Katsastuksen hinta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja caminoss, 9.12.2007.

  1. caminoss

    caminoss 1st gear

    Kävin katsastamassa käyttikseni ja olin perseelleni lentää: Diesel henkilöauton katsastus+ pakokaasutesti 81 EUROA. Mielestäni ihan järjetön hinta, varsinkin kun autoja sattuu tällä haavaa olemaan kolme. Asiasta järkyttyneenä tutkin nettiä ja löysin tuollaisen sivuston-> http://www.katsastushinnat.fi/ . Ja aion jatkossa käyttää hintavertailua, voin kulkiessani käydä vaikka vähän kauempanakin katsastuksessa, että saataisiin A-katsastuksen hintoihinkin jotakin järkeä.

    Ps. En huomannut ketjua aiheesta, sori jos sellainen olisi ollut valmiina.
     
  2. alteredmag

    alteredmag 1st gear

    joo. laillistettua rosvousta. ja ellen ihan väärin muista on a-katsastus jonkun brittiläisen rahoitusyhtiön omistuksessa...
    eli lain voimalla kansalaisten rahat ulkomaille!
    ja tässä systeemissäkö ei ole mitään vikaa? :rotfl:
     
  3. XVD

    XVD Gearhead

    joo ei tässä mitään vikaa oo..se nyt vaan sattuu oleen niin että jotku ovat huomanneet että miten päästään rikastumaan äkkiä 8)
    mutta on se kyllä kallista muistaako kukaan ku markka aikana hinta oli jotain päälle satasen ja siitä ei oo hirmukauan aikaa..sais kyllä tulla joku selitys tuolle hinnan nousulle :mad: joku muukin kuin tuo jo mainitsemani :argue:
     
  4. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Eilen itse satuin kiinnittämään taas huomiota tähän hintojen nousuun, A-Katsastuksella rekisteröintikatsastus nousi kertaheitolla 20 euroa, lisäksi nuo määräaikaiskatsastukset, uusintakatsastukset ja muut mittaukset nousivat muutaman euron. Ja sopivasti tämänpäiväisessä Aamulehdessä oli artikkeli katsastusten hinnoista. Kuulemma liikevoitto on 30 - 50 prosentin luokkaa. Aika kivasti tulee voittoa ja koko ajanhan ne perustelevat hintojen nostamisiaan kohonneilla kustannuksilla.
     
  5. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0
    Eli älkää rutisko. Tuollahan just sanotaan että nyt on asiat paremmin kuin koskaan. Jos nyt verot ja katsastusmaksut ja bensanhinta ja muutama muu pikkujuttu vähän kallistuu niin kukapa sitä nyt muutamien kymppien perään jaksaa kiukutella. Meilläkin on vaan kolme autoa, joten ei tunnu missään.
    :poff: :poff: :poff: :rotfl:
     
  6. Vinkki: Hei ne joilta bisnessauma meni katsastuksessa. Luotsaus.

    http://www.hs.fi/keskustelu/Kilpailuvir ... 5&tstart=0

    "Kilpailuvirasto purkaisi valtion luotsausmonopolin
    Kilpailuvirasto esittää, että liikenne- ja viestintäministeriö asettaisi työryhmän selvittämään luotsauksen avaamista kilpailulle. Esitys on päivätty viikko sen jälkeen, kun oikeuskansleri Jaakko Jonkka ilmoitti, ettei valtion luotsausmonopolia ollut tarkoitus purkaa, kun valtion Luotsausliikelaitos Finnpilot erotettiin Merenkulkulaitoksesta vuonna 2004.

    Lue lisää: Helsingin Sanomat 9.12.2007 20:10
    "

    Ja kaiken kuvaava kommentti:

    "Taas pakkorahastus yksityisille
    md | 9.12.2007 20:54
    Mikä siinä on, että kun puretaan valtion monopoleja, säilytetään kuitenkin asiakkaiden pakkorahastus.

    Anteeksi vaan, mutta kilpailuvirasto ei näemmä ymmärrä markkinatalouden päälle yhtään mitään, kun kilpailuun sisältyy olennaisesti mahdollisuus kieltäytyä ostamasta tuotetta kokonaan.

    Tietysti tässä tapauksessa se ei olisi mahdollista, sillä muuten öljytankkerit törmäilisivät kareihin vasemmalle ja oikealle.

    Tässäkin käy nyt niin, että pakkorahastus säilytetään ja muutama firma rikastuu koska sattuvat oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.

    Mitä jos vaan säilytettäisiin luotsaus valtiolla koska yksityistäminen ei tuo muuta lisäarvoa kuin sopimuksen saavan luotsausfirman omistajan pankkitilille, kun on varmaa rahaa tarjolla.

    Itsekin ryhtyisin heti yrittäjäksi, jos valtio lainsäädännöllä pakottaisi asiakkaat käyttämään palveluksiani ja maksamaan siitä ilosta! "


    Eli löytyykö OD-lta autoja harrastavia herrasmiehiä, jotka ovat valmiita iskemään rahaa kiinni uuteen firmaan, jos tuo menee läpi? Rahoilla perustetaan L-luotsaus Oy, joka palkkaa sopivan määrän luotsikelpoisia ukkoja.

    Sitten seuraavat vuodet nostetaan luotsasumaksuja kilvan parin kilpailijan ja valtion liikelaitoksen kanssa, luoden leikkikuvaa kilpailusta, kun hintamme eroavat euron peri toisistaan, vaikka vuosikorotukset ovat samat.

    Koska laivat joutuvat lakisääteisesti käyttämään luotsia , rahantulo on loputon niin kauan , kun Suomesta käydään kauppaa / matkustetaan laivalla ulkomaille.

    Noin seitsemän vuoden päästä seuraavan nousukauden huipun lähellä myydään valtiollisella pakolla rahastamiseen perustuva firma ulkomaalisille sijoittajille sika hintaan, joka perustuu tuleviin tuottoihin lakisääteisesti säädetyn palvelun myymisestä ostajille, jotka eivät voi sanoa ei.

    Sijoittaneet voivat rakentaa isot tallit ja keskittyä autoharrastamiseen loppuiäkseen..

    Siistiä.

    Odotan, kun vesilaitokset ovat vuorossa. Osta , maksa tai et saa vettä. Siellä sitten seuraava sijoituskierros. Sitten palontarkastus. Sitten rakennusvirastot..

    Vittu jos et tarvitse rakennus lupaa, älä osta sitten..

    Pakolliseksi säädetyn viranomaistoiminnan "kilpailuttaminen" paras keino varastaa rahaa venäjän tyyliin tälläpuolen rajaa.
     
  7. Ei. Energiasektori , joka rakennettiin valtion ja kuntien toimesta verovaroin on jo osin myyty. Vesilaitokset seuraavaksi.
    tämä on sitä saatanaa, kun sosialistit "kilpailuttavat".

    Miten olisi verotuksen kilpailuttaminen? Olisin valmis perustamaan V-Vorotus Oy:n heti.
     
  8. caminoss

    caminoss 1st gear

    Kysymys ei oikeastaan ollutkaan varsinaisesti hinnasta, vaan onko palvelu hintansa arvoinen. Mielestäni ei tosiaankaan ole, siksi aionkin äänestää "renkaillani" ja etsiä halvemman paikan. Jos joku on viitsinyt tuollaisen sivuston värkätä, miksei sen tarjoamaa tietoa käyttäisi hyväksi? Katsastus on lakisääteinen juttu, joka on tehtävä vaikka maksaisi tuhat euroa laaki. Ja tällä menolla se maksaakin muutaman vuoden kuluttua, ellei ihmiset suosi halvempia asemia. Kallein maksaa sentään 148 euroa ja halvin 39 euroa. Tekee erotukseksi kolmella autolla 327 euroa. Mun ainakin pitää käydä töissä yli 2 päivää, että saan erotuksen tienattua. Ja vaikka ei menisi kuin tunti, en enään suostu ylihintaa maksamaan. :mad:
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    oulussa maksoi pari viikkoa sitten dieselin katsastus 71e
     
  10. No johan oli pirun halpa noin vartin hommaksi. Tuntihinta on vain 284€/h
    lakimiehet kiskovat alle 100€ tunti ja korjaamossakin maksaa sen 50€/h.

    olipas halpaa.
     
  11. signet

    signet Gearhead

    Niin niin mutkun...eräs suht isolla yksityisellä konttorilla työskentelevä heppu puolusteli hintoja sillä et pitäähän heillä olla kalliit vehkeet,dynamometrikin niin kallis...ja nosturitkin pitää olla katsastettu ja pakokaasutesterikään ei kestä yli viittä vuotta...
    Vehkeethän ovat jossain määrin samoja kuin korjaamoissa eikö vain?
    Konttorilla,poislukien pienet yhden tai kahden inssin konttorit,samoja laitteita käyttää sarjatyönä useampi katsastusmies, joten kaluston käyttöaste ja tuottavuus on varmasti autoalan parhaimmistoa.Varmasti on konttorien käyttökulut nousseet,onhan kaikki kallistunut, mutta kulut ei ole nousseet samaa tahtia katsastusmaksujen kanssa.
     
  12. malonari

    malonari 1st gear

    Miksi ei myönnetä korjaamoille joissa nuo tarvittavat laitteet on , lupia
    katsastaa autoja .
    Normi katsastus ei kovin kummallinen juttu ole...Mutta nuo hinnat saa
    ikävöimään entis ajan jännityskatsastuksia :odroll:
    Ei noita vanhoja romuja kannata leimata kun joka toinen vuosi ja jos
    kilvet lähtee niin se nyt ei kirpase kun 50 e

    Vapaa kilpailuttaminen ajaa asiakkaat rikokseen :poff:
    Kansa on vapaasti ryöstettävissä ja turha on inistä kun osa väestä
    puolustaa toimintaa :wc:
     
  13. Jimi

    Jimi Gearhead

    Meilläpäin oli ainakin tänä aamuna riisselin katsastus päästöineen 53e
     
  14. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Aihe joka käsittelee asiaa on jo ketjun nimi "a-katsastus omistajien palkkatulot" siinä ruoditaan syitä ja seurauksia siitä kuin tähän tilanteeseen ollaan tultu ja miksi.
    Maksaa ja maksaa pian taas enemmän ei voi mittään.
     
  15. Ck

    Ck Gearhead

    Ainakin täkäläiselle katsastusasemalle tuli viime keskiviikkona sähköpostia AKElta että perjantaista lähtien hinnat nousevat tietyn verran. mm. rekisteröintikatsastus 50%, muutoskatsastus 25% ja tavallisetkin katsastukset muutamia euroja.

    Oli meinaan 35" renkaiden muutoskatsastus 35€. :rotfl:
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead


    Mites AKE voi määrätä katsatushintoja???
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

    Itse asiassa en tiedä vaikuttiko juuri tuo sähköposti normaalin katsastuksen hintoihin. Hinnat kuitenkin nousivat ilmeisesti 2 tai 3 euroa kyseisellä asemalla. Joitakin kuluja kuitenkin tuli lisää jotka tuon korotuksen aiheuttivat.
     
  18. Ct

    Ct 1st gear

    Voidaan olla täällä susirajalla näköjään onnellisia taas jostain :lol: katsastus yleisesti 29€. Bensiinin pakokaasu luokkaa 0-10€ Diiselin testin hinnasta ei suuremmin kokemusta mutta ainakin toussa vertailun sivua kattoessa kanssa luokkaa 10€

    Täällä on konttoreita/eri yrittäjiä ainakin 5 joten sitä myöten myös tervettä kilpailua syntyy "asiakkaan eduksi"
     
  19. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    täällä siunailtiin sitä kun jeltsin myi tenniskavereilleen avtovazin yms tuottavat valtionyhtiöt.

    ei sen kummempaa taida tuo touhu olla nytkään

    millähän perusteella rekisteröintikatsastus pomppaa 250e:een?

    haluavat siis paaliin kilvistäpoistetut.

    no hyvä. mä saan itelle yhen bluebirdin
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Selityksiä on ollut monia, mutta mikään niistä ei ole uskottava. Suurin syy on luvanvarainen lähes monopoliala, jolla hinnat voidaan vetää hatusta ja valtion lainsäädäntö takaa asiakkaat.
     

Kerro tästä muillekin!