Kansipahvi pettänyt?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 28.1.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin, kävi tuommoinen mielessä kun käyttelin fordin kenttiläistä tässä taannoin.

    Ensinnäkin öljyntäyttöreiän korkista puskee kovasti höyryä kun antaa kenkää koneelle. Siis kaasua pumpatessa höyryä tunkee sen korkin huohotusrei'istä.

    Toisekseen korkissa on semmosta vaaleaa töhnää käytön jälkeen. Näyttää vahvasti öljyn ja coolantin seokselta.

    Kolmanneksi nesteet näyttäis käyvän vähiin syylärissä. Siis lisäyksen ja koneen käytön jälkeen. Saattapa siellä olla ilmaankin..

    Öljy näyttää muuten ihan mustalta. Siis tikusta katsottaessa.

    Olisko vielä jotain vinkkejä pahvin pettämisen tarkistamiseksi? Twincamin jutussa oli kyllä jotain hyviä. Konehan on mallia tikku, tiivisteen vaihto ei liene mikään erityisen suuri urakka, vai?

    Eipä kummempia,

    <Matti>
     
  2. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Se käry öljykorkista haiskahtaisi "normaalilta" huohottamiselta. Se töhnä korkissa on ilmeisesti ns. kylmälimaa, sitä tahtoo kertyä vähän kaikkiin huohottimen osiin, varsinkin pätkäajossa.

    Jos auto hävittää nestettä ei vika aina ole kansipahvissa. Käytä konetta ilman syylärin korkkia. Jos sekaan tulee kuplia, vuotaa painetta palotilasta kansipahvin kautta syyläriin.

    Jos öljy alkaa näyttää samanväriseltä kuin se kylmälima, on koneessa puurot ja vellit sekaisin ja pahvi menee varmasti uusiksi.

    Tikkukoneen tiivisteenvaihto on luokkaa kakunpala, en vain muista pitääkö kentissä irroittaa keinuakseli ensin edestä...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se huohottaminen on kyllä normaalia runsaampaa jos sieltä
     
  4. OpaS

    OpaS Gearhead

    ...öljyntäyttökorkista tulee öljysumua pihalle oikein urakalla. Kannentiiviste tuskin kampikammioon vuotaa. Eli kampikammioon pääsee painetta männänrenkaiden ohi (reikä männässä on myös aiheuttanut samannäköisiä efektejä ja kone kävi hyvin vaikkakin kolmella...) - tuntuuko startatessa puristuksia olevan kaikissa pytyissä?

    Ei muuta kuin kansi pois, sitten näkee missä kunnossa paikat on. Kannentiivisteen vaihto Kenttiin on tunnin-parin homma. Se keinuvipuakseli kyllä tosiaan täytyy irrottaa ensin, mutta eipä se iso työ ole.
     
  5. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    :smile: Viimeksi kun minulta mäntä puhkesi, oli huohottaminen todellakin aika voimakasta - takavalotkin olivat öljyssä. :-o

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Rubberduck 2002-01-28 14:59 ]</font>
     
  6. fisu

    fisu Gearhead

    kannattaa muistaa sekin että nuo laakerit ei kestä tuota glykolia, jos menee puurot ja vellit sekaisin niin on parempi vaihtaa myös liuskat samalla, saattaa olla ö-paineet aika heikot sen glykolikäsittelyn jälkeen.
     

Kerro tästä muillekin!