Kardaanikulma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Fordvessa, 13.8.2007.

  1. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Onko kardaanin ja perän välisellä kulmalla vaikutusta pitoon ja kannattaako laittaa säädettävät tukivarret että saa muutettua kulmaa? Kulma on nyt about 1 aste eli perän yoke sojottaa yhen asteen alaspäin.
    Perän tuenta on orkkis tehtaan 4 link tyylinen energysuspensionin puslilla ja auto Ranchero...
    Kulmaa pitäs vissiin olla vähän enemmän?
     
  2. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    Kartaanikulmalla ei mun mielestä ole vaikutusta pitoon, sitä vaan pitää olla ristikoiden toiminnan vuoksi, en tunne autosi jousitustyyppiä, mut esim lehtijousen etukiinnikkeen sijainti akselin keskikohtaan nähden vaikuttaa justiinkin pitoihin.
     
  3. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    toi on kierrejousilla ja alimmaiset tukivarret on pidemmät kuin ylemmät, vähän samaan tyyliin kuin esim -72 chevellessä...
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    Juu, paljon puhuttu pinionin kulma. Googlella varmaan löytyy tarvittavat asteet. Oliskohan 4-linkillä 1-2° ? noin yht äkkiä muisteltuna.
     
  5. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Joo löysinkin jo että 1-3 astetta ois hyvä, pitää tarkistaa vielä tuolta laatikon päästä että on myös siellä kohillaan...
     

Kerro tästä muillekin!