Katkokävelevä opel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Driver81, 25.5.2010.

  1. Driver81

    Driver81 2nd gear

    Stumppaa kesken ajon. Täysin satunnaisesti joskus pääsee sinne minne oli menossa ja toisinaan jo parin kilometrin ajon jälkeen. Konehuoneessa liittimet on hyvin ja polttoainepumpun rele on ehjä. Polttoaine suodatin alla reilusti alle kympin ajettu. Voiko itse polttoainepumppu tehdä tuollaista katkomista. Siis tietenkin voi, mutta oisko jotain muuta. Hyvinkin mahdollista että se on vielä alkuperäinen ja kohta on 350 tkm mittarissa. Toimiessaankin aavistuksen nykii kun yrittää kunnolla kiihdyttää?
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Malli, vuosimalli, moottorityyppi jne. helpottaisivat diaknoosia. :wink:
     
  3. kmovat

    kmovat 1st gear

    tarkista vielä liittimistä se jakajan kyljessä oleva moninapaliitin. sillä on tapana murentua sieltä jakajan sisältä, jolloin jakajan puolella olevat urospinnit pääsee liikkumaan taaksepäin kun johdonpäässä oleva naarasta työnnetään kiinni, huono kosketus ja pätkii niin että satunnaisesti sytkä häviää. liitin siis näyttää päällepäin ihan ok, mut jos rikki niin huomaa kun ottaa liitoksen auki niin ne urospinnit liikkuu taaksepäin painaessa.

    nimimerkillä. ajoin pätkivällä opelilla talven :D

    nii tai voi siel olla muutakin vikaa..
     
  4. testaaja

    testaaja Gearhead

    Vaihda virranjakajaan pyörijä.
     
  5. Driver81

    Driver81 2nd gear

    Joo sori

    Astra, -92 GT 8v 2,0l

    Ei ole virranjakajassa pyörijää, mutta tuo kmovin kauppaama ehdotus pitää tarkistaa kuhan koittiin ennättää. On muuten ratkiriemukas vika kun käy miten milloinkin. Viime syksyllä pätki pari kertaa vaan talvi meni TÄYSIN ilman mitään niin ehti jo unohtua koko homma. Kelien lämmettyä kiukuttelu taas alkoi.

    kiitoksia
     
  6. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    meillä opelin 1,6 ecotecissa puola reistaili samalla lailla. välillä mentiin kuukausi nykimällä ja sit taas päivästä pariin kuukauteen nykimättä...
     
  7. tabs

    tabs Gearhead

    Parin yksilön pa-pumppu on tehnyt tuollaista, reilu kopautus esim halolla sinne takalattian tienoille ja kas matka jatkui taas.
     
  8. fmila

    fmila Gearhead

    Ei bensapumppu juurikaan rupee pätkimään. Jos sen saa käyntiin niin se kyllä pyörii ajorupeaman loppuun asti. Opelin pumput kestää kyllä tosi pitkään, jos ei ajeta jatkuvasti lähes tyhjällä tankilla. Siitä ei tykkää sit mikään muukaan sähköinen pumppu. Varsinkin Saabin pumput hajoaa bensapulaan tosi helposti.

    Mut tulpan johdoille on Opeli kranttu. Jos on huonot johdot, niin se nostaa jännitettä niin kauan et joko käämi sieltä jakajasta tai ohjainboxi "sulaa". Kandee tarkastaa aina ekaks tulpan johdot ja uusia ne, vaikka ovatkin vähän arvokkaat
     
  9. jublomb

    jublomb 1st gear

    map anturi vaihtoon.
     
  10. Driver81

    Driver81 2nd gear

    Kissan kassit näytti tuo jakaja ettei perinteinen olisi, vaan kopan kun avas niin ihan perinteiset hilkeet löyty sisuksista. Nyt on uus kans ja pyöriä vähän hätäsesti tulin kirjottamaan kun ovat uudet osat vielä pöyällä.

    Tulpan johdot on ok...ja tulpat sen polttoaine suotimen kanssa samoihin aikoihin laitettu eli alta kympin.

    En kehtaa enää nostaa niin editoin tätä

    Nyt toimii...puolalta eteenpäin sylinterille asti on kaikki uutta niin katos rykiminen. OD:lle kiitoksia olin ihan varma että on polttoaineen saannissa häsmäkkä.
     

Kerro tästä muillekin!