Katsastukseen suunnitellaan merkittäviä tiukennuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 1purehell, 17.2.2017.

  1. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Jos ei sille maksulle saa mitään lisäarvoa niin se on 100% liian kallis, ei ole itselle ainakaan tähän päivään mennessä ollut mitään hyötyä katsastuksesta. Voisin hyvin luopua.

    Useempi auto niin ei niihin kaikkiin tuu aina kilometrejä, silti niillä olis ihan vaan kunnossapysymisen vuoks kiva ajella välillä
     
  2. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Onhan nuita muitaki turhia maksuja. Verot, eläke maksut ( en jää eläkkeelle) alvit. Vakuutukset. Jäte maksut..... Varmaan ois parempi ku siirryttäs niinku muissakin maissa. Jokainen maksaa mitä tarttee tai haluaa. Ja laki pois niiltä osilta.
     
  3. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    No ainakin noita kaikkia edellämainittuja pitäis suomessa laskea reilusti, vaikka ei kaikki turhuudessa oo ihan verrannollisia katsastukseen. Osalle noista saa jopa hieman vastinetta, vaikkakin aika huonolla hyötysuhteella.
     
  4. GMies

    GMies Gearhead

    Se on kumma juttu, että nämä mulkut keksii vapaaehtoisesti ottaa näistä " Brysselin" vaatimuksista aina ne kuluttajien kannalta ikävimmät kohdat ja muut pitää taistella EU- tuomioistuimen kautta.

    Siinäpä loistoidea, laitetaan oma katsastuskonttori ja aletaan katsastelemaan toistemme autoja, kartellin luominenkin on helppoa, joten voimme keskenämme sopia katsastushinnasta, verottaja nuolee näppejään, kun kaikki tulot menee kuluihin ja meille autoilijoille katsastus ei siten maksa mitään.

    Hämmästelinkin, miten täällä muutamat sankarit pystyvät ajelemaan katsastusvälit jarruttomilla ja muutenkin epäkuntoisilla autoilla, miten nämä pärjäävät kaupunkiliikenteen jonoissa ja liikennevaloissa, pimeillä maaseudun teillä jne.

    Luulin, että keskustelu koskee autojen katsastusta ja suomalaista virkamieskulttuuria, mutta nyt vasta tajusin, että tämähän onkin nulikoiden ”paskanjauhantakeskustelu”.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Viikossa menee polttoaineisiinkin enemmän kuin katsastukseen kerran vuodessa.
     
  6. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Toisiks paskin on se että johonkin muuhunkin menee rahaa :D
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    No polttoaineella saan autoni liikkumaan viikon ajan. Katsastuksessa saan reikiä ja nillitystä rahaa vastaan kun suu vaahdossa hakataan kaikki paskaksi. Verokin on vähemmän haitallinen kun se ei yleensä vahingoita mun autoani milläänlailla.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Käytkö jossain vintage-katsastuksessa?

    Mulle ainakin oltu yhtä inssiä lukuunottamatta aina asiallisia ja mitään ei ole rikottu. Leimalla saat vuoden ajoaikaa otaksuen että verot ja vakuutukset hoidettu.
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Samaa ihmettelin minäkin, kuulostaa vähän essonbaari-jutuilta taas. Mulkkuja inssejä on joskus sattunut eteen, mutta ei yhtään joka olisi ehjää autoa rikkonut. Jos on mätää niin sitten on mätää... Jos "kaikki hakataan paskaksi" niin asiakas voi ja asiakkaan pitääkin tehdä valitus.
     
  10. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ei kannata sit muuten enää matkustaa ruotsiin ainakaan harrasteautotapahtumiin. Sielä tulee pelkkiä jarruttomia harrasteautoja vastaan kun ne hullut poisti katsastuspakon vanhoilta autoilta:rolleyes:
     
  11. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    Ymmärsinkö oikein, että esität nykyisen systeemin tilalle nykyistä kalliimmaksi käyvää systeemiä? Ok, ok.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toi tienvarressa kyttäys olis aika ddr meininkiä vaikka ajatus oliskin kiva.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jep. En muista koska mulla olis edes ruostepaikkaa revitty auki. On näytetty että tossa hapan ja sen korjaat. Turha sitä mättää ja jos meisseli menee läpi niin ei kovin kovaa ole pelti.


    Iskari ja jarrudynossa vaikea natsistella ja päästöissäkin aina malttaneet hetken yrittää jos ei näy sekunnissa osuvan arvoille.
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ehjä massa on vedetty paskaksi koska "siellä alla on yleensä ollut mätää" no ei ollut kun olin kädellä koputellut mutta pitää kuulemma käyttää hakkua. Seuraava oli etuoven etupilarin, mikä aakkonen lieneekään, joka vedettiin paskaksi ja hakattiin lommoille. Meni kyllä läpi mutta saman mätävian olis voinut näyttää sormella että korjaappa toi kun on mätä eikä mätkiä niitä kaikkia ruostepaskoja sinne pilarin sisään ja hakata ehjästäkin kohtaa maaleja pois jollon mun täyty avata alhaalta se ehjä kotelo että sain ne märät ruostepaskat sieltä ulos.

    Iskaridynossa valitusta liian huonot iskarit, vaihdnaan iskarit ja samat lukemat "jaa tais ne olla sitten ehjät uudet täällä näyttää olevan". Juu ihan törkeen komeeta vaihdella ehjiä osia.

    Sitten ihan päinvastasta, sellanen saabbi mennyt läpi missä pallonivelen sai ulos kupistaan vedettyä koska katsuri ei osannut katsastaa ja aittaa niitä palikoita sinne väliin. Hylky ja ajokielto kuitenkin tuli kun päästöt liian suuret, mee korjaamolle säädättää autos vaikka mulla oli säätötyökalu mukana ja sanoin että jos säädetään? Sit vein lapun sille, se katto ja kassan kautta 20e jälkitarkastus. Vittu kun saa rahoilleen vastinetta kun jumalolento inssi vilkasee paperia ja maksaa 20e.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaihda konttoria. Vai onko noin käynyt monessa eri paikassa?
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kolmessa, nykynen on hyvä.

    Varmaan joskus 20 vuoden päästä meno järkevöityy katsastajien osalta kun kaikki vanhat puolijumala- valtionkatsastajat on viimestään eläkkeellä.
     
  17. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    En tiedä onko täällä ollut juttua trafin uudesta ruostevaurioiden korjaus ohjeesta...lukekaa se js oivaltakaa....
     
  18. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ja taas. Yksi asiakkaan rellu. Kävi tarkastuksessa. No joitain vikoja korjattiin. Ruoste viat ei. Helmassa noin 40 cm reikä. Plus pari muuta reikää taka akselin alla. Ja taka jarru putki tihmi. No tämä keski ikäinen nainen halus kuitenki eka käyttää leimalla. No niistä taka akselin alla olevista reijistä tuli hylky sekä jarru putkista. Ne nyt laitetaan. Mut konttori setä ei sanonut mitään siitä helmasta. Siis siitä 40x7 cm reijästä. No sitä ei nyt sit hitsata vaikka se tulis siinä samalla. Ja näitä on paljon. Sillä minä puollan katsastusta. Jos kansalaiset pitäis huolta vehkeistä. (Minä mukaan lukien) olisin toista mieltä. Me suomalaiset ollaan nuukaa ja itsepäistä kansaa.
     
    wilburi tykkää tästä.
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Sitten unohtu mainita vielä nämä runkonumeropelleilyt. 60- luvun autosta meinas tulla hylky koska runkonumeroa ei ollut ja tyhmät jenkit pistää runkonumerot kuulemma ihan vääriin paikkoihin...Runko voi olla varastettu tai muutoin prosentit merkkaamatta jollon tulis tehdä muutos katsastus ja maksaa se 20 vai 40 euroa. Kinaamisen ja päivän hakemisen jälkeen sain kuitenkin leiman vaikkei numeroa ole kun se auto tosiaan oli 60- luvulta ja en suostunut lähtemään ulos ennen kun saan leiman... Toinenkin vastaava tapaus oli eri autolla missä myös katsastaja alko puhumaan jostain rahastusmuutoskatsastuksesta kun runko ei ole orggis koska ei numeroa. Heräs sitten kuitenkin tähän maailmaan kun sanoin että vien sen sitten toisaalle muutostettavaksi kun ei edes inssi olis numeroa meistannut vaan mun olis sekin sitten pitänyt tehdä itse. Se olis vaan jumalaisella kahden kympin arvosella katseellaan kattonut sen numeron. Tää viiminen oli sellanen parin tonnin auto josta inssi väitti että oon vaihtanut rungon mutta samalla katsastuksella sitten hylkäs sen mun "vaihtaman" rungon mätäviasta joka sinällään oli OK mutta kuvitteliko se tosiaan että vedän mädän rungon mädän kopan päälle korjaamatta mitään????

    Ja nämä on sattunut mulle eikä millekkään esson baarin jarmo-oskarille.
     
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Semmonen suuresti kummastuttaa. Jos autot kerta on kaikilla täällä kunnossa? Ni ei sillon luulis haittaavan tämmönen uudistus?
     
    Karpov tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!