Kapeita vanteita?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja jzl, 5.9.2006.

  1. jzl

    jzl 1st gear

    Olen ajatellut hommata omaan rodiprojektiini levyjarrusatsin eteen. No kysymys kuuluu, että löytyykö kapeita 15-tuumaisia peltivanteita helposti 4,75" jaolla????? Entäs sitten 4,5" jako, löytyykö tähän kapeita peltivanteita kuinka???

    Niin ja millainen jako teidän rodeissanne on?? ja mitkä vanteet??
     
  2. kinde

    kinde Gearhead

    Amazonin peltivanteet on kapeat ja 15", 4,5 jako. On umpimallia ja soikeilla reiillä. JanneK myy umpimalleja.
     
  3. jzl

    jzl 1st gear

    No onkos amerikkalaasis kuinka kapeita vanteita?
     
  4. makke

    makke 1st gear

    Onko sillä tuon töttärän töräystä väliä mistä ne vanteet on lähtöisin kunhan jako on oikea ja leveys passaa haarukkaan mitä on hakemassa?
     
  5. jzl

    jzl 1st gear

    No eihän sillä oo mitään väliä millaiset ne vanteet on, mutta kun minulla on 37 hoppa, niin tuolle isojaolle on aika hankala saada 15" vanteita :rotfl: . Niinpä jako muutetaan jo levyjarrujen takia. Mutta kun en osa päättää, että muutetaan jako 4,75" -tuumaiseksi vai 4.5" -tuumaiseksi.

    Näitten juttujen perusteella 4,5" -tuumaiseksi kai :-?
     
  6. kinde

    kinde Gearhead

    Niin , onhan hopassakin ollut 4.5 jako! Ainakin jossain malleissa , siis uudemmissa.
     
  7. mke77

    mke77 Gearhead

    ...niiin lemmings varmaan net volvonkin vanteet on tehny :rotfl: et ei tartte pelkkää ett tarttuu mitään "ruotsi-tautia"
     
  8. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Joo, mulla on useampi satsi noita Volvon umpivanteita. Käsittääkseni useilta amerikkalaisilta vannevalmistajilta saa myös kapeita vanteita haluamallaan offsetillä kuitenkin mahdollisuuksien rajoissa. Kai noita uusia vanteita saa ihan yhtä lailla 4.5 kuin 4.75 jaollakin.
     
  9. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Enemmän ainakin mulle merkkaa miltä ne vanteet näyttää kun millä jaolla ne on.
     
  10. makke

    makke 1st gear

    Ja oikeesti sitä mäkin tarkotin, että jos vanne muuten sopiva, niin valmistusmaa ei saa enää ratkaista jos mitat passaa ja sen päälle vielä ulkomuotokin. Muistaakseni Volvon vanteet on ihan asiallisiakin.
     
  11. jzl

    jzl 1st gear

    EI sopinut nuo amazonin umpivanteet levyjen kanssa.:mad: Ja niitä rumempia uudempia vanteita en laita. Ei sovi vaikka laittaas levityspalaa väliinkin.

    Mulla on siis mopar levyt 4.5" jaolla 37 - fordin spindleissä.

    70 - luvun leveät ford peltivanteet menevät ok. :D Mutta olisko vastaavia vanteita kapeampina jossain pienemmis. Nuo vanteet on fullsize fordissa.

    Sitten kokeilin jotain ihan ihme vanteita (siis en tiedä mistä ovat). Niin näissä keskireikä ei täsmännyt. Pitäisi laittaa vanteet ensin sorviin ja kokeilla sitten.

    Ei siis vielä löytynyt just soppeleita vanteita, että ehdotuksia saa heittää. Mitkä vanteet teillä on alla??? kertokaa?? jos on 4.5" - jaolla.
     
  12. MoParin 15x4 tai 15x5 ainakin käy.
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kertokaas roti ukot (ja akat) onko noissa uustuotanto Buickin alurummuissa 5´ jako? Ja niissä feikeissä missä on levyjarrut sisällä? Siistejä ne on. Tampesterin näyttelyssä ei ollut mauseria mukana, mutta yhdessä rottelossa oli Buickin rummut ja pulttijako näytti isolta. Ja ne etuvanteet kapeilta. Ihmettelin ääneen mitkä kyseessä? Oli vaan tavallista kaposemmat miljunääri rättigummit edesssä peltivanteilla.
     
  14. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Uusista en tiedä, mutta wanhat muutetaan sopimaan Fordin navan 5.5" jaolle... Ja sitten alkaa löytymään sopivia vanteitakin. Itse käytin Buickin omia napoja ja 41-Pontiacin 4x16 vanteita.
     
  15. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Joo ei ne kaikkien levyjen kanssa sovi, mutta käy ainakin Amazoniin omilla ja 200-sarjan jäähdytetyillä levyillä.
     
  16. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Ei näyttäis ainakaan näissä olevan tasan vitosen jakoa tarjolla:
    http://www.est1946.com/index.asp?PageAc ... ProdID=957
     

Kerro tästä muillekin!