kansista..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja duster70, 30.8.2006.

  1. duster70

    duster70 1st gear

    nyt pitäis saada konerakennettua eli millaisia virtauksia virtauksia teillä on kansissa ja millaisia tehoja? eli onko mahdollista saada 300cfm virtauksella lähemmäs 600hp vai tarviiko olla vielä enemmän kyseessä on siis pikkulohko
     
  2. martiar

    martiar 1st gear

    Riippuu kuinka suurella alipaineella on mitattu .....
    Ja kuinka suurella nostolla on saatu noi virtaukset ....
    Koskaan ei ole kovin helppoa saada noita tehoja ulos ....
    Mutta riittää kansien virtaukset .... pitää ottaa suht korkealla kierroksilla
    tollaiset tehot ulos ....
    Samaten joudut stroukkaamaan todennäköisesti konetta .... riippuu kuinka
    isot kanavat on kansissa .... jos tilavuudeltaan pienet kanavat niin silloin voit ottaa tehon pienemmillä kuutiotuumilla mutta jos isot niin joudut ottamaan kuutiotuumia avuksi ....
    Tässä kevyt apu mutta kannattaa ottaa yhteyttä sellaiseen henkilöön joka on kyseisen motin kanssa leikkinyt ja testannut paljon ....

    AM-Racing
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Melko kovat virtaukset sun kansissa, mahtaako tollasta virtausta saada edes pyörremyrskyllä mittaamalla??

    Tollaset 240-260 cfm .650 nostolla 28" H2O paineella riittää tollasiin tehoihin ihan hyvin. Ja noita saa suoraan "hyllystä" ostaa.
     
  4. duster70

    duster70 1st gear

    kiitos tiedoista. stroukkaus ei oikein onnistu tässä koneessa kun on tuleva c-ryhnän auto. paketin pitäisi kyllä toimia muuten.
     
  5. duster70

    duster70 1st gear

    niin ja kansiin liittyvää vielä sen verran että kestääkö ihan perus teräsventtiilit 8000rpm kierrokset vai kannattaako laittaa titaani venttiilit? titaanit maksaa vaan racersplacessakin 900e pelkät pakovenat
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Riippuu vähän kansista ja venttiileistä, paino on se oleellinen asia. Sen takia yleensä imu venttiilit on ne jotka ensinnä vaihdetaan. Ite väittäisin, että titaanivenat n. 600 heppasessa pikkulohkossa on aivan turhaa hifistelyä, laadukkaat rosteriset riittää.
     

Kerro tästä muillekin!