Katsastuksen hinta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja caminoss, 9.12.2007.

  1. 660

    660 1st gear

    ite oon ajatellu lopettaa koko konttorilla ravaamisen, saa sen auton muutenki pidettyä kunnossa.
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Toi alkaa kyllä olla harkinnan arvoinen juttu ku miettii milloin viimeks on tavallisella käyttöautolla edes osunut mihinkään ratsiaan :wink:
    Toinen mielenkiintoinen piirre on ollut viime aikoina uusintanäyttöjen muodostuminen joka sekin vaikuttaa enempi arpapeliltä kuka aina sit otetaankin lisärahastuksen kohteeks tuottamaan lisää myyntiä kyseiselle katsastuskonttorille. Sen verran "arka" juttu että jätänpä tässä vaiheessa kaikki nimet sikseen mut tiedän useita tapauksia missä auto on tsekattu ennen leimalle vientiä (myös jarrut testerillä plus päästöt) ja sit kyseinen auto on hylätty joko niiden takia tai jostain muusta kivasta pikkujutusta kuten vaikkapa jostain nivelestä. Ja tarkoituksella kaverit on sit vieneet saman auton uusintanäyttöön tekemättä sille autolle yhtään mitään jolloin se onkin kelvannu, onpa jopa katsastussetä maininnut että "no nythän se on laitettu kuntoon". Ja tollaisia tapauksia on ihan lähiajoiltakin siis useita :odroll:
    Eli kyllä toi koko kuvio alkaa olla niin härskiä ja sumeilematonta rahastusta alkaen noista järjettömista hinnoista ja siihen kun vielä lisätään varmaan ennalta budjetoidut uusintarahastukset niin jotain muutostahan tohon olis saatava. Mut miten ja mitä kautta homma sit etenis, sitäpä kannattais varmaan alkaa pohtia laajemmaltikin jonain ryhmäkanteen tapaisena vaikka autoharrastajien puolelta, Autoliitto ja muut moiset järjestöt lie jo lahjottu hiljasiks ettei ne halua puuttua asiaan :-?
     
  3. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    millähän perusteella rekisteröintikatsastus pomppaa 250e:een?


    Mitä vittua?? Eihän tuossa ole enää mitään järkeä!! Ikäänkuin olis joskus ollu, mutta 250€??!?!?! Ja arvatkaa vaan kuka osti auton joka ei ole rekisterissä?? :poff: Turpaan vaan ja paskaa niskaan!!!!
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Sattunut täälläkin. Toisen kerran auto "korjautui" valohoidolla ja toisen kerran konttoria vaihtamalla. :odroll:
     
  5. Rock-man

    Rock-man 1st gear

    Siis 250 euroa???? Pelkästä rekisteröintikatsastuksesta.

    Siis 1485 markkaa??? Reippaasti alta tunnin työstä.

    Hallelujaa.

    Onpa luojan kiitos että tuli toi romikselta ostettu Scorpio laitettua takaisin kilpiin jo viime vuonna. Aika sairasta alkaa olla. Tuo mun -59 on edelleen ilman kilpiä mutta sen suhteen ei yks 250 e tunnu enää missään....

    -Risto-
     
  6. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Mulla ei autossa pitänyt toisen puolen käsijarru ja kun vein uusinta näyttöön niin hintaa tälle operaatiolle tuli 20euroa :mad:
    toi minuutin homma mis ei ajettu edes autoa sisälle :mad:
    eka kerta makso 60e kun sai pakokaasu mittauksen puoleen hintaa(diesel)

    voi olla että ens vuonna unohtuu katsastus, taitaa sakot olla pienemmät ku 80 euroa.
     
  7. audiq

    audiq Gearhead

    Aah, niin ihanan kallista... :rotfl:

    Onneksi sakot tulee halvemmaksi kuin lain noudattaminen. Jos nuo olisivat jossain järkevässä suhteessa, niin rekisteröimättömällä autolla ajosta saisi kymmenen vuotta linnaa... :lol:
     
  8. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Savonlinnassa dieselin katsastus 74e. Jäipä sitten kiinni sormenpään kokoisesta reijästä takaoven kynnyksessä- Katsuri sanoi tietävänsä että laitanhan minä sen reijän, mutta pyysi kuitenkin uusinta näyttöön. No paikkasin reijän ja menin näyttämään , jolloin paukahti parikymppiä lisää hintaa! Meinas viellä että hän käy pihalla katsomassa , mutta pyysin että ottaa nosturille ja tarkistaa oikein kunnolla, koko kahdenkympin edestä. Näin tapahtui.. :rotfl:
    Kohta kannattaa tosiaan käydä vaikka Joensuussa motonetista varaosia ja samalla katsastaa auto, sen verran on eroa tuolla hinnalla!
     
  9. Smokie

    Smokie 1st gear

    Pännii ajella vanhalla autolla. Tai vanhalla ja vanhalla, ei ees 15v oo täynnä. Vainoharhaisuus meinaa iskeä, parina vuotena on tullut hylsy niin typeristä syistä että on tullut mieleen että joitain rimpuloita pitää hylätä ihan tilastojen takia.

    Erittäin suppean otannan omaava tutkimus kertoo että vanhasta nivelestä saa uudenveroisen kun sen maalaa. Ei heilu uusinnassa enää yhtään.

    Samaten vinkkinä muille, jos jonkun täysin merkityksettömän reiän päälle hitsaa palan 10mm paksua lattaa, löytyy sen reiän jäkitarkastuksessa uusia vikoa muualta.
     
  10. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Ei katsastuksen hinnalla ole mitään tekemistä siihen käytetyn työajan määrässä,vaan kyse on kokonaan raasta bisneksen tekemisestä suomalaisten autoilijoiden kustannuksella koska silloin kun sijoittaja porukka osti A-katsastuksen niin tottakai heille on luvattu tietty tuotto pääomalle niin se on kaikissa rahastoissa ja jos näin ei toteudu niin sijoittaja vetää pääoma sijoituksen pois.
    Seuratkaa rahasto ja sijoittaja maailmaa vaikkapa kauppalehdestä niin bisnes paljastuu.
    Kyseinen busines on varmaa niin kauan kuin autojen pakkokatsastus saa jatkua jokaisena vuotena: Oletteko kiinnittäneet huomiota kuinka paljon erillaisia palveluja asemat tarjoaa, siitä kun saa rahaa enempi sinne bahamasaarille,tosin on palvelukin parantunut valtion virkamies ajoista kun sitä rahaa halutaan enempi sijoittajille.
    Miettikkää jokainen tahollanne antaisitteko rahaanne businekseen joka ei tuota voittoa.

    Bisnes on bisnes ja Mooses on Mooses.
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    Älkää itkekö hintoja, pistäkää oma konttori pystyyn ja tienatkaa!!! Hiukan A-ta halvemmat hinnat niin asiakkaita riittää! Ja mainostaa yksityisenä, kun monet ihan pokkana sanovat, että eivät noista valtion konttoreista tykkää.
     
  12. malonari

    malonari 1st gear

    Joo leimaus aika lähenee ja saa taas varautua käymään pari kertaa , oli
    auto kunnossa tai ei :mad:
    Mun tehtävä on kai pitää hylkäys prosenttia yllä :poff: uudemmat autot
    sitten saa helpommalla leiman , pikku viosta huolimatta .
    Taas maksaa vanhan kiesin omistaja...Saatana ! linnaan mun pitäis
    laittaa , kun en uutta autoa osta :rotfl:
     
  13. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Valtio ei enää omista katsastustoimintaa ja siksi hintoihin on tullut roimia korotuksia ja toki sen myötä palvelu ja sen tarjonta on nopeutunut koska tuohan se enempi rahaa.
    Ei kai ole väärin arvostella ja ottaa kantaa roimiin hinnankorotuksiin varsinkin kun ne on ns perusteettomia.
    Mikäli joku on valmis maksamaan ja olemaan rahamiestä niin mikäs siinä.

    Oma konttori, niin ajatus on hyvä mutta monella taitaa pääoman saanti taikka koulutus kyseiseen hommaan olla puutteellinen itselläni myös.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ja vaikka jollain taito ja muut jutut riittäis niin käsittääkseni katsastuskonttorin perustaminen vaatii yhä oikeat suhteet ja sopivat voitelut, ups :poff: , siis tarkoitan jotta vaatii toiminnan aloittamiseks ja pyörittämiseks luvat joita ei sopivaan sisäpiiriin kuulumattomat saa vaikka olis kuin päteviä siihen hommaan :wink:
     
  15. pas2

    pas2 Gearhead

    Ihan tarkoituksella oli ilman lainausmerkkejä valtion konttorit, koska ihan tässä OD:lläkin pokkana muutamat puhuvat valtion konttoreista (ja tarkoittavat ilman lainausmerkkejä kun eivät tiedä, ettei valtio ole vuosiin omistanut katsastusyrityksiä).
     
  16. pas2

    pas2 Gearhead

    Juu, uusia "yksityisiä" asemia "käsittääkseni ei voi perustaa kun se on vaikeeta ja..." :rotfl:

    Äh. En minäkään ole konttoria perustamassa mutta ininät kovista hinnoista pitää osoittaa päättäjille tai mennä mukaan bisnekseen ja nostella itse hintoja :eek:
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olen pikkasen kateellinen niille jotka voi mennä helposti ja halvalla Joen suuhun katsastamaan :oops: .

    Kumma juttu että kaikki 20 kalleinta oli A-katso asemia ja 20 halvimman joukossa niitä oli kaikki 4 ja niistäkin puolet täällä köyhällä lounais-sarvikuonolan hajatalousalueella :rotfl: .

    Tsiikatkaa muuten piruuttanne millaisilla jeesuksenaikaisilla härveleillä dieselien päästöjä arvotaan ja millä hinnalla :eek: .

    Ja sitten toi jälkitarkastushomma!! Autoliikkeillä taitaa olla jonkinlaiset sopparit hylsyjen leimaamisista ja niissä konttoreissa tavisten autoilla tehdään se oikea hylkäysprosentti ja samalla tulos kasvaa lähes itsestään :wc: .
     
  18. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Kattelin aamulla Lappeenrannan A-Katsastus asemalla että nostivat hintoja 7.12. Kevyt-kuorkin katsastus 65€ -> 69€, dieselin savut +2€, samaten jälkitarkastus +2€. Jos en olisi mittauttanut savuja toisaalla, olisi nyt tullut maksettavaa 101€!! Sitten jos vielä olisi pompannut jostain :eek:

    Viime vuonna oli yksi jälitarkastusta vaativa vika, ja kun menin käyttämään Ramia uudelleen, täti sanoi että 30€. Kas, olinpa juuri hetkeä aikaisemmin silmäillyt hinnastoa, ja siinä luki selvästi että "Ajoneuvot yli 3500kg, 1-2 vikaa, 23€, 3 tai enemmän 30€". Täti oli ihmeissään ja sanoi että heillä on aina ollut vain tuo 30€. Mietin sitten että moneltakohan on otettu ylimääriset 7€ kun eivät ole olleet tietoisia tuosta hinnoittelusta.
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    Noi uusintakatsastukseen määrättävät saattavat todellakin joskus mennä ihan arpajaisten mukaan. AKE Valvoo katsastusasemien toimintaa ja asema saa huomautuksen, jos hylkäämis- tai hyväksymisprosentti on liian korkea. määrätty määrä autoja on katsastuksessa hylättävä ihan vaan tilastollisista syistä, jotta AKE olisi tyytyväinen.
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    Niin kauan kuin autossa on kilvet kiinni, ei suurtakaan riskiä kiinnijäämisestä katsastamattomalla autolla ajamisesta ole. Mutta kun ekalla kerralla menetät ne kilvet, niin sitten saattaa tuuri muuttua ja väärillä kilvillä ajosta saattaapi tulla vielä lisäsanktioita.
     

Kerro tästä muillekin!