Kastuminen tuhoaa sytystulppia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kuokka, 31.3.2017.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei ku Biltemasta. Rupesi pätkimään jossakin 1,0...1,2 bar ahtojen välillä ja piti kokeilla, josko Ultiman puolasta loppuu puhti. Ei ollut sitäkään vaan seokset pielessä. Eikä mennyt vielä sittenkään tulppia, vaikka oli NGK:t. Tähän mä oon nuukuuttani vielä kierrättänyt käytetyt tulpat toisesta koneesta.
     
    4d sedan tykkää tästä.
  2. jrasi

    jrasi Gearhead

    Joskus reilu 20v sitten kun mulla oli KTM:n 80cc krossipyörä, se tuhosi tulpan aika herkästi, jos esim. liikeelle lähtiessä stumppasi.

    Oli tosin vanha kisapeli, kävi tyhjäkäyntiäkin ainoastaan kylmänä ja ryypyn kanssa. Isäukolla meinas tulla itku, kun selkä vääränä kantoi niitä toista sataa markkaa maksavia kynttilöitä, että juniori pääsee kuopimaan mökin pihasta nurtsit pois. Muistaisn, että NGK:n kapuloita käytettiin.
     
  3. rautapää

    rautapää 3rd gear

    Kai tässäkin kuviossa vähä meinaa et on muut sytkäpuolen rompposet kunnossa. Ite oon ollu hyvinkin tyytyväinen msd 6al+blaster2+accelin 8.8 comboon jos aatellaa toho tulppa kestoon. Ku esim poweris kone rötkötti hyvinkin pitkii aikoja tyhjää ni rivakka kaasunlirvautus kyl palautti käynnin. Ja oli kynttilät hyvinkii ällöttävän näköset.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Mitäs iloa noista resistor tai ei-resistor tulpista sit on?

    Onko näissä vanhoissa romuissa mitään väliä edes?
     
  5. T&S

    T&S Gearhead

    Resistori tulpat tai johdot, ei molempia. Poistaa radiohäiriöitä.
     
  6. BBC

    BBC Guest

    Ei mitään resistor tulppia. On mahtava kun naapurin telkkarissa menee "ufo" viivoja ja kyllitädin ääntä särkee radiossa silloin kun meikä pistää autoja tulille (rautajohdot, magneto ja ei R tulpat). Kommunistit kärsii kun kapitalistit kaasuttelee.
     
    Ässä. ja Karpov tykkäävät tästä.
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Saattaa myös olla välttämätön paha elektronisille sytytysvehkeille että on (R)esistoria joko johdoissa tai tulpissa. Ilman äRrää saattaa kylmetä sytkämoduli lopullisesti.
     
  8. 401

    401 2nd gear

    Varoa vaan ettei naapuri laukase sitä töllöä päästä läpi ja käännä wikströmin jakajaa mutkalle.
     
  9. rautapää

    rautapää 3rd gear

    Miulle sanottiin et ton boksin kanssa ois syytä käyttää resistori tulppia... Mene ja tiedä, en minä mikään sähkömies ole.
     
  10. 401

    401 2nd gear

    Tai ne roikat olla muuta ku rautalangat.menee sekasi nykymaailman sytkävehkeet jos ei missään ole häiriö suojausta.eriasia sitten jos kaikki on kammesta pyöritettäviä sytkä mukaan lukien.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Opelissa on resistori johdot ja tulpat :odeek:
    Ja alkuperäisenä
     
  12. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    vastuksen saa kotikonstein poistettua tulpasta
    tulppa ruuvipenkkiin ja pihdeillä posliinista pää pois (toholla voi polttaa ensin liiman)
    heittää vastuksen suuntautuneisuudestaan riippuen penikseen tai vittuun
    laittaa tilalle pätkän kuparijohdinta
    tiputtelee kierteeseen lukitetta ja ruuvaa kiinni
     
  13. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    kastuminen saattaa aiheuttaa sopivissa olosuhteissa tulpan keskielektrodin eristeeseen mikrosäröjä, joita pitkin kipinä pääsee karkaamaan maihin. tästä syystä tulppa ei toivu, vaikka sen uunittaisi. kelpaako?
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aika sopan se katti keitti, eli nykäskatin sanoin: kattihan se sopan keitti.
     
  15. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ääni Densolle. Siinä missä NGK ja Champion pimenee Denso toimii.
    Kaikkiin laitteisiin jossa tulppa tarvitaan sen on oltava Denso, toimii aina.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei.

    Resistorit pois ja kuparijohdot niin toimii parhaiten.

    Jotain radiohäiriötä ne poistaa mutta ei itteä kummemmin ole kiinnostanut radioliikenteen häiriintyminen. Katsastusasemallakin radio vollotti kun katsuri ajoi autoa nosturille ja joku audi sammu viereen, tiedä sitten johtuko musta mutta ongelmansa kullakin.....
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Oldsissakin on
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ajoit liian hissutellen, liian rikkaalla seoksella tai liian kylmällä tulpalla.
     
  19. jrasi

    jrasi Gearhead

    Ainakin liian hissukseen, tuohan on just se paras vehje opetella ajamaan, kun aikaisemmat kokemukset moottoroiduista kaksipyöräisistä oli jotkut Puuhamaan tms. variaattorivehkeet. Mutta opin!
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo noi on tossa mielessä aika huonoja harjotteluvehkeitä kun ei kestä hissuttelua.

    Joskus sam nlaista oli mikroautoilussa kun vanhat äijät osti vanhoja ICA autoja, 100Cc 20 000 jenkaavilla ilmajäähykoneilla ja ajo hissuksiin niillä tai ei vaihtanut välityksiä lyhyelle syheröradalle oikeeksi jollon se kone ei ikinä kiertänyt kunnolla tai toiminut oikein.
     

Kerro tästä muillekin!