Terves, Käänteinen choppaus: Onko kukaan tehnyt ja jos on, niin miten on onnistunut? -20-30 lukujen suorilla tolpilla varmasti helpompi, mutta mites esim. hieman pyöreämmillä takakulmilla ja kallistetuilla etutolpilla? Ja tässähän ei kysytty kannattaako vaiko ei =).
Un-chopping, jos choppaus on katon madaltamista, käänteinen on varmastikin korottamista. Nikuzai, niin miksi? Ehkä ne matalat autot ei kaikkia kiinnosta?
Juuri näin eli choppaus lasku ja un-choppaus saada katto takas orkkis mittoihin. Kysymykseen Miksi? Miksi ei. Syy näinkin pinnallinen eli ulkonäkö.
Ei tartte itsestään selvyyksiä vastailla Vaan oisko entisöinti vai mieluisen auton mieluistaminen, eli pitkä selkä ja kipeä takaraivo ajokaudella, niin nostaa pari tuumaa kattoa jolloin takaraivon kipeytyminen vähenee
Tallilla yksi kaveri teki unchoppauksen kuuskytluvun puolivälin 4d Chevelleen jota oli kovalla innolla, vähällä pitkäjänteisyydellä ja -taidolla alettu choppaamaan. Siihenkään ei löytynyt kokonaista kattoa vaikka ei mikään harvinaisuus edes ole. Mutta kahdesta palasta se muotoutui. Ihan järkevä teko kun auto oli vähäruosteinen ja orkkiskutosella ja siihen nähden harvinaisilla lisävarusteilla.
Ihan näin offtopiccina. Joko tommi saanut chevellen valmiiks? Toi chevy kulkeutu multa tompalle. Ei ollu siis minun vaan jonkun forssalaisen choppaama .
Hienoa! En ole ymmärtänyt ikinä choppausta. Mites muuten ohimennen noi oli sitten kyse choppauksesta tai unchoppauksesta niin noi pilarien lujuudet pysyy? On varmaan asiasta jauhettu...
Ääh oli huonon kirjoituksen päivä eilen, ei ollut muuten ainoa kirjoitusvirhe, mut kylhän oon parantanut lukihäiriöni kanssa
Toivottavasti pilareita ei ole kallistettu, se tekee tästä korjauksesta työlään. Onko kattoa itsessään kavennettu tai jatkettu? Vai vaan laskettu? Jos vaan tiputettu niin asia on "yksinkertaisempi" . Tolppien jatkaminen ja niiden profiilin teko suorasta pellistä saisi minut antautumaan, muttei se toki olekkaan mikään mitta. Olen huono peltiseppä enkä edes oikeastaan sitä lainkaan. Pitäisköhän tossa leikata katto irti siitä mistä on saumattu , jäykistää väkiaikaisilla vahvikkeilla ja lisätä tavaraa leikattuihin kohtiin väliaikaisilla latikan pätkillä kunnes katto oikealla paikallaan, ja alkaa sittenratkomaan millaista profiilia ja millä keinoin pilarin saa rakennettua kasaan ja yksitellen poistettua näitä väliaikaisia latikoita.. ?
Viestiketjun alkupäässä ihmettelin, käänteistä choppausta. Arvelin, että korottaako joku orkkis kattoa ylöspäin, sellaista tapaa harvemmin... Onneksi taitaa olla kyse pannukakku lookin muuttamisesta siedettävämmäksi. Työmäärä tulee olemaan melkoinen. Puuttuvat pyöreäprofiiliset tolpanpätkät teettää töitä, jos haluaa kittimäärän pysyvän kohtuullisena. Kattoa tarvii pienentää, se ei ole kovin paha. Helpommalla pääsis jos hieman nostais alustaa. Jos kuskin pää osuu kattoon, niin jakkaraa alemmas. Jos tuulilasi näyttää liian kapealta ja se on asennettu perinteisellä kumitiivisteellä, niin liimattavalla lasilla saa helposti reilun tuuman korotettua tuulilasia. Sillä on jo merkitystä ulkonäköön. Luonnollisesti uusi tuulilasi olisi teetettävä, mutta katon korotuksella pitäis uusia kaikki lasit, ovenpielet, listat,verhoilut ja ehkäpä vielä se lupahässäkkä...
Helpoin tapa on hommata alkuperäisillä mitoilla oleva katto tolppineen (riittävän alhaalta leikattu) ja vaihtaa koko roska kerralla
Ehkä tuo katon vaihtaminen olis paras ratkasu, koska ilman katon leikkelemistähän tuo katto ei istu, kun pari tuumaa on välistä pois. Oviahan on maailma täynnä. Sitte vaan pikakiinnityksillä katto kiinni, niin olis 3 in 1 (orkkis, chopattu ja avo) :wink: Onko kellään kokemusta noista ruotsalaisista 5wd korjauspaloista: http://jocar.se/index.php/cPath/182/osCsid/n5ns464hb3ov1lmdl23s55ndu3 tai jenkkiläisistä UNP:n korin osista? Diilaako kukaan Suomessa?