kasin sylinteri järjestys?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja aspen360, 9.4.2004.

  1. aspen360

    aspen360 1st gear

    oisko tietoo kasin sylinterijärjestyksestä
    onko niin ,että se lasketaan ristiin eli kuskinpuol.lähinnä jakopäätä on N=1 ja vänkärinpuolen eka on N=2 jne..vai lasketaanko sylkät niin,et kusinpuoli N=1,N=2,N=3,N=4 ja vänkärinpuoli 5,6,7,8
     
  2. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    juu, pariton (1,3,5,7) onpi kuskin puolen ja parillinen (2,4,6,8) apparin puoli
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    Fordissa sen sijaan on numeroitu toinen puoli 1-4 ja toinen 5-8.
     
  4. aspen360

    aspen360 1st gear

    kiitos..kyllä aavistus oli oikee ja sytkä järjestyksenki laitoin sit oikein .oli vaan puolimootorin virittäjillä eri kässäri....heh
     
  5. aspen360

    aspen360 1st gear

    onko tosi ,et Fomoco:ssa eri?
     
  6. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    foorteista en tiiä, mutta nimimerkin perusteella arvelin kyseen olevan moparista.
     
  7. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    ainakin foorttin v6 koneessa on hantin puoli 1-3 ja kuskin puoli 4-6.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Fordeissa on eri myös kaseissa.
     
  9. SamiL

    SamiL Gearhead

    Hämmennetäänpäs soppaa vielä lisää, seuraavissa ensin vasen, sitten oikea puoli:
    Mopar siis: 1,3,5,7 - 2,4,6,8
    AMC samoin
    Cadillac 425,472,500: 2,4,6,8 - 1,3,5,7
    Muut GM:t: 1,3,5,7 -2,4,6,8
    Ford: 5,6,7,8 - 1,2,3,4
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Aina se puoli lohkoista kumpi on edenpänä on numero 1. tätä vähän sotkee se että jotkut ovat siitä taaksepäin 1-3-5-7 ja jotkut taas 1-2-3-4 järjästyksellä.. Mut yleisin sytkäjärjästys on 1-8-4-3-6-5-7-2 ja esim Buickin naulapäässä toi toimii vaikka Buickin järjästys on 1-7.. kuka siit kiinnostunu.. Emme siis kunnioita Buken lohkojärjästystä, vaan lähdemme perinteisti etummaisesta ykkösestä nii lopputulos on sama
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Äh piti kertoman että SamiL on aivan oikeassa. Piti nyt vähän sotkea lisää.. Ja niiku alus oli puhe ni kyllä "ristiin menee"
     
  12. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    Moro,

    Threadistä ei selvinnyt, kenen koneesta on kyse, mutta Fordin osalta vähän tarkennuksia. Ensinnäkin mikä on vasen ja mikä oikea puoli? Kun avaat pellin ja katsot konetta edestäpäin, vasemman puolinen rivi=1-4 ja oikea 5-8, pienimmät numerot kummallakin puolella lähinnä etupäätä.

    Jos alkuperäisen kysymyksen taustalla oli sytytysjärjestys, riippuu vähän koneesta ja varmaan iästäkin. Seuraavat pätevät ainakin -71 - -85 vuosiin:

    255, 302, 429, 460: sytytysjärjestys 1-5-4-2-6-3-7-8

    351, 400: 1-3-7-2-6-5-4-8
     
  13. SamiL

    SamiL Gearhead

    Autossa ajatellaan aina vasenta ja oikeaa puolta ihan niinkuin tielläkin. Eli autoa katsotaan takaa, muutenhan se voi tulla päälle :smile:
     

Kerro tästä muillekin!