osat mukaansa (pitää vaan olla het aamulla ovella). ite kävin koneistuksien ja tasapainotuksien aikana tsadista hakemassa tiivisteet yms puuttuvat osat.
Vaikeimmat poraushommat hoitaa sit Kähkösen Ese kerhon tallilla . Voi kun sais konnet vielä kampiakselien koneistuksiin niin ei kävis aika pitkäks Esellä.
Suonenjoella PV MOTORS(pekka väisänen).porttaa/isontaa venttiilit ym.P:017-512775.huom.yli 20v kokemus.kysy vaikka isoiltapojilta (vanhemmilta).
Kosusen juttusilla kävin. Ja täytyy yhtyä ylläolevaan kommenttiin "Kosunen on PRO". Kauppoihin ei vielä päästy, mutta kartoitetaan lähialueen tilannetta kun näkyy noita vaihtoehtoja tippuvan lisää tasaiseen tahtiin.
VALO HOITOA kuopiosta En suosittele kuopion venttili pajaa ainakaan. Käytin vuosi sitten 402 bbc kannet purettuina koska imu venojen ohjurit tuntu väljiltä ja oli venttiilin hionta tehty 1000km sitten. sanoin että tulee race käyttöön. JA venttiilipajan "pappa" oli samaa mieltä että ohjurit vaihtoon ja venttiilien hionta päälle. yht 300 e . Sit menin maksamaan kun olivat läjättynä. ihmettelin kun oli vaan tehty hionta ja kasaus , ajattelin että nehän tietää mikä on paras ja kasasin koneen. Pyörittelin koneen lämpöseksi ja ajelin testi ajoa noin 8km (max4000rpm) ja kilahti , ajelin talliin ja venakoppa auki , ohho tönäri hävinnyt ja venttiili puoliks auki . Kyselin venttiili pajalta mitäs tehdään, sano että ota kansi irti olen kasannut koneen päin vittua ja nännännäää, otin kannen irti männässä lovea venttili mutkalla ja tönäri sentin pätkinä öljypohjassa , meni nokan läpi ja hakkas kampiakseliin , rulla nostaja paskana, ja naarmua nokassa , valu ohjuri kannessa halki No vein kannen pajalle PAPAN poika purki sen ja pieksi tuurnalla venan irti ja sano että on se hirttäny kiinni , (oli tarttunut metallia varteen). Pappa tuli hyssyttelemään , että ei ole tehty mitään virhettä eikä takuuta . oma moka mitäs vein NYRKKI PAJAAN jossa ei ole työlle takuuta. siinä tuli 500e remppa valohoidon takia , tuli soiteltua , valitettua ja vaikka mitä kuukauden ajan ja paras selitys PAPALLA venttiilin hirttämiseen oli että ei saanut voitelua koska uusi varren kumi oli liian timmi. Sit vein tammer dieselille joensuuhun ohjureiden vaihtoon ja pyysin paperille selvityksen miksi vena hirtti . paperia ei tullut mutta ohjurit vaihdettiin ja ehjät venttiilit , koneesta löytyi myös yksi väärä venttiili lisää, jonka sanoivat huomaavan jo hionta koneessa pyörittäessä silmällä. JA sain sielläkin haukut ETTÄ KASAA nyt TARKASTI KONE. ELI koneessa oli joskus ennen kuin ostin hipsineet venat mäntiin , ja ostin koneen osina , käytin venttiili pajassa joka muka hioi venttiilit sovitun ohjurien vaihto rempan sijaan ,eikä edes hionut venttiilejä ja seetejä. Jos kerran huomasi silmällä jo väärät venttiilit . W****U JA olen muiltakin kuullut . bemarin kansi rempasta kaveri Oli epäillyt kantta ja vei ponnistettavaksi venttiilipajalle. soittelivat venttiili pajalta että kannessa näkyy halkeama , menivät katsomaan ja olihan siellä joku karva joka näytti halkeamalta ja ponnistuksessa ei vuotanut , ´ Saman kannen venttiileitä oli palanut ja kaveri sanoi että sillä on vara kansi josta vois hakea venttiilit , mutta venttiili pajan kaveri sanoi että heillä on noita venttiileitä ja kasasi kannen ja laskutti venttiilit+remppa . nooh kaveri kasas ja oli nokan asennus vuorossa ja eipä mahtunu nokka paikoilleen kun venttiilien varret oli liika pitkät . Taas kansi pajalle ja omilla venttiilellä kasaan ja maksu kasauksesta ei mitään takuuta mokalle ja turhaa työtä maksut tuplana , + venttiilit maksu ja tiivisteet tuplana, ja vara kansi josta venttilit oli hävinnyt venttiilipajalle. TOSI TOSI TOSI TOSI TOSI HYVÄ PAJA SIIS NYRKKI PAJA. Mokiahan tehdään mutta , takuu pitää olla , huijaamisestä puhumattakaan.