kansiremontti 305

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja onneton, 7.4.2008.

  1. onneton

    onneton Gearhead

    Juupa juu pitäs tehdä kansiremontti 91 305 capricen koneeseen.Käykö vanhat kannenpultit vai pitääkö vaihtaa uudet?Entäs kun kasaa niin pitääkö kannenpultteihin laittaa jotain tiivistettä(meenekö vesitilaan),entäs venttilien keinut mikä momentti kiinityksessä.Kannen pulttien momentti olis kanssa hyvä tietää.Tässä tietäjille purtavaa.
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Käy vanhat kannenpultit, pitää käyttää tiivisteainetta koska menee vesitilaan, pulttien momentti 95Nm ja keinut kiristetään siten että nokka perusympyrällä välys pois ja puoli kierrosta kiinni.
     
  3. onneton

    onneton Gearhead

    Minkä laista tiivisteainetta niihin pultteihin olis hyvä laittaa.
     
  4. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Black Gaskettia ainakin mulle suositeltiin ja hyvin on toiminut. Samaa paskaa myös imusarjan tiivisteeseen ja imarin päätyjen alle. 1 tuubi riittää helposti kaikkiin kohtiin ja maksaa tyylii jonkun euron.
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    ARP:lla on juuri tuohon tarkoitettua "trhead sealeria" ja saatavilla ainakin Racers Place ja us-parts!
     
  6. onneton

    onneton Gearhead

    Hommasin loctite 542 kannenpultteihin,imusarjatiivisteen lisäksi loctite 5923 saa nähdä mitä sieltä löytyy kunhan saan purettua.Toivottavasti ei ole kansi halki tai lohko mitenkään halki tai jotain.Tässä autossa on semmonen historia n.3v takaa että pääsi koneesta vesi meneen kortille semmosessa paikassa missä ei voinut stopata oli rekka takana ja edessä ja tulossa samaan risteykseen.En tiedä sitten tuliko siinä sitten pieni alku tälle veden hukkaamiseen.Tässä vuoden verran alkanut vesi häviään enempi ja enenmpi,ulospäin ei vuoda.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuskin siellä mitään on halki,kyllä se ois vienyt vettä sitten oikein urakalla!
     
  8. Latva jr

    Latva jr Gearhead

    Mulla oli itellä kans ´91:ssä vesien katoamisongelmaa.

    No, ensin oli syylari tullut tiensä päähän -> uusi tilalle.
    Ihmettelin että vesiä menee edelleen ja sit rupes lisäystahti kiihtymään ja tutkinta alkoi.

    Näytti siltä että olisi kussut alavesiletkun ja syylarin välistä. uus klemmari ja ei mitään vaikutusta.

    Alavesiletku oli kostea ylempää ja hihnapyörien välistä peilien kanssa tutkailee vespumppua. letkun liitos ok mutta vesipumpussa on "paniikkireikä" josta se sitten laittoi niitä vesiä pihalle.

    Eli pumpun mailit oli täynnä. uusi tilalle. loppui vesien meno ja lämppärin tehot parani. tarvittaessa on kuuma kuin saunassa. Eli ko. automalli on todella tarkka vesistään.

    Ja eikös se pulputa kuplia paisuntasäiliöön, moottorin käydessä, jos on kansi halki? Siis jo heti kylmästä lähtien?
     
  9. oh1gcg

    oh1gcg 3rd gear

    mulla kanssa caprice uhkasi keitellä ja hukkaili vettä.
    reikää yritin etsiä mutta turhaan.
    otin syylärin pois ja "tulppasin" toisen reiän ja toisesta pers tuntumalla paineilmaa sisään. ja kas kummaa kun näin teki niin syyläristä löytyi vuoto. ja vielä toinen juttu.
    samatemppu aiheutti syylärin hajoamisen en suosittele kenellekkään tätä operaatiota. lähti meinaan toinen pääty kun tungin liikaa ilmaa sinne :D
    johtui varmaan syylärin lahoamisasteesta.
     
  10. onneton

    onneton Gearhead

    Joo kyllä mää kattelin auton alle tallissa tossa talvella,laitoin paperia moottorin alle mutta ei siinä kyllä mikään kohta kastunut.On unohtunut kertoa että kun laittaa koneen käymään kylmänä niin tulee vesihöyryä
    putken päästä jos tukkii putken kädellä.Kun kone lämpiää "höyryily"loppuu
    ja tästä syystä alkanut epäileen kansivikaa,turpoo reikä kiinni kun lämpiää.Mutta siitä "höyryily" ilmiöstä että tässä on katalysaattori joka varmaan antaa oman osansa tähän ilmiöön.Viisaammat voipi korjata.En tiedä sitten että mikä tiivistemateriaali tässä moottorissa kansissa on noin alkuperäisesti,autolla menty n.270 000km, tuskin on koskaan pidelty kansia.Niin ja tossa kun kerroin että meni vesi kortille niin sen aiheutti kiinni jyrähtänyt termostaatti.Mutta täytyy tosiaan katsoo vielä kerran kaikki letkut ja syyläri,joka on vaihdettu muutama vuosi sitten.Joo ja vesipumpun olen vaihtanut pari vuotta sitten,mutta pulputusta en ole huomannut paisuntasäiliössä,en kuumana,en kylmänä.Täytyypi tarkastaa toi pointti kanssa kumminkin vielä.Pitäskö niitä kuplia tulla huomattavasti koneen käydessä jos kansivikainen?
     
  11. coupemopar

    coupemopar 1st gear

    Tulee kyl huomattavasti, ja letkuis tuntuu kova paine. vaikee uskoo et olis mikään halki, mut eihä sitä ikinä tiiä... Tekeekö se sitä höyryilyä käynnistykses kesällä/lämpimimmillä keleillä?
     
  12. onneton

    onneton Gearhead

    en muista höyryskö putki kesällä,mutta luulen että joku kaveri siitä olisi sanonut.
     

Kerro tästä muillekin!